dinsdag 5 januari 2010

De kwaliteit van de waarheid + Aurafoto...




    Deze Aurafoto vind ik wel bij deze post passen...






Dit kwam ik van de week tegen en vind het mooi omschreven...

De waarheid vinden we niet in woorden, maar in ons hart, want de fundamentele waarheid kan alleen beleefd worden. Daarvoor zijn geen bewijzen nodig, maar vertrouwen in het eigen waarnemingsvermogen. Wie heeft dat nog nooit meegemaakt: je leest iets of luistert naar iemand en opeens lopen de rillingen over je rug. Je bent diep ontroerd en weet gewoon dat je iets oprechts, authentieks hebt vernomen, de waarheid van een ander, die in het eigen innerlijk een diepe resonantie teweeg brengt. Of je hebt zelf een aangrijpende ervaring en beleeft de waarheid, het onvervalste zijn dat achter de zichtbare dingen ligt. Ook dan weet je wat je ervaren hebt. Wat voor noodzaak zou er kunnen zijn om deze ervaring te bewijzen of zelfs maar te verklaren? Is het niet voldoende dat je het voor jezelf weet?
"De waarheid heeft zo veel gezichten als er mensen zijn. "dat spreekwoord is oeroud en het is nog even geldig als vroeger. Iemand maakte eens een eenvoudige vergelijking: de waarheid is als een grote doos waarin zich de dingen van de wereld bevinden. In de doos zitten veel gaten. Ieder mens kijkt door zijn eigen gat en ziet, afhankelijk van zijn positie, een ander beeld, dat alleen hij zo kan zien.
Maar zouden wij met ons hart kijken, dan versmelt de waarheid weer tot één.



11 opmerkingen:

  1. erg mooi blog josephine
    meer hoef ik niet te zeggen

    ♥♥-lief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat sta je er prachtig op!
    zo vol van leven....mooi.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allerseerst Josephine...ook jou wens ik heel graag een mooi jaar toe !
    Ik heb gelijk je laatste blogjes ook weer bij gelezen en daarvan weer zo genoten !
    Wat 'n gezellig plaastje heb je hier toch gecreerd. Het nodigt gewoon uit om telkens weer terug te komen !

    Groetjes Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lieve Josephine
    ik moest het vanmorgen,,om +-5,45 wel even een paar keer opnieuw lezen hoor.En je hebt gelijk,de waarheid zit bij jezelf, tenminste dat haal ik eruit.ennnn, niet iedereen wil of kan met zijn hart lezen,want je hart openstellen voor een ander is niet altijd gemakkelijk.

    groetjes van greet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Josephine, wat een mooie aurafoto, ik heb er ook ooit eens eentje laten maken en had ook veel rood en geel, het teken ram wat we delen?
    liefs Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Meisje, wat een prachtige foto..met al het warme rood om je heen.Het klopt volgens mij helemaal met hoe warm en hartelijk je zelf bent!

    En ja de waarheid...mijn enige waarheid zit in mijn hart, soms geef ik iemand wel eens een sleutel om mijn hart te openen!
    Maar niet teveel hoor, mijn eigen waarheid is gewoon van mezelf...

    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Na de vakantie weer tijd om alle blogs bij te lezen. Allereerst nog de beste wensen voor 2010!
    Je hebt weer een prachtige foto op je blog geplaatst, heel warm, vast zoals je zelf ook bent.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een super mooie foto van jou zeg.
    en leuk om elkaar zo te kunnen zien.
    je hebt weer prachtige fotos geplaatst waar ik weer van heb genoten.
    nog de beste wensen voor een gelukkig en creatief 2010

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto Josephine, en heel mooi gesproken.....
    lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Josephine, heb je deze aurafoto van jezelf laten maken. Hoe doen ze dat? Ik ben namelijk helderziende en zie als ik er in een periode gevoelig voor ben vaak aura's om de mensen heen. Kan me er ook makkelijk weer van af sluiten door van ze weg te kijken. Meestal als ik de aura's waarneem zijn ze veel zachter van kleur en meestal is er dan ook iets met deze mensen aan de hand. Maar aangezien ik het met wildvreemde mensen heb, kan ik er niets mee. Heel soms heb ik het met bekende, dan is de boodschap weleens moeilijk. Zeker omdat er altijd een bepaald ongeloof om heen hangt. Maar het zit bij ons een beetje in de familie, althans in de vrouwelijke lijn. Maar hoe dit gefotografeerd wordt is mij eigenlijk een raadsel. Maar dat zal je me zeker kunnen uitleggen. Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Josephine,allereerst bedankt voor je attente felicitatie!
    We hebben samen met kinderen,kleinkinderen,familie en vrienden 'n gezellige dag gehad.
    Ben reuze verwend.....van manlief een prachtig Rado Ceramica horloge gekregen.
    Maar nou over jou mooi aurafoto,de kleur,vorm en grote van het aura veranderen constant bij ieder levend wezen.
    Maar dat er in jou energieveld zoveel rood zit met zoals ik lees veel goede menselijke eigenschappen klopt volgens mij wel in zoverre ik je ken van het lezen in je blog en je reactie's.
    Hier in het Brabantse zeggen ze: goei volk!
    De uitdrukking is uit de mode geraakt......maar....het goei volk is gebleven.

    Confucius heeft ook zo'n mooi citaat:''Het is niet de waarheid die de mens groot maakt, maar de mens die de waarheid groot maakt''

    Fijne dag en warme groetjes!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥