zaterdag 3 april 2010

Paas freubels...









Vanmiddag heb ik voor pasen een bloemstukje gemaakt, en wat mooie takken kersenbloesem in een grote hoge bordeaux kleurige vaas gezet. De vaas staat niet op de foto die moeten jullie er maar even bij denken...
Twee lieve haasjes die ik al heel wat jaren heb, van stof met jute jurkje en broekje. Ooit kwam ik ze eens ergens tegen en dacht a la minuut, die zijn voor mij, zo schattig vind ik ze.
En op internet kwam ik dit leuke paasgedichtje tegen, zie zo'n verbaasd kinder gezichtje al voor me...

O mama, kom eens kijken
Er is iets heerlijks gebeurd
De kip heeft vannacht op het paadje
Een paasei gelegd met een plaatje
En helemaal roze gekleurd!
Ik keek of de tulpen al bloeiden
En vond toen dit prachtige ei
En mama, je zult het niet raden
Een tweede van chocolade
Lag zo maar in het perkje erbij!

Wens jullie allen fijne paasdagen.....


20 opmerkingen:

  1. Fijne dagen Josephine

    Geniet ervan.............enjoy !!

    Lieve paasgroetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!
    De tweede is mijn favoriet.
    Morgen eet ik een extra eitje op je gezondheid!
    (hihihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Joske,***
    wat een schattig gedichtje is dit,en die haasjes vind ik ook erg leuk juist om dat ze zo simpel zijn.
    Jij heb het over paas freubels, hoe veel uren werk zit hier in???
    Ze zijn weer heel mooi geworden heel veel liefs,je paas mailtje komt er aan Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je weet de paassfeer zo goed te vertolken in deze bewerkingen:))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Josephine,

    Wat heb je er iets moois van gemaakt!
    Oh heerlijk, die jute haasjes. Tja, soms kan je de verleidng niet weerstaan en ben je op slag verliefd. Dat zou ik in dit geval ook zijn geweest.

    Ik vind het gedicht ook zo ontzettend schattig!!

    Geniet van je freubeltjes en heb een heel fijn Pasen!

    Lieve groetjes,Helena

    ps: bedankt voor je lieve reactie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke foto's en wat een lief versje Josephine. Ik wens jou en je familie fijne Paasdagen
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Josephine, wat een mooie foto's heb je weer gemaakt van je bloemstukje !
    En nog zo'n lief gedichtje erbij.
    Paasgroetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig echt genieten.....
    Geniet jij maar heerlijk, met je dierbaren, van de gezellige paasdagen.....
    Heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi,

    Wat een mooie en sfeervolle foto's van je paasfreubels!!! geniet ervan!!

    En hele fijne paasdagen!

    Groetjes Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede Paasmorgen,


    Wat een schattige paasfeubels...
    En de foto's zijn helemaal super...

    Fijne Paasdagen..
    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow Josephine wat heb je dit weer prachtig gedaan,zo dromerig,de haasjes zijn echt lief,pas bij een tuincentrum had ik ook haasjes en kipjes van stof beet,mooi in grijstinten,maar heb ze terug gelegd,ik wil eerst allemaal nieuwe meubels enzo in de toekomst en dan pas spulletjes erbij zoeken,de bloesem tak vind ik zo mooi en je stukje is echt heel mooi,heerlijk rommelen zo en idd balen van het weer,maar regen of geen regen,ik ga zo de tuin in om een hortensia erin te zetten,die in de achtertuin stond en de pioenroos die in een kuip staat,het paasgedichtje is heel lief,ik wens je hele fijne dagen,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi lieve Josephine, wat een prachtig boeket, wat zal dat fleurig staan op de Paastafel en jij heb ook al van die schattige haasjes, om verliefd op te worden.
    Je Paasgedichtje is zo leuk, daar geniet ik even van. Ik zit nu even uit te buiken van de Paasbrunch en straks gaan we naar mijn zus, waar de hele familie bij elkaar komt voor een Paasborreltje.
    Ik wens je een fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk gedicht heb je gevonden, en een prachtige creatie op tafel.

    fijne dagen, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo lieve Josephine,de paashaasjes zijn inderdaad heel erg mooi/lief en wat een mooi bloemstukje en het gedichtje is heel bijzonder.

    lieve paasgroetjes van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. lieve Josephine.wat een lief gedichtje,heb er nog nooit van gehoord,de bewerking van je foto's zijn weer erg origineel.enje haasjes zijn schattig,mijn kinderen zijn net allemaal weg het was erg gezellig,ik hoefde niets te doen,kan ik op het moment ook niet,het is weer helemaal mis met me.met nieuwe medicijnen moet het nu beter gaan,Ik wens je nog een fijne avond,en een droge tweede Paasdag.

    groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel knappe fotobewerkingen!
    Sfeervol. Mijn favoriet is die met de paashaasjes! Ik vind hem echt zo lief :-)

    Mijn gevoel bij die 'rietpluim' kon je niet beter verwoord hebben. Ik voel het net zo!
    Een fijn gevoel, dat jij dit gevoel herkent :-)

    Hartelijke groet en nog een mooie dag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een ontzettend mooie woorden, Josephine! Je foto's zijn weer prachtig, zoals altijd!
    Een fijne nieuwe lente week!
    Veel groeten van Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Jospehine,
    Leuk gedichtje, daar zie ik in gedachte van die mooie Rie Cramer illustraties bij. Je foto's zijn ook weer erg mooi!
    Lekker hè zo effe met Pasen helemaal niks! Heb me gewoon met helemaal niets hartstikke vermaakt! Mijn kabouterblog nieuw leven ingeblazen, na die puntmutsen uit hun winterslaap waren ontwaakt en een boekblog aangemaakt, omdat veel blog lezers via mijn mail naar mijn boeken vragen. Kwam er niet van en nu had ik er heerlijk de tijd voor. Heb genoten van deze dagen!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mooie zachte kleuren ,erg goed gelukt.
    Het lieve gedichtje past er erg leuk bij.
    groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Josephine,

    wat een lief berichtje heb ik gekregen van je moeder,wil je dank je wel zeggen tegen je moeder van mij,ik vind het super,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥