zondag 27 januari 2013

Een vleugje LENTE ***






Heerlijk mijmeren over de LENTE, en hoe kan dat beter dan met voorjaars bolletjes. Tien dagen geleden kocht ik bolletjes van de prachtige narcis soort "BRIDAL CROWN". Eigenlijk vind ik vele soorten narcissen erg mooi maar meer voor in de tuin. Deze soort vind ik echt om van zeer nabij te bekijken en vooral heerlijk om regelmatig mijn reuk orgaan te prikkelen. Ze ruiken echt fantastisch! Gewoon ongelooflijk hoe ze al na tien dagen staan te bloeien, en zo te zien kan ik er nog wel even van genieten. Vandaag was het hier behoorlijk koud, erg veel wind en behoorlijke sneeuwbuien, alles was weer betoverend mooi. Hebben jullie ook allemaal sneeuw gehad??? Jammer dat er nu een eind aan gaat komen want ik vind het toch wel erg sprookjesachtig zo'n witte wereld ***



21 opmerkingen:

  1. Dit zijn ook mijn favoriete narcissen om in huis te hebben. Zag ze dit jaar nog nergens. Ik hoop gauw ook wat 'lente' in huis te kunnen halen. Of een boeketje tulpen, of deze narcissen. Wat heb je ze mooi op foto gezet Josephine! Het zijn ook de soort narcissen waar je zou blijven foto's van nemen vind je niet?
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Olá josephine!Obrigada pela visita.O teu blog está lindíssimo,Amei.Estas fotos dos narcisos ficaram lindas.O teu jardim deve ser maravilhoso.Bjs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lief Josephientje,

    Kind wat een heerlijke post...!
    Ik kan de lente van mijn schermpje ruiken, als ik op je blog ben haha....

    Wat een prachtig narcisjes...zo fris en helder wit, ja zo
    haal je gewoon het voorjaar een beetje in huis..

    Je hebt zo ook weer zo mooi op de foto gezet, en lief bewerkt...super hoor meis.
    En je achtergrondje doet het ook zo goed...heerlijk die kleine bloemetjes..

    Dag lieverdje...fijne zondag!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oui, à PARIS aussi nous avons eu de la neige, maintenant des bourrasques de vent et de la pluie. Je voulais aller sur un vide-grenier ce matin,mais il pleut trop ! Jeudi prochain, je pars pour le carnaval de VENISE avec mes deux nouveaux costumes, et j'espère que le temps sera meilleur : impossible de sortir sous la pluie avec nos grandes robes de princesse vénitienne !
    Merci pour tes si jolies photos qui me font rêver au printemps.
    xoxo
    Joëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig hoor Josephine,ik ruik ze hier helemaal,jammie, jammie.
    van mij mag ze lente ook beginnen hoor,kan ik ook weer eens naar buiten,gemeen he,om aan mijzelf te denken.
    een hele fijne Zondag greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wát een prachtige en vrolijke LENTE achtige post :-)
    Goedemorgen ...
    Ik ben wel een beetje klaar met die sneeuw hoor
    dat betekent voor steltlopers zoals ik huisarrest.
    Op dit moment regent het hier warm water. Ik word op mijn wenken bediend hihi De sneeuw verdwijnt zienderorgen.
    Een hele fijne dag !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook blij met de lente hoor......heerlijk weg die sneeuw!!...ja sorry ik weet dat er ook liefhebbers zijn...maar ikke niet...liefs fijne dag van mij...xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je je blog mooi gemaakt!

    Vroeger had ik bijna hetzelfde behang in de slaapkamer, gezellig hoor.

    De Narcissen heb je weer prachtig op de foto gezet, zo kijken we weer allemaal uit naar het voorjaar.

    Gisteren was hier alles weer sprookjesachtig wit, maar vannacht is het hier gaan regenen (nog steeds) en de sneeuw is nu al weer bijna verdwenen.

    Ook voor jou een hele fijne zondag!

    Lieve groet, Loes


    BeantwoordenVerwijderen
  9. ❤Guardo il mare e ti mando un grande abbraccio anche da così lontano! Con affetto Annalisa bellissimi i tuoi fiori

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh lieverd, het verlangen naar de lente wordt hier elke dag erger en erger :)
    Ook hier staan de voorjaarsbolletjes en tulpjes al in huis, buiten valt hier op dit moment de regen met bakken uit de lucht maar toch 's avonds is het al een beetje langer licht en dat geeft hoop :)
    Wat is je blog prachtig, ik vind het er heerlijk romantisch uitzien ,
    genieten van je prachtige posten hoor,
    ik wens je een mooie zondag toe, liefs,Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk lentegevoel!
    Wat een prachtige foto's.
    Echt even genieten.
    Ik kan niet wachten, op naar de lente!
    (Slik het is pas januari).
    Mooie zondag.
    Lieve groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk is dit, de voorbode van de lente.....eindelijk !
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige Narcis is dit Josephine, ik kende deze nog niet
    Wat weer een mooie foto's heb je gemaakt.
    Hier gisteren ook behoorlijk wat sneeuw en nu is bijna alles weg. Een vreemd gezicht nu alles weer kleur heeft als je naar buiten kijkt.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk je vleugje lente,ik ben er echt aan toe,dus hopelijk krijgen we een vroeg voorjaar haha,prachtig je foto`s,fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een prachtige foto,s op jou blog. Ik voel me klein. respect.

    Lieve groet Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijk lente sfeertje bij je!
    Heerlijk al die bloemen geurtjes in huis.
    Wij zitten momenteel in een sneeuwstorm!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige ingelijste foto's heb je weer voor ons lieve Josephine. Die narcissen zijn zo mooi , ik kan er zo van genieten. Ja gisteren heeft het hier ook zo hard gesneeuwd. Er kwam geen eind aan maar nu is alles weggeregend. De straten weer zo goed als schoon, lekker hoor. IK vind het ook prachtig hoor maar zo was het wel weer genoeg. Nou wachten we maar op de lente hè.
    Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh ik vergeet te zeggen , je zal wel zien dat het oude foto's zijn hihi.
    Jan is nog niet in orde dus we gaan er niet veel op uit. Het gaat gelukkig wel wat beter.
    Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve♥ Josephine..♥
    Nu heb ik weer even tijd♥ om je post♥ met aandacht te lezen na een minder leuke drukke week..lieve zucht..;(
    Ja ik verheug♥ mij ook op de eerste Lentegeurtjes♥ dan gaat het kriebelen♥..;))
    Je vorige post is ook zó Gaaf dat pakje ohhh heel apart samen met jou bijzonder♥ Bloem♥..;))
    Wens je een Fijne♥ week veel Liefs♥ Gaby..♥

    P.S ja ik had die mail van je gelezen over tip v d pc..bedankt♥..;))!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het kan mij niet snel genoeg lente worden.
    De sneeuw is bijna weg en vandaag was het stralend weer en ik had echt de lente in mijn hoofd.
    Ramen wijd open even in de tuin gespeurd of er al bolletjes op komen, heerlijk het zonnetje voelen,....
    Je blog ziet er mooi romantisch uit,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie narcissen, Josephine, mooie bewerkingen weer !
    En je nieuwe blog layout vind ik super !
    Alle sneeuw is hier verdwenen, in de plaats regen en veel wind ...
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥