vrijdag 18 september 2009

Zo vader zo dochter...
















Vroeger bij ons thuis was het altijd een en al muziek. Mijn vader heeft jaren als eerste violist in het Tivoli orkest gespeeld. Later is hij daarnaast ook piano gaan spelen, en heeft jaren lang pianoles gegeven. Mijn broer had een gitaar. Mijn moeder vond het altijd prachtig in die tijd als wij met muziek bezig waren. We speelde ook samen. Zelf heb ik ook jaren prive vioolles gehad en speel ook gitaar.  De foto van mijn vader is genomen  1931, hij was toen 18 jaar. De foto van mijzelf is genomen in 1962 en ik was toen 15 jaar.
Ja, ja....dames in onze familie hebben we jonge koppie's allemaal maar ik ben 61 jaar. [ De foto op de banner is vorig jaar genomen en ik was toen 60 jaar. ] Zelf speel ik geen viool meer alleen af en toe wat voor mijzelf maar niet meer intensief. Wel speel ik nog altijd gitaar, en bijna dagelijks pak ik hem nog wel even. Het is heerlijk om met muziek bezig te zijn. Zelf wat componeren of lekkere zware stukken van Bach of Bela Bartok zijn een uitdaging voor me.  Vinden jullie het niet leuk, vader en dochter in de zelfde stand viool spelend?


Heerlijk weekend,
groetjes Josephine

11 opmerkingen:

  1. wauw 61 jaar joh????
    ik had het je niet gegeven hoor echt niet!

    je foto's zijn weer magnifiek !!
    echt weer een staaltje vakwerk van jou hand
    en wat bijzonder ook deze foto's
    dit zijn echt nog van die kleine juweeltjes waar je met recht trots op kan zijn
    heel mooi om te zien josephine
    ~~~~~
    het spelletje met die eekhoorn heb ik ook gedaan ik lag in een deuk elke keer dat die eekhoorn naar beneden viel
    je moet idd allerlei capriolen uithalen met je muis - heb jij m al uitgespeeld-??
    dat spelletje onder die theepot met die vogeltjes wil ik eens helemaal uitspelen
    ze werken allemaal wel verslavend hihi ;-)
    ~~~~
    gister had ik eigenlijk in mijn hoofd om een heerlijk theeblog te maken *ik hou erg van thee in al zijn soorten en kwam een heel mooi theeboek tegen -i/d winkel- en zo is het idee tot stand gekomen whaha al kwam ik gister niet verder dan een bakkie voor mezelf op m'n blog hihi*al spittend op het net kwam ik hele mooie theebloemen tegen zelf heb ik die niet (maar misschien ken jij ze al wel)ik was al wel bekent met de thee tegel of en hoe ik het ga inkleden weet ik nog niet press maar ik zal al wat foto's (van het net) op mijn blog planten ;-)

    veel liefs
    xzenna ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jo,
    Ik kom juist uit een niet-muzikale familie maar de man van mijn zus is muzikant en speelt gitaar, banjo, ukelele en mondharmonica en kan goed zingen. Meestal is hij zo lief om een stukje voor ons te spelen als we daar zijn, heerlijk. En ik hoop dat hij zijn 2 jochies enthousiast ervoor kan maken.
    Een jeugdige uitstraling hebben vaak mensen die doen wat ze leuk vinden, dat gaat vast ook voor jou op.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag lievertje,
    wat leuk dat je foto van Pappa en jouw heb geplaatst.
    En je heb er weer prachtige collages van gemaakt,je kan er wat van.
    En als jullie met muziek bezig waren dan was ik af en toe iets lekkers aan het bakken.
    Ik kon alleen de naaimachine bespelen om muziek te maken ha,ha,ha.
    heelveel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het zeer mooi, die gelijke foto's zo in een aparte collage. Ik vind foto 2 ook zo mooi.
    En jij bent ook een hele mooie vrouw, ik dacht zo te zien dat je rond de veertig zat. Nou dat is mooi meegenomen hé. Maar je vader zag er ook niet slecht uit hoor.

    Heel leuk.
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Josephine , wat een prachtige foto's en collages heb je er van gemaakt !
    Fijn dat je met zulke warme gevoelens over je jeugd kan schrijven 1
    Lieve groetjes Rini

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Josephine, wat een prachtige plaatjes en wat lijk jij op je vader. Het lijkt me prachtig als je zo muzikaal bent aangelegd, ik heb dat helemaal niet, maar vind het wel heel erg leuk om naar muziek te luisteren.
    Je bent een mooie vrouw en ik zou je die leeftijd niet gegeven hebben, ik had je ook een stuk jonger geschat.
    Heb je al viooltjes gehaald? Ik ben vandaag de hele dag in de tuin bezig geweest, wat een prachtig nazomerweer hè. Ik heb onze lieve oude hond in zijn 'buiten'badje gewassen, zo kon hij mooi buiten opdrogen, hij is nl. een Schotse Collie en met die dikke vacht duurt zoiets behoorlijk lang.
    Ik wens je nog een heel fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wilde vroeger ook altijd graag een instrument leren bespelen. Maar in ons gezin werd dat niet echt gestimuleerd. Maar ik kan wel heel erg genieten van naar muziek luisteren en dan allerlei soorten muziek. En dan soms heel hard meezingen, heerlijk is dat.Mooie foto's van jou en je vader.
    groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Joh, 61, helemaal geweldig zie je er dan uit. Ik dacht dat jij ook één van die jonkies was die hier allemaal een blog hebben. hah.
    IK ga eens kijken naar een foto van toen ik 61 was. Get, dat is al weer 10 jaar geleden. Maar we blijven jong van harte zullen we maar zeggen.
    Nou nog even weer over je mooie foto's. Ze zijn weer zo speciaal. Ik moet daar toch nog op studeren.
    GRoeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's en wat lijk je veel op je vader, echt helemaal één gezicht !
    Mijn dochter heeft ook heel lang viool gespeeld en mijn zoon is gitarist , muziek kan zoveel betekenen in een mensenleven.
    fijn weekend,
    groetjes
    trudette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben ik weer. Ja en op deze foto was ik 67, dus dat kan er ook mee door hè. HIj is alleen niet zo duidelijk, maar groter had ik hem niet. Zo hoop ik net als je moeder bezig te blijven en wil ik best zo oud worden. GRoeten , Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk om dit even terug te lezen.
    Jij bent echt van alle markten thuis he.

    Heel leuk om zoveel te kunnen.

    Gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥