donderdag 31 januari 2013

Ranonkels, zo mooi ***









Houden jullie ook zo van RANONKELS, voor mij zijn dit ook echt bloemen die me een beetje een lente gevoel geven. De foto's nam ik vanmiddag en ze staan al een week, ongelooflijk hé. Volgens mij heb ik er nog wel even plezier van. Toevallig kwam ik ze vorige week tegen, en nog in het wit ook, mijn hart maakte een sprongetje van blijdschap, joepie. De bloemen staan op een kast waar achter een spiegel hangt, en deze foto's heb ik allemaal via het spiegelbeeld genomen, zo kwamen ze veel beter tot hun recht. Wat zijn ze mooi hé, genieten jullie maar even heerlijk mee, een beetje licht in donkere dagen ***





16 opmerkingen:

  1. Dag lieve schatteke♥♥♥
    och wat staan die ranonkels nog mooi na een week,spiegelbeeld vertel eens even hoe of jij dat doet met die speciale lichtvalling.
    En die mooië lijsten er om met dat kantje je kan de lente haast ruiken ha,ha,ha, liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja hier nog zo'n liefhebber van ranonkels.. zo mooi en zo teer..
    prachtig zoals jij ze hier laat zien, puur genieten!

    ik wens je alvast een heel fijn weekend lieve Josephine!
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als deze mooie bloemen geen voorjaarsgevoelens oproepen weet ik het niet meer....

    ♥De officiële naam is Ranunculus, het Latijnse woord voor kikkertje. Dat is niet zo gek als je bedenkt dat de ranonkel in het wild voorkomt in drassige gebieden. De ranonkel staat symbool voor charme. In de Victoriaanse tijd was de boodschap van een bos van ranonkels: ‘Ik vind je rijk aan aantrekkelijkheden’.♥

    Liefs,
    Ger


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een creatief idee, om de foto's in spiegelbeeld te maken. Je ranonkel foto's zijn prachtig. Ik ga het op mijn "must try out" lijstje zetten.
    Dankjewel voor de inspiratie.

    Lieve groet,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig op de foto gezet !!...fijn weekend...liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja ik vind ze ook erg mooi!!
    Vooral de witte zijn prachtig maar ook alle lichte gekleurde varianten.
    Hier groeien ze in het wild, in het geel. Maar ik moet bekennen dat het niet zo mijn kleur is.
    Lieverd, ik wens je een heel fijn weekend!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Josephine.Prachtig zijn ze. Ik hou eigenlijk van alle bloemen en bij jou zijn het net schilderijen in een mooi lijstje.Kunstwerkjes.
    Had ik eigenlijk al gezegd dat ik je behangetje aan de zijkant zo mooi vind.Lieve bloemetjes.
    Veel liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. un fiore semplice.....ma così elegante!
    e poi bianco.....bello!
    buon fine settimana,un abbraccio
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ze zijn zeker erg mooi,en goed op de foto gezet,
    verlang je ook zo naar de LENTE,nou anders ik wel hoor.
    wat heb je een mooie achtergrond met die kleine bloemetjes ,of heb je die al langer en is het mij niet eerder opgevallen.
    Josephine,ik heb een hele rare vraag,,en je hoeft het niet te doen hoor,,,,maar wil je misschien een keer al je zelf gemaakte beetjes samen op de foto zetten,,gek he daar ben ik steeds nieuwsgierig naar,ik doe er verder niets mee hoor,pure NIEUWSGIERIGHEID.

    lieve groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heey lieverdje,

    Wat een prachtige en super beeldschone
    ranonkels heb je toch gefotografeerd...

    Ja en jouw bewerkingen zijn geweldig natuurlijk,
    die maken het een prachtig kunstwerkje..

    Meis heerlijk om dat voorjaarsgevoel op jouw blog
    te krijgen...

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo, Wat een prachtige foto's. De rozen ziet er prachtig uit, dank u voor uw bezoek! . Groeten, Rose m

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt prachtige foto's gemaakt, je bloemen zijn ook heel feestelijk voorgesteld.
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn prachtig,Josephine je zou ook wel foto kaarten kunnen maken van je foto`s,zo mooi,denk dat ze goed zullen verkopen,fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig gefotografeerd!

    Ranonkels, ik vind ze beeldschoon.

    Hier in onze buurt heb ik ze nog niet gezien, gisteren wel een witte Hortensia gekocht.

    Heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Jospehine, even dacht ik, toen ik het bijbehorende stukje nog niet gelezen had, dat je deze ranonkels ook had gemaakt. Bijzondere foto's heb je gemaakt, aprat om gebruik te maken van het spiegelbeeld. Heb ook je vorige post nog gelezen. Het gekke is dat waneer ik je blog open op mijn Smartphone de ondergrond wit is, en dan witte letters dan wordt het niets. Het woord frutsels voor die prachtige bloemen is bijna een belediging, het zijn schoonheden om naar te kijken. Heb je daar cursussen voor gevolgd? Ik denk ook dat je jezelf daarin moet ontwikkelen, je leer trouwens wel goed kijken naar de oorspronkelijke bloemen hoe die in elkaar steken. Heel, heel mooi! Ben blij dat ik mijn volgers weer terug heb, kan nu weer iedereen bezoeken, want geen volgers betekent ook geen adressen meer. Gedoe altijd met de blog. Fijne zondag nog en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zijn dat prachtige ranonkels, Josephine, ik zie ze ook zo graag !
    Je hebt ze mooi in een kanten kadertje gezet !
    Fijn weekend,
    Sylvia


    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥