zondag 22 augustus 2010

Shoes, A Celebration of Pumps, Sandals, slippers and more...


















Sinds 1997 heb ik een heel leuk boekje over schoenen, [507 blz.]  er staan allemaal ontwerpen van meesterontwerpers in zoals, Roger Vivier, Manolo Blahnile, Salvatore Ferragano en vele anderen. Torenhoge 15 eeuwse houten chopines en hun wedergeboorte in de vorm van de plateauschoenen in de jaren '60 en '70. De paradox van hoge hakken. Het boekje met de titel "Schoenen" is een waar schouwspel, een eerbetoon aan vrouwelijk schoeisel, met meer dan 1000 foto's van schoenen in al hun pracht en praal. Vanaf de prehistorie tot heden, met voetnoten en fascinerende feiten over schoenen en schoenontwerpers, en veel beroemde schoenen die indruk maakten. Ook staat er uitgebreid in beschreven hoe schoenen worden gemaakt. Voor degenen die eventueel interesse hebben voor dit leuke boekje, het is de Nederlandse editie van Könemann Verlag, Keulen. ISBN 3-89508-468-9

Ook wil ik jullie weer eens bedanken voor de altijd spontane en lieve reactie's die jullie achterlaten.
Voor iedereen een heel fijn weekend gewenst...



21 opmerkingen:

  1. heej Josephine,

    hihihi het is mij al meer opgevallen dat wij van de latertjes zijn je bericht word nu net gepost (bijna 1 uur in de nacht) en wij zijn beide nog aan de blog.
    je post is mooi en wat een bijzondere schoenen ik kan mij van een vorige post herrinneren dat jij gek bent op aparte schoeisel leuk hoor jij ook een fijne zondag liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie schoentjes op een superbe wijze in beeld gebracht. Lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige schoenen maar ik heb altijd van die lompe, platte gevallen aan. Maar mooi is het zeker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om zulke boekjes te hebben.
    Grappig dat ze zo op je foto's staan.
    Mooi bewerkt ook.

    Alleen ik heb geen scboenentic, loop mijn oude trappers helemaal af en zie er dan tegenop om weer nieuwe te kopen haha.

    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig volgens mij heb ik ook nog ergens een boekje liggen over schoenen, maar waar? Geen idee. Ooit gekregen bij een kerstpakket (thema schoen). Je hebt ze weer mooi bewerkt! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat vorige berichtje was niet van Tijs, maar van mij Rianne. Ik was vergeten het profiel aan te passen! Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo sommige vind ik echt super en dat zou ik ook wel de jurk er bij aan willen die ze dan aan hadden,zo`n grote hoepelrok,ik vind dat zo geweldig,maar het liefst heb ik geen schoenen aan en loop ik op blote voetjes,ik wens je een fijne zondag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hay lieve Josephine,

    Meis dit is echt helemaal geweldig!
    Ik ben dol op schoenen, en vooral antieke.
    Zelf heb ik ook allerlei schoenen en slippertjes...met kraaltje, hakjes...zo schattig vind ik dat.
    De schoentjes uit 1785 zijn zo beeldschoon.
    en de schoenen uit de 80-jaren zou ik wel eens willen passen, leuk jurkje erbij...

    Liefs,
    Marijk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh daar zitten wel leukertjes tussen.
    Mooi gedaan.

    fijne dag, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk Josephine zo'n schoenenboekje, ik heb zelf ook al jaren een schoenentic hihi. Van plateauschoenen tot hoge hak, ik heb ze allemaal gehad. Tegenwoordig moet ik helaas de wat comfortabelere schoenen lopen, maar zo af en toe schaf ik nog weleens een apart exemplaar aan, wat ik dan achteraf gezien beter niet had kunnen doen haha.
    Ik heb genoten van de kleine impressie van al dat prachtige schoeisel.
    Fijne zondag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schoenen, je kunt er niet genoeg van hebben;))
    Ik heb eer paar die ik niet draag, ze zijn gewoon mooi om naar te kijken.
    Lieve groet Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lijkt me een leuk boekje, prachtige schoenen laat je ons zien !
    Je foto's zijn weer prachtig, Josephine, de achtergrond die je gebruikt hebt, vind ik heel mooi !
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank voor je berichtje Josephine. Ik zal alles eens nazien want op mijn blog kan ik alle pictogrammen van 'mijn volgers' niet zien.
    Ook het 'blog'zelf hapert enorm. Ik heb er (jammer gnoeg) weinig verstand van dus moet wachten tot een van de zoons langs komt.
    Ik ga donderdag op vakantie dus zal wel even duren.
    Hoop dat mijn pictogramfoto er weer snel zal staan. Fijne avond en groetjes van Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo,
    Bedankt voor je berichtje
    gelijk even bij jou op je blog gekeken
    doe ik veel te weinig, maar ja
    bij deze wou ik even zeggen dat je
    hele speciaale en smaakvolle foto's
    hebt gemaakt van die schoenen. Leuk hoor!
    groetjes Manja
    Brocante de Knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  15. fijn dat het beter gaat met je,ziek zijn is niks he?doe maar rustig aan hoor,als ik me opgejaagd voel ga ik wat gedichten lezen en zet klasieke muziek op,

    wat een aparte schoenen,hebben ze daar echt opgelopen,kan ik me bijna niet voorstellen.

    lieve groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  16. WHAT A WONDERFUL BLOG YOU HAVE!
    SO DIFFERENT, FROM THE OTHER ONES THAT I NORMALLY VISIT!
    I WILL BE BACK FOR MORE BEAUTIFUL PHOTOS...
    BY THE WAY... I`M LOVING THE SHOES!

    DEBBIE MOSS

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het derde en vierde paar, die mogen in mijn kast ;)

    Een fijne week, Josephine. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk om zo'n boekje in je bezit te hebben,Josephine. Erg mooi om er en aantal te zien. Vrouwen en schoenen...het hoort gewoon bijelkaar hihi. Maar wel mooie natuurlijk, zoiets als hier afgebeeld;-)

    Hoe gaat het nu met je? Ik ben er zo'n poos tussenuit geweest.

    Ik wens je een fijne avond,
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldige schoenen....mijn vriendin zoekt al héél lang foto's van schoenen voor in haar halletje....dit zou echt gaaf zijn!!
    En...welke vrouw is er nu niet gek op schoenen!!
    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je hebt gelijk Josephine...ze heeft 'ruim ' voldoende postzegels geplakt.(lol) Deze oude dame is erg vermogend en ik denk dat het haar niets interesseert. Ook haar kinderen weten dat ze dit doet (is niet de 1e keer) maar blijkbaar heeft dat geen invloed. Ik laat het dus maar zo. Uiteraard bedankt voor je reactie en nog 'n fijne avond.
    Trudie

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥