dinsdag 24 augustus 2010

Werk van "Antoon Torrekens"...
















Misschien is deze kunstenaar voor een aantal lezers al lang bekend en anders is het een mooie kennismaking. Hier laat ik jullie een aantal sculpturen zien van de kunstenaar "Antoon Torrekens" hij is
geboren in Aalst in 1951, studeerde offsetdruk en kwam later tot ontplooing aan de Academie voor Schone Kunsten te Brussel, hij was werkzaam in de grafische sector en ontwierp ooit kunstige gordijnen en juwelen. Op dit moment is hij fulltime bezig met schilderkunst en beeldhouwkunst. Het plastisch werk van Antoon Torrekens wordt compleet bepaald door de erotische uitstraling van de vrouw. Uit zijn hoofd en handen groeien sierlijke droomvrouwen, en hij laat vrouwen met verfijnde kracht en een subtiele vormgeving op doek en in brons tot leven komen.....



18 opmerkingen:

  1. mooi Josephine, ik ben zo blij dat je er weer helemaal bent heb je gemist meis;-))
    jij laat ons zoveel moois zien en leert ons dingen die ik echt nog nooit gezien of van gehoord heb, lieve groetjes irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi...............kijk nou....nog nooit gezien !!!! ...ik wens je een hele fijne gezellige dag morgen......liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou Ans Markus door hem geïnspireerd zijn met haar windsel-schilderijen? Zijn werk is erg mooi! liefs Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kunstwerkjes Josephine. Ik kende hem niet maar ga er nou meer van zien.
    Fijne dag@
    liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig werk zeg.
    Ik kende hem nog niet...zo zie je maar...je leert hier nog eens wat!!

    fijne dag meis...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben zo blij met je.....
    smak.....
    Leer steeds weer bij.
    Fijne dag en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag lievertje ♥♥♥
    ook ik kreeg de indruk dat er inspiratie is tussen Ans markus en Antoon???
    Je weet het maar nooit maar appart is het,en jij heb er verder ook weer iets moois van gemaakt heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ken antoon ook niet! maar ik mag dan een boon zijn maar ik vind dat hij die prachtige vrouw een boosaardig gezicht meegeeft! vind het eigenlijk wel een beetje griezelig. Oké erotische momenten zullen dan wel een sterke expressie hebben maar ik hoop toch niet dat je er dan zo bij kijkt hihi
    fijne dag meid
    lieve groet Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee, ik ken er niets van. Maar dat onderste beeldje vind ik prachtig.....

    groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Josephine!
    ja, 't is een aangename kennismaking met deze kunstenaar. Mooie sierlijke figuren... die je hier even mooi gepresenteerd hebt!
    Groetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Josephine...wat is dit ontzettend mooi...
    Ik heb het werk van deze kunstenaar een paar jaar geleden in Brugge in een gallery gezien.
    Toen was ik er al helemaal weg van...
    Het is zo sierlijk en robuust tegelijk...en er zit zoveel beweging in..
    Vooral die tweede foto van het werkstuk is supermooi.

    Dank voor deze mooie foto's...

    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow je weet echt veel van kunst enzo,ik zou anders nooit hebben geweten wie deze man was en wat hij maakte,heel apart,heb 1 hele mooie gezien en dat is de onderste,ik vind dat ze kracht uitstraalt,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige kunstwerken Josephine. Sierlijk en krachtig tegelijk, maar wat mij wel opvalt is dat al deze vrouwen een norse blik hebben.
    Ik kende de kunstenaar niet, maar door je prachtig bewerkte foto's en verhaal heb ik er vandaag weer wat bijgeleerd.
    Prachtig hoor lieve meis.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze werken zijn weer héél speciaal, Josephine, ik kende deze kunstenaar nog niet.
    Wat een inspiratie !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Josephine,
    Nee, ik kende hem niet. Leuk er via jou kennis mee te maken. Zal straks wat van hem gaan opzoeken op internet. Kijk op vrouwen kun je hem in ieder geval niet ontzeggen! Al zouden ze best wat vrolijke gemodelleerd mogen worden. Wat een ernst! Hi, hi, maar het valt natuurlijk ook niet mee, die halsbrekende toeren bedoel ik.
    Fijne avond! Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. nou Josephine je zegt dat we niet de hele dag op de bank kunnen liggen knorren ,,,,nou....ik kom een heel eind hoor als ik het zou proberen hihi, liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik kende hem nog niet.... Leuk hem nu wel te kennen, mooie werken!!

    Een heerlijke avond ook voor jou, Josephine. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een prachtig en exclusief werk van deze kunstenaar.
    en het wordt zo prachtig weer gegeven door jou in deze super mooie foto serie

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥