woensdag 8 mei 2024

Creëer een Collage Week-7


Heb weer met veel plezier aan deze  7e collage gewerkt. De woorden die we deze week gaan verwerken in het geheel zijn: Iets van Metaal-Lucht-Kind en Groen. Er zijn veel tinten groen te bedenken maar ik heb gekozen voor zachte mosgroen tinten. Het woord Lucht, tsja wat is dat. Lucht kan zijn wat je ruikt , misschien lekker maar het kan ook onaangenaam zijn. Rechtsboven op deze collage zien jullie hoe ik het woord Lucht erin verwerkt heb. Door naar de lucht te kijken zag ik  namelijk deze fraaie wolkenpartij.


Voor de strikjes in het haar van het Kind [Een meisje in mijn geval] heb ik van dun kreukelig papier strikjes gevouwen. En van geel en zwart papier een hals versiering  in elkaar gedraaid. Gewoon op een nonchalante manier, het moge duidelijk zijn.


VOOR Iets van metaal heb ik met dun zwart en zilverkleurig metaaldraad twee abstracte bloemen  uitgebeeld. Hier en daar plakte ik er een stukje geel papier tussen omdat je anders dat metaal niet goed kon zien. Wel als je het A4 formaat in je hand hebt natuurlijk maar niet op een kleine foto.


Nog even een duidelijke detailfoto. Een naam voor de abstracte bloemen  mogen jullie er zelf bij verzinnen,  voor mij is het een Slingerende Cirkelbloem 👀

Ben weer heel benieuwd naar de andere uitwerkingen.

19 opmerkingen:

  1. Jemig... die knipperende ogen! Hoe kreeg je dat nou weer voor elkaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent een echte papier kunstenaar❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beeldig gedaan en inderdaad: die ogen! Het zit niet in de collage zelf, hoe werkt het dan bij de kleine afbeelding?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief kinderkopje! Mooi die bloemetjes op haar haar.
    De metalen abstracte bloemen vind ik erg goed bedacht, ze geven je collages iets moois en raadselachtigs.
    Het is weer een echte Joséphine geworden, top!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig hoe je alle woorden weer verwerkt hebt. De collage is prachtig. Super hoe je dat metaal gebruikt hebt.
    Ook ik vraag me af hoe ja de mooie ogen voor elkaar krijgt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige collage weer Josephine. Wat een lief romantisch meisje (zie ik er ook in) heb je erbij gevonden. De extra versiering in heur haar past er erg mooi bij. Ik zag niet direct bloemen in het metaaldraad maar eerder gewoon wat extra versiering. Het voegt echt iets toe zo, hij is weer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooie romantische collage! ik zie dat ik het zelfde plaatje van internet heb gebruikt , niet expres hoor.. Ik heb ze gewoon in mijn map zitten

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi is hij (zij geworden) als ik lang blijf kijken fantaseer ik er een heel verhaal bij....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi en wat een oog weer voor de details. Prachtig gedaan. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dromerig mooi... Dat is het eerste wat er in me opkomt als ik naar deze collage kijk.
    Wat zit groen dicht bij grijs; misschien ook een iets vertekend beeld door mijn scherm. Ik had wel verwacht dat je dun metaaldraad zou gebruiken!
    Leuk hoe je ook die strikjes hebt gedaan.
    Maar het allersterkst is toch wel je compositie, daar ben je echt een kei in!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi, zoveel prachtige en originele details! Leuk ook dat je zoveel verschillende materialen gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij bent echt goed in het m

    BeantwoordenVerwijderen
  13. jij maakt mooie collages Josephine !
    Groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een mooie collage, dromerig ook, de strikjes passen er goed bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schitterende collage Josephine! Zoveel details, je blijft kijken. En dan dat laatste plaatje....hihi die knipperende ogen doen me denken aan de bewegende schilderijen in de Harry Potter serie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De tijd vliegt voorbij, al week 7 !
    Ik geniet weer van je collage, Josephine ... prachtig de layout en de wondermooie details !
    De strikjes in het haar van het meisje, de metaaldraad bloemetjes en ook die grappige vogeltjes ... heel creatief !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een hoop lieve reacties heb je al gehad op deze mooie collage!
    Dat kan ook niet anders, want het is weer een echt kunstwerkje geworden. Ik kan me er alleen maar bij aansluiten.
    Dat mooie plaatje van dat meisje met het lieve gezichtje.
    Ja, aan het eind knippert ze met haar ogen, je bent ook al een computerkunstenaar :-)
    Alle woorden heb je weer prachtig uitgebeeld.
    Straks aan het eind heb je een heel boek vol met kunstwerkjes.
    Ben weer benieuwd naar de volgende.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ach wat leuk het mooie gezichtje, van rechts boven aan je blog, heb je verwerkt in je collage, die wederom weer zéér geslaagd is. Groet Toos van indeweer.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi meisje heb je gebruikt. En die metalen bloemen zijn top! Goed bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥