woensdag 22 mei 2024

Creëer een Collage. Week 9 * * *


De voorlaatste collage inmiddels , nummer 9. Deze week gaan we de woorden: Grillig-Doorzichtig-Zwart en Man erin verwerken. Om met het woord grillig te beginnen, dat kan je natuurlijk op verschillende manieren uitdrukken. Grillig is iets wat zeer onregelmatig is, dat kan van vorm zijn maar natuurlijk ook van karakter, bijvoorbeeld, wispelturig. Iets zonder structuur. Of grillige lijnen of vormen. Zelf hou ik het bij de grillige lijnen en vormen. Mijn bedoeling was om een bepaalde strakheid te creëren maar gemengd met grilligheid in vormen.

Voor de  Grillige vormen heb ik bijvoorbeeld van een dik stuk zwart ruw karton zoals je hierboven op de foto ziet een stuk afgescheurd en verwerkt.  Er is veel gescheurd in deze collage  dus de grillige vormen zijn duidelijk aanwezig.


Voor het woord Doorzichtig heb ik perkament papier gebruikt. Het is niet helemaal doorzichtig maar je ziet de vormen er onder toch doorheen. Normaal gebruik ik dit perkament papier altijd  voor patronen te maken voor mijn kleine beertjes en popjes die hier regelmatig voorbij komen. Eerst teken ik dan een nieuw model beertje bijvoorbeeld en dat trek in dan over op dat perkament papier, alles onderdelen knip ik dan uit en zo kan ik de patronen steeds  weer opnieuw gebruiken. Dit papier kan je ook mooi scheuren zoals je hierboven op de foto ziet rondom de poezenkop. Aan de rechterkant van de collage zie je dat lange stuk gescheurde perkament papier, in mijn fantasie is dat 
 een dansende dame met een poezenkop.


Voor het woord Man heb ik deze violist gebruikt. Een viool spreekt e altijd aan, mijn vader was o.a violist en zelf heb ik ook een aantal jaren viool gespeeld. En het woord Zwart spreekt natuurlijk voor zich.

Kijk gezellig mee wat de andere dames allemaal voor moois gemaakt hebben.

14 opmerkingen:

  1. Wat een stijlvolle pagina is het geworden. Mooie uitvoering van de 4 woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is weer supergaaf Josephine, prachtig! Ik zie de dansende dame ook hoor en verder, het is 'gewoon' weer overduidelijk een echte Josephine!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt er weer een mooi geheel van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is deze collage weer prachtig geworden.
    Dat zwart/ wit vind ik ook zo mooi.
    En dan dat leuke poesje, maar vooral die mooie knappe man, heel aantrekkelijk om naar te kijken hoor :-)
    Wat leuk dat jouw vader maar ook jij zelf viool hebben gespeeld.
    Zou het ook zo graag kunnen .....
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig deze collage , bijna helemaal zwart wit grijs! Grappig het poesje tussen het transparante papier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Wat een mooie collage. Al dat zwart vind ik erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet zeker dat je over alle items weer een tijd hebt na zitten denken... Het is ook te zien, zoiets plak je niet even snel op!
    Sterke contrasten met het zwart en wit en dan minimaal oker erbij, ja ... dat geeft een grandioos effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi gemaakt. Op de een of andere manier vind ik deze collage heel anders als al je andere. Zou het door het zwart komen. Misschien wat Elizabeth schrfijt, de sterke contrasten. Heel verrassend deze keer. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De grilligheid komt mooi uit met de vormen, Josephine ...
    de accentkleur van de lijnen zo passend met de ogen van de poes !
    Ik vind het stijlvol en ook een beetje mysterieus, het is weer een fantastische collage geworden !
    Fijne week verder,
    Sylvia

    PS Meizoentjes hoorde ik ook voor het eerst, kwam het tegen op het internet en vond het zo mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, heel mooi! En voor mijn gevoel speelt die man ook een heel grillig muziekstuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die enkele strakke gele lijnen maken het helemaal top !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi. Het is net alsof er op de achtergrond ook nog een kat zit. Veel te zien. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥