donderdag 19 augustus 2010

Garden Close-ups...




















Genieten jullie ook nog steeds zo van de tuin en het buitengebeuren, gisteren heb ik wat foto's gemaakt, er staat nog zoveel in bloei. Het Althaeaboompje "Hibiscus Syriacus" zelf heb ik de blauw/purper variatie, ze zijn zo MOOI met hun trechtervormige bloemen, echt een lust voon het oog. De "Scaevola" [6e foto] heb ik vorig jaar voor het eerst gekocht, de plant blijft maar doorbloeien en de ranken worden steeds langer. Ook hoef je er geen bloemen af te plukken want als er nieuwe komen vallen de oude er vanzelf af, heel prettig, je hebt er dus geen werk aan. De roos [een doorbloeier] staat alweer voor de vierde keer dit jaar in bloei, je blijft er van genieten, zo dankbaar. Zien jullie mijn druiven, leuk hé, daar kunnen de vogels straks weer van smullen. En dit jaar heb ik ook veel meer dubbelbloemige vlijtige liesjes gekocht,  de bloemen lijken net allemaal piepkleine roosjes en zelfs in de volle schaduw blijven ze prachtig doorbloeien. Op dit moment schijnt hier volop de zon en met de vooruitzichten die ze melden kunnen we nog blijven genieten van het buitenleven.....HEERLIJK!!!



17 opmerkingen:

  1. Kijk dat zijn berichten.....zomer!!!!.....ik geniet er ook nog vol van.....wij gaan nu lekker naar Beesd...spullen voor de winkel halen...en gelijk even over de fair lopen.....gezellig toch ?? mooie foto's van je tuin !!!...geniet van een heerlijke dag ! liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genieten?? Dat doe ik extra veel met jouw collages. Lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi Josephine een post naar mijn hart ik hoor hier en daar al praten over de herfst, nou niet mijn idee het is nog gewoon zomer en als de zon schijnt ziet het er met al die mooie bloei er nog op en top zomers uit.
    Je Hibiscus wat mooi, genoeten van je foto's lieve groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh...wat staan er bij jou ook nog veel planten in volle bloei lieve Josephine en wat heb je er weer prachtige foto's van gemaakt.
    Bedankt ook voor jouw lieve reactie, ik zie nog steeds rood tot achter mijn oren hihi.
    Hier ook een heerlijke zonnige dag en ik ben ook buiten te vinden. Ik ben het oude kastje van heel veel posten terug aan het schuren en wach nu tot manlief thuis is, want dan kan ik de verf gaan halen.
    Ik wens je nog een zonnige dag toe.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige "buiten"foto's. Da's nog even genieten van al wat nog bloeit. Nu nog een lange nazomer....!!
    Fijne dag. trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij jou in jouw tuin nog volop zomer dus.....
    Heerlijk.......nog even genieten....
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OOh wat veel nog in bloei bij jou zeg!!!
    wauw dat is bij mij in de tuin wel anders helaas!
    Door de laatste zware regenval is alles zo'n beetje stuk geregend. Jammer hoor vooral de potten hebben het zwaar te verduren gehad
    de petunia's helemaal niets meer.
    Nou dan maar even bij jou genieten van je prachtige foto's en zomerse kleuren. Bij mij al pompoenen tijd hihii\
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Josephine,ik heb net heerlijk genoten van je tuinfoto’s.
    De druiven beginnen bij ons nu paars te kleuren,geweldig,doet me echt deugd.
    Prachtige foto’s,fijne avond verder

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Josephine, hoe mooi zijn je bloemen nog !
    Na de hitte, onweersbuien en de vele regen de laatste dagen liggen de planten hier wat slordig door elkaar, alleen de sedum blijft overeind.
    Prachtige foto's heb je gemaakt, zo mooi met de weerspiegeling, echt genieten !
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hay meis,

    Geweldig mooi zijn je foto's van je bloemen.
    Heerlijk dat er nog zoveel mooie bloemen zijn.
    Laten we de zomer nog even wat langer vast houden...ik geniet ook zo van het leven buiten.
    En het week-end wordt ook er mooi...heerlijk!

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hoeft niet ver te gaan om heerlijk te kunnen genieten
    Prachtige foto's !!!
    Lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag lievertje ♥♥♥
    wat een weelde al dat schoons wat er nog in jullie tuin staat.
    Maar groene vingers doen alles en veel met de planten kindertjes praten dat is het geheim.
    Op deze manier is het bij jullie ook altijd veel langer zomer ha,ha,ha,veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's
    Ik kan ook zo genieten van mijn tuin.
    Soms is een regenbui niet erg, alles is dan zo mooi gekleurd en steekt zo intens af bij het groen.

    Heel heel mooi.

    Groeten, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is het mooi bij je in de tuin, ik denk dat ik vandaag maar eens naar de mijne ga fietsen. Ik ben er 3 weken niet geweest en ben reuze nieuwsgierig.
    Ik wens je een heel mooi weekend, we krijgen weer zon als de weermannen en vrouwen gelijk hebben! x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is inderdaad genoeten Josephine.
    Prachtig zo'n tuin met nog zoveel bloeiends.
    Jammer genoeg hebben wij maar een klein tuintje, maar willen dan ook gaan verhuizen met beslist een grotere tuin. Dat is mijn lust en leven.
    heerlijk geniet er nog van, want het gaat nu wel snel.
    Lieve groetjes,
    Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. lieve Josephine,mooi he,de hybiscus,ik heb ze in vele kleuren,maar kan er op het moment niet zo van genieten,maandag naar het ziekenhuis ,woensdagmorgen weer thuis en woensdagavond om 23,30 weer naar het ziekenhuis tot vandaag ,,zaterdagom 11,00 kwam mijn dochter me halen.ik ben het zo zat.
    groetjes greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige foto`s heb je gemaakt van de tuin,ik geniet ook nog steeds en ben zo blij,heb de klimroos`New Dawn` en die staat ook in bloei en dat had ik dit jaar nog niet verwacht,geniet er nog maar van Josephine,voor je het weet duiken we weer de herfst in,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥