zondag 13 december 2009

Cubaanse snoesjes...






























Vrouwen zijn de sigaar! Of.......haal ik nu het een en ander door elkaar?
Een tijd geleden heb ik een keer een programma op de TV gezien over Cubaanse sigaren. Heel mooi om eens te zien hoe dat allemaal in zijn werk gaat. De gehele procedure van plant, oogsten tot het eindresultaat "De Sigaar" en daar komt nog HEEL wat bij kijken, het is allemaal handwerk, en de Cubaanse sigaren gelden als de beste ter wereld. Een groot deel wordt vervaardigd door vrouwen, en tijdens het werk roken zij er lustig op los. Zonder dat ik deze vrouwen uitlach werkt het wel op mijn lachspieren. Wat een snoesjes hé, mooie karakter mensen, denk dat ik ze eens ga schilderen.





Lieve groet Josephine 

11 opmerkingen:

  1. wat een mooie foto’s josephine.
    schitterend.

    gr en lieve groet inka en andre

    op je vorige blog heb ik net nog een stukje geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine, prachtig die foto's van die Cubaanse vrouwen en ik moest wel even lachen om de laatste foto van je hondje hihhi Een tevreden roker is geen onruststoker zegt men hihi.
    Bij ons in de buurt woont ook een mevrouw die ik weleens met zo'n grote sigaar zie lopen, toch wel een apart gezicht.
    Bedankt voor je lieve berichtje, ik heb jullie ook gemist, december is altijd een drukke maand, voorbereidingen voor de feestdagen en straks zijn mijn schoonouders 60 jaar getrouwd en wordt mijn schoonvader 80, allemaal mooie mijlpalen waar we ook mee bezig zijn.
    Ik ga nu mijn bedje opzoeken.
    Welterusten voor straks.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jo,
    Wat een gave foto's! In de tijd dat ik nog rookte (jaááren geleden) kon ik een goede sigaar wel waarderen. Roos en ik hadden een restaurantje waar we vaak kwamen waar je na het eten ipv een toetje een lekkere sigaar kon uitkiezen.
    Mooie post en je ziet het; het brengt allerlei herinneringen bij me boven.
    liefs Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Josephine. Ja ik moest ook lekker lachen om de gezellige dames met hun sigaartjes, nou ja tjes? Leuke foto's ook die van je hond met sigaar. hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello dear Josephine, Your pictures are perfect! The ladies are very beautiful!!!
    These women even though they have some tough life seem very happy!
    Ik wens u een mooie dag van de advent
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zijn die foto's van die cubaanse dames met sigaar. En je hondje staat er ook leuk op met de sigaar.
    Ik heb het trouwens ook eens gezien. Het is idd een heel werk een sigaartje draaien.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is dat nu wat ze tegenwoordig Girlpower noemen? Ik vind het mooie meiden hoor. En je hondje is zó grappig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. haha erg leuk al die snoesjes met mega sigaar
    ik heb het programma ook gezien heel bijzonder
    en wat een routine die die vrouwen daar in de vingers hebben en idd allemaal met mega sigaar
    erg leuk josephine

    liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi josephine,
    haha,geweldig deze meisjes met sigaar,en ach je kleine hondje moet er ook aan geloven.Heel grappig deze post,moet trouwens ook nog een sigaar kopen want met oudjaar hebben we een themafeest(verkleden als bekende nederlander)en mijn man gaat als Herman den Blijker.(je weet wel die kok met z'n sigaar).
    Fijne avond,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lieve Josephine,

    Ik ben er weer hoor,moe maar weer heerlijk thuis.morgen komt mabel ook weer thuis en daar ben ik heel blij mee.Je foto's zijn enig, wat een prachtige gezichten,en hoe heb je dat met je hondje gedaan,worst aangesmeerd of zoiets.

    volgende keer meer ,ben ontzettend moe.
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldige foto's.
    Ben benieuwd naar het resultaat als je ze gaat schilderen.

    Hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥