maandag 21 september 2009

Mooie Waterjuffer...















Yes.....het is me gelukt! Vanmiddag zat ik in de tuin te lunchen en zag vanuit mijn ooghoek opeens een prachtige libel op de hanggeranium zitten. Nu zie ik vaak deze waterjuffers bij ons in de tuin maar eentje op de foto zetten is me nog nooit gelukt. Een tijdje geleden ging er zelfs eentje op mijn schouder zitten terwijl ik aan het lezen was. En die was wel 10 centimeter groot met prachtige felgroene tekening. Ze zijn zo mooi...Dus snel naar binnen mijn camera pakken en kijken of  hij er nog was, en het is me zowaar gelukt. Deze was ongeveer 7 centimeter groot met blauwe tekening. Het zijn geen spectaculaire foto's geworden maar vind ze toch mooi genoeg om te laten zien.

Geniet mee,
lieve groet Josephine

22 opmerkingen:

  1. Hoi Jose,
    Wat heb je deze libelle prachtig op de foto gezet, hier vliegen ze ook regelmatig boven onze mega (lees mini) vijver, zo ook afgelopen Zondag, ik de camera snel gepakt, batterij leeg grrrrrrrrrrrr
    het is mij dus ook nog niet gelukt, telkens ben je net te laat.
    maar bij jou zijn de foto's echt prachtig !!!
    fijne dag gewenst!!
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende foto's. Je hebt er zowaar prachtige schilderijen van gemaakt. Mooie techniek. Heerlijk dat je juist die foto kon maken.
    Hartelijke groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine, ik vind ze prachtig, de foto's van de Waterjuffers. Ik probeer ook weleens vlinders en insecten te fotograferen en dat is zeker niet gemakkelijk. Wat heerlijk hè als dat je dan toch lukt.
    Je heb er weer prachtige plaatjes van gemaakt en wat een mooie tekening op de Libelle.
    Ik wens je een fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is werkelijk prachtig zeg.
    Zo'n mooie tekening op zijn lijfje. Tja en dat rose erbij.....helemaal goed.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor, het valt zeker niet mee om deze bewegende beestjes te fotograferen voor je je camera hebt gepakt zijn ze gevlogen. Maar je hebt hem er nu toch maar mooi op staan. Mooi ook met het roze erbij.
    Groetjes Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het wordt wel wat eentonig misschien maar ....zucht ook deze foto vind ik weer schitterend en ook goed gelukt hoor :)
    op mijn schouder mogen ze nooit zomaar neervleien *bloos*ik vind ze altijd wat griezelig -met rede- maar wel schitterend en kijk er dan ook graag naar ook van heel dichtbij ;)

    een xzenna groetje ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooie diertjes, ik zie ze altijd bij de vijvers op de tuin rondzwermen. Ze kunnen trouwens akelig steken..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve schat,
    het is je gelukt om de libelle met je camera te vangen.
    Hij staat er met recht gekleurd op ha,ha,ha.
    Zo kan je van wat kleins,iets heel mooi maken
    en iedereen kan hier van mee genieten.
    Ook van de andere dames zie ik soms mooie foto's,maar jij bent mijn favoriet veel liefs
    Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Josephine wat leuk dat je een bezoekje aan mijn blog bracht en een berichtje achterliet,ik vind je foto`s prachtig die je hebt gemaakt,en duidelijk,ik ga nog even verder kijken op je blog en zodra de volgers het weer doen,mezelf aanmelden,want alles is op het moment weg,ik ga wel je link vast plaatsen bij mezelf,fijne avond en tot een volgende keer,Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat mooi is dat. Ik had er laatst een in huis, ook zo'n mega grote. Maar voor ik de camera had gepakt vloog hij/zij er weer uit.
    Ze zijn zo mooi en die prachtige vleugels.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Josephine,
    Hoezo geen spectaculaire foto's. Ze zijn erg mooi, en mooi bewerkt. Het is je goed gelukt hoor. Libelle's en vlinders vind ik prachtige beestjes. Daar kun je uren naar kijken. Onze tuin is nog niet klaar maar ik ga wel planten in onze tuin zetten waar veel vlinders op af komen. Trouwens ik heb ook paint shop pro, maar het is misschien een goed idee om een boek aan te schaffen. Er is zoveel mogelijk dat je lang niet alles kunt overzien. Bedankt voor je antwoord.
    Fijne dag morgen.
    Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo en goeie avond. Ik las net dat ook met sterrenbeelden bezig bent. Wat zou je zeggen van ram/tijger/vuur met een schorpioen? Vuurwerk? Valt alles mee.
    Lieve groet Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben helemaal perplex hoe jij zo mijn sterrenbeeld geraden hebt; ram met ascendant schorpioen...
    Ik vind jou wel een echte schorpioen, een beetje mysterieus en hartstochtelijk. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig weer Josephine en net als de andere dames vind ik het knap van je om hij/zij zo te pakken !
    Je doet in Astrologie en wat moet ik mij daarbij voorstellen ??
    Vind alles wat je met de foto's doet prachtig
    maar ook het lettertype van je blog , heb je daar ook iets speciaals voor gedaan ??
    Dit is een comment vol vragen en hoop dat je dat niet naar vindt .
    Lieve groet Rini

    !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Josephine,
    goed zeg van je, meestal ben ik ook altijd net te laat als je er met je camera aankomt.Dit is echt een hele mooie,genieten hier hoor.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou, je hebt 'm toch maar mooi "gevangen".
    En dan zeg je dat de foto's niet zo spectaculair zijn !
    Bescheidenheid siert de mens maar in dit geval ben ik 't niet met dit spreekwoord eens.
    Het zijn BEAUTIES !!!
    *****
    Wat die rookpluimen betreft (mijn plaatje voor die challenge) Zullen we SAMEN 'n peukie paffen ? LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  17. het is nu 3,53 in de ochtend,en kan dus niet slapen.
    dus even wat berichtjes lezen,en je was bij mij geweest,dank daarvoor,ja ik verzin altijd verhaaltjes,vooral voor mijn kleinkinderen.je libelle is heel mooi,goed gefotograveerd.

    groetjes Oma Nijn

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goeie morgen Josephine.
    Dank je wel voor je complimenten op mijn blog. De foto's van gisteren heb ik genomen bij mijn bezoek aan de Carnisser grienden. Ik geloof eigenlijk dat het gebied niet zo klein is maar ik heb er nog maar weinig van gezien. Er zijn wandelpaden uitgezet maar ik heb wat last van mijn benen dus kom ik niet echt aan wandelingen toe. De grienden zijn hier vlakbij, ik woon in Barendrecht, bij de oude Maas. Als je "Carnisser grienden" googled krijg je uitleg over de grienden op verschillende sites en kan je zien waar er nog grienden zijn in Nederland. Mooie stukjes natuur.IK vond het een beetje veel om dat allemaal in het Engels te schrijven dus deed ik het maar makkelijk. Ik geloof toch niet dat veel mensen lezen wat je schrijft. De plaatjes worden meestal wel goed bekeken. Voor mij persoonlijk moeten her er ook niet teveel zijn want dan haak ik af .Dan weet ik niet meer hoe de eerste foto was en weet ik niet wat voor commentaar ik moet geven.Daarom maak ik zelf meestal collages. Als je met zo'n dag meedoet waar veel mensen aan meedoen wil je meer mensen bezoeken en dan kosten die rissen veel tijd.Maar goed,ieder zijn smaak.
    De foto's heb ik bewerkt gewoon met Picasa. Ik heb photoshop elements 7 gekregen maar ik heb daar nog niet veel mee gedaan. Er staat zoveel in het boek wat ik erbij heb, daar ben ik nog wel een poosje mee bezig.En Picasa is zo makkelijk en ik ben niet zo geduldig. :))
    Groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige foto's. Ik weet hoe moelijk het is om vliegend spul op de foto te krijgen.
    Maar soms heb je gewoon geluk en is het resultaat super.
    groetjes en een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat zijn dit prachtige foto's. Wat goed dat je op het juiste moment in de tuin was en je camera het 'werk' kon doen. Ik heb hier echt even van genoten!!!
    Wens je een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat prachtig is dit en net als trudie zegt dat je op het juiste moment de foto kon nemen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Josephine ,
    Als ik jou toch niet had in blogland !!
    Het is gelukt en wil je daarvoor bedanken met een "big hug" .
    Ik had op een heel verkeerd gedeelte gezocht waar allemaal verschillende fonts stonden , meer voor het scrapbook wereldje .
    xox Rini

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥