maandag 7 december 2009

Plafond beschilderingen...













Zoiets lijkt me nu prachtig als je een gigantisch herenhuis hebt met van die hoge plafonds. Want dan kan je wel wat versiering gebruiken om alles een beetje in balans te houden wat de afmetingen betreft. Kwam het toevallig ergens tegen, en omdat er ook engelen in de beschildering verwerkt zijn past het wel mooi in deze tijd van het jaar. Zie het al voor mij, liggend op een comfortabele sofa, kijkend naar boven alsof je de ruimte in kijkt. Nou ja.....ik droom gewoon even lekker verder dat past wel bij deze beschilderingen, het zijn toch allemaal mooie kunstwerkjes.


Lieve groet Josephine

14 opmerkingen:

  1. deze wil ik ook wel op mijn plafonnetje hebben, maar ik heb geen herenhuis, ha.ha.ha.
    mooie fotos zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou, laat ik nou toevallig wél zo'n huis hebben, hahaha!
    ik ben er trouwens weer erg vroeg uit...
    goedemorgen dus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh...ik vind dat ook zo mooi! Ik kijk mijn ogen altijd uit in panden met van die hoge plafonds en schilderingen...helaas voor mij ook geen herenhuis hihi...maar wel een plafond van 3 meter hoog...de huizen uit de jaren 30 zijn daar gelukkig mee gezegend en daar ben ik nog elke dag blij mee! ( alleen geen herenhuis-ruimte ;)
    Droomse!

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zegge doe mij zo'n plafonnetje......
    Wanneer schikt het?
    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen,heel mooi,een aantal jaren geleden zijn we bij iemand op visite geweest die op een flat woonde en, in zijn hele huis plafondschilderingen had en zogenaamde griekse zuilen (gips)had, prachtig was dat.Fijne dag gr Inka en André.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh Josephine wat is dit schitterend,,hier kan ik uren naar kijken,en je hebt gelijk hoor,het past precies in deze tijd.mag ik weten waar je dit gezien heb,soms ook in Rome,want daar ben ik het laatste jaar met mijn man geweest,en dat was onvergetelijk,al die mooie plavonschilderingen.kan je je voorstellen mijn man ging gewoon op zijn rug op de grond liggen
    ,om foto's te nemen.
    groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig maar je moet er wel het juiste huis voor hebben alhoewel op een mooie paneeldeur..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met plafonds van 3,8 meter zou het kunnen, maar het is mij voor thuis net iets te druk.... Ik geniet ervan bij een ander.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Josephine, het zijn zeker allemaal kunstwerken op zich. Prachtig. Wat lijkt het me vreselijk moeilijk om een plafond te beschilderen en zo prachtig gedaan, daar kan je toch uren naar kijken en bij wegdromen.
    Bedankt ook voor je altijd lieve berichtjes en voor het meedenken met de stoelen, wat een luxeproblemen hè hihihi.
    Je header is ook alweer zo mooi, echt een heerlijke Kerstsfeer.
    Fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hay meis,

    Zo schattig deze plafondEngeltjes...
    Je kan zoiets ook in je w.c of badkamer maken, dat is toch ook geweldig?
    Dan maak je er kleine pronkkamertjes van..!
    De foto's zijn ook zo scherp en mooi, echt toppie hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige plafond schilderingen....
    Nee,....ons huis is hier niet geschikt voor maar we genieten op deze manier ook een klein beetje mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige kunstwerken zijn dit. Wij hebben er het huis niet voor.
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi!!!!! daar zijn kunstenaars aan het werk geweest.
    Op je rug liggen en naar het plafoon blijven kijken heerlijk lijkt mij dat.

    Lieve groet Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. HaHa doet mij even aan vroeger denken.
    Mijn ouders hadden een groot oud huis. Met van die sierlijsten aan het plafond.
    De kamer was toen ong 14 meter lang.

    Mijn moeder had het idee. Gouden biezen met turquose strepen.
    Effect was heel mooi.
    Alleen mijn vader was wel aan het trippen zei hij, tijdens het schilderen.
    Valt tegen konstant omhoog kijken...en op een trapje staan.
    Hoe zou Leonardo da Vinci dat gedaan hebben?? HAHAHA

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥