vrijdag 18 december 2009

Beautiful White Garden...













Ach, natuurlijk weet ik dat dit de zoveelste post is met afbeeldingen van de prachtige witte wereld waarin we nu vertoeven. Maar het geeft zulke mooie plaatjes dat ik het gewoon niet kan laten om ook iets te laten zien. In eerste instantie deed het me gisteren denken aan Maart 2005 toen er hier 53 centimeter sneeuw lag en iedereen thuis moest blijven omdat het simpel weg niet begaanbaar was. Wel per voet natuurlijk want iedereen genoot enorm, maar naar het werk gaan was onmogelijk. Welliswaar is het nu wat minder maar gisteren hadden we 's morgens 21 centimeter sneeuw, en om een uur of zes was dat aangegroeid tot 43 centimeter. En vandaag is dat zo ongeveer gebleven. Gigantische ijspegels hangen aan het dakkapel van wel 70 centimeter lang, stom maar daar heb ik nog geen foto's van genomen. Heerlijk om op veel blogs al dat moois te kunnen bekijken. Het geeft altijd een heel speciaal sfeertje zo'n dik pak sneeuw, en kan daar erg van genieten. En hier dan een paar foto's van mijn tuin, echt een sprookje om te zien. Bono is amper nog zichtbaar als we een wandeling met hem gaan maken, denk dat ik hem maar een rood gebreid mutsje ga opzetten. Maar wat vinden ze het fijn om te rollebollen in de sneeuw, heerlijk om te zien.

Geniet van alle extra's, alle franje
als aanloop naar een schitterend nieuwjaar
de belletjes die dansen in champagne
waarmee we straks weer toasten op elkaar.

Lieve groet Josephine ♥

19 opmerkingen:

  1. Josephine, in één woord schitterend je foto's.Allemaal even mooi.
    ER is inderdaad enorm veel sneeuw gevallen bij jullie. Kan me voorstellen dat de boel helemaal ontwricht was. Wij hebben denk ik twee centimeter sneeuw gehad en voor mij hoeft er niet meer te komen hoe mooi het allemaal ook is. Het gevaar op de weg is belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is prachtig om te zien, zoveel sneeuw. Wij hebben gelukkig niet zoveel sneeuw. Vind 10 cm wel genoeg. En net als Riet vind ik het ook zo gevaarlijk op de weg, maar gelukkig hebben de meeste van ons gezin nu vakantie. Alleen de oudste moet nog 2 dagen rijden, en dat is dan de hele dag op de weg. Best angstig. Maar geniet ervan als het kan.
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al zien we nog zoveel foto's van de sneeuw ze blijven prachtig om te zien. Ook omdat we dit nu eenmaal niet zo vaak meer meemaken.
    Ik heb genoten van je foto's.
    Een heel fijn weekend!
    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaaa, je kunt meteen zien dat jij in het noorden van het land woont, het is hier toch het ergst. Hartstikke mooie foto's, Josephine, het ziet er schitterend uit!
    Wens je een heel fijn weekend, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi lieve Josephine, wat een winterpracht ook bij jullie en wat een schitterend uitzicht heb je vanuit je keukenraan, een winters sprookje. Ik geniet bij iedereen van al die winterpracht, daar kunnen geen foto's genoeg van opstaan.
    Wat fijn te horen dat je moeder helemaal gesetteld is en dat zij het zo naar haar zin heeft, ik kan me goed voorstellen dat het voor jullie ook heel fijn is haar nu zo dicht in de buurt te hebben, dat geeft toch een stukje rust te weten dat als er iets is je ook zo bij haar bent.
    Een fijn winters weekend toegwenst en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heej Josephine,

    Je weet half niet hoe ik van deze foto's geniet, hier ligt hier en daar een cm dus jouw fotos zijn gewoon weg een sprookje.
    Wat is je banner mooi, wat is bezig zijn met je hobby toch leuk he:-)
    Een heel fijn weekend en geniet van je prachtige uitzicht.

    lieve groet Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Josephine wat heb je prachtige foto`s gemaakt en je tuin is een plaatje en heel sfeervol voor wat ik nog zie,fantastisch en je banner ook weer zo super en och Bono,met zo`n laag sneeuw,heerlijk als beestjes zo genieten en dat mutsje is wel een goed idee,staat vast schattig ook,ik heb zitten genieten van je post,ik wens je een heel fijn weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Josephine, ik ben helemaal verliefd op de foto met het hondje in je header. Dat is een petit brabancon en ik heb ze nog nooit eerder op zo'n oude foto gezien.
    Al die sneeuw blijft een magisch gezicht he, daar kun je foto's van blijven kijken.
    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hallo Josephine,,vind je hondje het ook zo heerlijk in de sneeuw,Mabeltje wel,die huppel en spring,een prachtig gezicht. Zo ook jou foto's,heel mooi,en het verveelt mij nooit.ik heb ook al heel wat foto's genomen.Jaaa, we wonen in een land waar we nou eenmaal sneeuw,,
    vorst en regen kunnen krijgen.het zij zo.IK ben er blij mee,en hou van de winter.

    groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Josephine, wat een prachtige plaatjes. Daar kun je er inderdaad niet genoeg van zien. Zoveel sneeuw als jij heb ik hier in het huis vlakbij de zee niet. Ik moet het met een laagje van een cm of drie doen. Maar ook dat is genieten. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk heerlijk wat een pret.
    En wat een mooi gedicht. Direct maar even van je gejat....;)
    Mag het wel?
    Fijn weekend en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hallo josephine,prachtige foto’s.
    zoveel is er bij ons niet gevallen,hóór.
    maar wel genieten van al het moois vooral voor de dieren en kinderen.

    fijne dagen alvast,liefs inka en andre

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha JOsephine. Ik geloof dat je mijn pink Saturday post hebt overgeslagen. Zou je nog even willen kijken? Liefs Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi josephine, wat woon jij prachtig in je wonderlijk witte wereld! je foto´s zijn fantastisch mooi, ik geniet er weer met volle teugen van! fijn weekend!
    groetjes van jootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hay meis,

    Dit is toch een sprookje...alles met een maagdelijk wit tapijtje.
    Wat een mooi uitzicht heb jij, en wat kan je dit goed vastleggen.
    Ik heb altijd een dubbel gevoel met sneeuw,
    aan de ene kant mooi..maar aan de andere kant ook weer zo gevaarlijk.
    Maar oké, deze foto's zijn een lust voor mijn ogen..

    Liefs,
    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Josephine,
    Het geeft niet dat iedereen foto's op zijn blog zet van de sneeuw. Iedere foto is anders. Die van jou zijn prachtig. De wereld is zo mooi op dit moment. Geniet er maar van.
    Fijne dagen. Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een schitterende serie fotos .
    ze zijn zo scherp en prachtig van kleur.
    sneeuw leent zich er ook echt voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie blog!
    Prachtige foto's met heel bijzondere sfeer.

    Bedankt ook voor je reacties op 'Het groene gezicht'.

    En alvast beste wensen voor een gelukkig Nieuwjaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥