zaterdag 5 september 2009

Verzameling bakvormpjes...

















Mijn computer zit me echt dwars vanavond want dit is nu de zesde keer dat ik een poging doe om iets te plaatsen. Maar geduld is een schone zaak dus doe ik weer een poging, grrrrrr

Van de week ben ik ijverig bezig geweest in de keuken en kwam mijn verzameling bakvormpjes tegen. Eigenlijk best heel leuk om te laten zien, want ik heb ook een serie oude exemplaren. Deze zijn echt heel mooi, de vorm maar ook de kleur is veel fraaier dan de vormpjes die nu in de winkels worden aangeboden. Ze worden niet vaak gebruikt omdat de inhoud natuurlijk dikmakertjes zijn, en als er eenmaal een schaal vol op tafel staat worden het voor mij doorvretertjes, mmmmm. Met de feestdagen en bij speciale gelegenheden vind ik het wel heel leuk om veel van deze heerlijkheden te maken.

Heerlijk weekend,
groetjes Josephine

12 opmerkingen:

  1. Hoi Josephine,
    Wat een mooie verzameling, dit zijn echt van die tijdloze spullen die over 100 jaar nog mooi zijn. Ik zoek er wel eens naar op rommelmarkten maar ik kom ze niet vaak tegen.
    Gezellig straks weer koekjes bakken en ander lekkers.
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Josephine,
    Wat een gedoe voor je om deze post op je blog te krijgen, gelukkig maar dat de aanhouder wint want het is een leuke post, zo mooi al deze bakvormpjes, ik heb er ook wel wat, maar niet zo'n mooie verzameling. Je bakkunsten zien er ook verrukkelijk uit. Ik hou er ook wel van om zo nu en dan wat te bakken, vooral appeltaart, de heerlijke geur van het bakwerk en natuurlijk de niet te versmaden lekkernij, maar ook ik moet op de kilootjes letten, want het wordt bij mij ook gelijk afgestraft.
    Wat een leuk verhaal trouwens over je overgrootmoeder, misschien hebben ze daarom destijds dit soort loepen gemaakt. Gelukkig leven we nu in een tijd dat ze wat kunnen doen aan staar zonder dat we alles op z'n kop zien.

    Een hele fijne zondag.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Josephine. Wat een gezellige verzameling bakvormjes heb je. Nooit geweten dat alles wat ik had en waar ik in bakte nog eens verzamelgoed zou worden dus alles in de loop der tijden weggebracht naar de kringloop. Ik moet eens kijken wat er nog van over is maar om je eerlijk de waarheid te vertellen weet ik niet wat ik nou wel en wat ik niet moet bewaren. "))) Voor mij is alles spul wat ik jaren gebruikt heb en dus oud, geen idee dat jonge mensen dat nou weer leuk vinden. MIjn schoondochters hebben er niks mee in ieder geval. Fijne dag verder
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja , en zoals haast in ieder huis is er wel een verzameling geboren , eens hoorde ik "als je er meer als 2 bezit is het al een verzameling " dus dat is zeker het geval met al die bakvormpjes .
    En ik geloof als ik jouw blog zo bekijk dat verzamelen wel het geval is bij jou .
    En wat vind ik het fijn om die verzameling te bekijken .
    Lieve groet Rini

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohh...wat heb jij er bijzondere mooie exemplaren tussen zitten. die oude bakvomen blijven altijd mooi en als je een beetje creatief bent kan je er ook zulke leuke dingen mee doen dan alleen maar voor bakken gebruiken. alleen met een waxinelichtje is ook al leuk. nog even zeggen dat ik je banner zo mlooi vind.

    groetjes,
    jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie verzameling bakvormpjes, er zitten hele bijzondere vormen bij. Leuk dat je ze ook af en toe gebruikt voor bakwerk, ik gebruik ze meer als decoratie, kaarsje erin of strak kleine kerstballetjes. En wat een gedoe om je stukje geplaatst te krijgen het is zo vervelend als de computer niet mee werkt.Maar gelukkig is het je toch gelukt en kunnen wij ook genieten van je bakvormpjes.
    Groetjes Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooie verzameling bakvormpjes!!
    en wat je eruit tovert ziet er ook zálig uit!hmmm yammie :-)

    tja een computer is super tot de haperingen zich aan dienen ik ken het en idd grrr maar je hebt ons weer getrakteerd op een setje mooie plaatjes josephine dankjewel!

    (ik heb het antwoord op die lappen van schoenen maar bij mij neergezet)

    geniet van je zondagavond
    liefs xzenna♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hartelijk dank josephine!!

    en..ik heb de vertaler erop staan :-)

    lieve groet xzenna ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk zo ,,,en de foto,s zo ingelijst op je blog stsst ook erg leuk..
    groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw mooie hoofd logo heb je weer gemaakt!
    en het plaatje onder je hondjes vind ik ook helemaal leuk
    ***
    ow ene heerlijk met onze toet in een met zon overgoten tuintje genietend van een overheerlijk bakie leut met peukie en tuuk onze tanden in die te gekke oilily taart...alhoewel ben ik wel mijn mooie taartje kwijt

    een zonnig ☼ groetje van xzenna

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Josephine,
    wat leuk zeg om deze verzameling te hebben,er zitten echt hele mooie tussen.Ik heb er ook een paar en die zitten in een grote weckpot,ik moet er maar weer eens naar zoeken bij de kringloop.
    Fijne dag,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wel. zover als jij al bent met je verzameling van bakvormpjes, zover ben ik NOG lang niet met mijn "dikbuikjes" Josephine :-)
    Maar wel geinig om iets te sparen hè.
    Ik wordt er alleen zo hebberig van als ik er weer 'ns eentje tegen kom.
    En soms...zijn ze me gewoon te duur, speciaal die grotere. Dan wacht ik gewoon af tot aan mijn verjaardag. En laat die nou binnenkort zijn ! LOL

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥