zondag 27 september 2009

Zo lief...uit 1953...
















Al geruime tijd was ik op zoek naar een paar voor mij speciale kaarten.  En nog niet zolang geleden heb ik ze terug gevonden. Natuurlijk wist ik dat ze ergens moesten zijn want weggooien is geen optie voor deze kaarten. Uitendelijk kwamen ze tevoorschijn uit een oude schoenendoos  met allerlei foto's die niet mooi genoeg waren voor in een album te plakken.  Gekke plek, maar ik heb ze tenminste weer. Deze kaarten zijn naar mij gestuurd door mijn oma en overgrootmoeder in 1953, toen ik een meisje van 6 jaar was. In die tijd had ik drie oma's. Mijn moeders moeder, oma dus, mijn oma's moeder, die noemde wij oude oma. En dan nog de moeder van mijn vader, zij was niet zo groot , dus die noemde wij kleine oma. Op zich niets bijzonders natuurlijk maar als klein meisje vond ik dat erg  speciaal. Als kind vond ik deze kaarten altijd heel lieflijk. En nu nog steeds vertederen ze me enorm.


Lieve groet, Josephine

17 opmerkingen:

  1. Hoi Josephine, wat een waardevol bezit de kaarten van je oma en 'oude'oma, die verdienen een mooi plaatsje, ze zijn echt prachtig en dan die postzegel....2 cent. Ik bewaar ook alle speciale brieven en kaarten in een hoedendoos (ook een rare plek hihi) Ik heb ze ook nog van mijn oma en wat leuk, mijn oma noemden mijn kinderen ook altijd oude oma.
    Je heb ze weer prachtig weergegeven in de collage.
    Fijne zondag nog en een lieve groet van Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh my God! They're so cute. I love this kind of cards,vintage images. So cool! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. meid wat super dat je die nog steeds hebt, hahaha klinkt zo leuk "kleine oma"

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze vertederen echt.....wat super.
    Om voor altijd te bewaren.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn echt leuk. Vooral als je ze nog van je oma hebt. Ik heb nooit een oma gehad. Die waren al overleden toen ik geboren ben. Raar he ik heb ze nooit gekend maar heb wel altijd een oma gemist.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goeie avond Josephine.
    Wat geweldig die oude kaarten. Heerlijke herinneringen. En je hebt er allemaal geweldige dingen mee gedaan. Zo knap. Onze jongste zoon was hier vandaag en die heeft ons weer wat verder geholpen met ons bewerkingsprogramma. HIj gebruikt dat erg vaak, tenminste dat professionele programma, dus kon ons van alles uitleggen. We kunnen dus weer even verder als we het tenminste onthouden hebben.:)))
    Lieve groten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello Josephine, you have got very cute pictures from your childhood. You made fabulous collage! Nice evening
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohh geweldig dat je ze hebt gevonden,zoiets waardevol,wauww,ze zijn prachtig.

    Sorry ik was nog geen volger,pas toen de volgers het niet deden,ben ik op meerdere blogs geweest,waar ik volger van wilde worden,maar ja op dat moment ging het niet en dacht zelf eigenlijk dat ik je al volgde,maar niet,maar nu wel,groetjes en tot een volgende keer en dank je voor je leuke bericht over de Efteling.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo zie je maar , we gaan door het bloggen ook weer jeugd herinneringen ophalen .
    Leuk kaart Josephine !
    En de soda korrels worden morgen gekocht !
    Lieve groet Rini

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Josephine,
    Daar ben ik toch weer even. Ik heb toch nog zitten denken hoe mijn commentaar niet aangekomen kon zijn. Nou stuurde ik daarstraks mijn commentaar naar jouw post en merkte dat ik nog letters moest verifieren. Die had ik bijna misgelopen en ik denk dat dat de vorige keer gebeurd is. Te gauw op hit gedrukt.
    Groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Josephine,
    Dat is nog een nostalgisch. Dit soort kaarten vind je niet zomaar meer. Leuk dat het van je oma en overgrootmoeder is. Toen ik klein was had ik ook nog twee overgrootmoeders. Van de 1 weet ik meer dan de ander. Ik heb wel leuke herinneringen aan mijn inmiddels overleden oma en overgrootmoeders. Zo heb ik op mijn blog een item staan over kookboekjes, waaronder een oude van mijn oma. Enig dit soort dingen.
    Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hallo Josephine

    wat een leuke kaarten zeg,fijn dat je ze bewaard hebt
    ik heb de kaarten van mijn kinderen altijd ineen boek gedaan,dus ook van de oma"s.Bewaar je ook altijd alles van vroeger,er zitten zoveel herinneringen aan.zelf heb ik geen oma"s en opa"s gehad toen ik klein was.
    Nu stuur ik regelmatig leuke kaarten naar mijn klein kinderen,en mijn dochter bewaart ze ook.

    groetjes Oma nijn

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Josephine,
    wat een mooie nostalgische kaarten heb je bewaard en deze zijn nog eens heel speciaal en waardevol omdat je oma's hen stuurde.Fijn dat je ze hebt teruggevonden.
    Fijne week,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat leuk dat je die kaarten hebt terug gevonden.
    Altijd toch bijzonder.
    En wat betreft het niet bij de groenteboer terug vinden van dat soort uitstallingen is om een dood simpel reden,,het wordt niet verkocht,en spullen kopen om weg te gooien werkt natuurlijk niet...
    En van die lange reactie vindt ik wel leuk hoor!!!!
    Fijne dag nog...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lievertje,
    je heb er weer iets leuks van gemaakt,CREA
    op de kaart waar het meiske haar,haar word gewassen lees ik daar onder.
    IK VIND DAT HET ELLENDIG GAAT
    VOOR IEMAND DIE ZIJN VAK VERSTAAT.
    **********************************
    Kleine Oma was vroeger groter, maar door atrose
    is haar boven rug gaan krommen,en zodoende zakte haar hoofd helemaal naar voren.
    Heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat geweldig dat je deze nog hebt
    het is een terugblik op lang vervlogen goede tijden.
    heb zelf een vintage collectie dames geerfd.
    maar deze zijn super.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hi Josephine,
    have I looked at your collage, me done surprise as you do to be so good? do you work with Adobe Photoshop?
    also I have him... but I am a little good! your job is amazing!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥