dinsdag 31 augustus 2010

Art of paper...
















Op zoek naar bepaalde voorwerpen van papier kwam ik deze [o.a.] papier kunstenaar tegen, "Peter Clark" geboren in Sinonstown 1929, Cape Town. Het is een veelzijdige kunstenaar, hij is schrijver, dichter o.a. en maakt heel veel objecten van papier. In deze post laat ik alleen een aantal honden zien van zijn hand. Peter Clark gebruikt bij voorkeur oud papier, oude kaarten, postzegels, speelkaarten, luciferdoosjes, liefdesbrieven, labels, landkaarten, en zo kan ik nog wel even doorgaan, eigenlijk alles wat van papier is en mooi genoeg om te gebruiken is in zijn kleurrijke en boeiende kunstwerken. Eigenlijk zouden jullie de foto's even groot moeten klikken om goed te kunnen zien wat hij allemaal gebruikt. Zelf vind ik het uniek en geestig wat hij maakt, en fantastisch hoe hij dat allemaal in elkaar scheurt, rolt,  kreukelt en plakt, je moet er maar op komen, ben benieuwd wat jullie er van vinden.....


19 opmerkingen:

  1. Dit vind ik héél bijzonder, Josephine !
    En ook nog het papier dat bij dat soort hond past, valt me op.
    Heel leuk om te bekijken !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke lieve schattige papierachtige hondjes......liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw...da's leuk!!
    Heb al veel voorbij zien komen, maar deze kon ik nog niet.
    Leuk!!

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja heel leuk gedaan.

    Vroeger deed ik propjes plakken van crepe papier. haha Wie niet!
    Ik vond dat altijd zo leuk om te doen..

    Maar deze meneer breng mij weer op ideeen...
    Eerst mijn paspop scheuren plakken, wie weet nu zoiets maken.

    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoiets heb ik nog nooit gezien. Wat geweldig Josephine en wat goed dat je dat gevonden hebt.Dat is toch ook geweldige kunst hè.
    Ja we zijn lekker druk nou maar ik probeer zo lang mogelijk langs te komen. Ik geloof dat we na de verhuizing even zonder internet zitten Hoe moet ik dat nou doorkomen ? hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het zou zomaar gemaakt kunnen zijn door jouw niet omdat ik het kunstwerk simpel vind maar omdat ik jouw hoog in schat( je hebt wel eens werk van jezelf laten zien) het zijn echte Josephine's mooi hoor, liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kreeg laatst zo'n mooie mops in de mail en was toen zeer onder de indruk. Nu zie ik dat hij ook andere rassen goed weet weer te geven, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het geweldig lieve Josephine, wat kunstig gemaakt, want zie maar eens een treffende uitdrukking te krijgen met papier. Hij gebruikt er ook prachtig papier voor.
    Wat leuk dat je dit met ons deelt, ik kende de kunstenaar niet, maar zo kunnen we iedere keer genieten van de voor mij althans onbekende kunstenaars.
    Ik ga nu heerlijk de tuin in wat zonnestralen vangen. Eindelijk weer zon, ik geniet.
    Ik wens je een fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daarom ben ik ook altijd zo blij met je....
    smak.....
    Weer een ware tractatie....
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik vind het enig.weer eens heel wat anders.ja, en het past presies bij de hodjes.

    ik heb je twee keer gemailt,is het niet doorgekomen,.laat je even weten of die van 12,55 er door is.
    lieve groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben gek op papier kunstenaars. Van deze man heb ik nog nooit gehoord, leuk dus om er kennis mee te maken. Knap hoor en inderdaad inspirerend.
    Volgende week ga ik naar het Coda museum in Apeldoorn om de 8- Papier Biennale te bekijken. Zo mooi, wat er allemaal met papier gedaan wordt. Ik hou erg van het materiaal.
    http://www.coda-apeldoorn.nl/tentoonstellingen/coda-museum/hollandpapierbiennale/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hay meis,

    Dit is toch echt geweldig!
    Ik ben er weg van..en dat van papier..wat een inspiratie krijg ik hier van zeg.
    Zowel het materiaal als het onderwerp spreken mij ontzettend aan.
    Ja hier wordt ik echt blij van..

    Liefs,
    Marjke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi wat hij maakt! Bedankt voor je lieve woorden. Groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaaf en zo inspirerend! Bedankt!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heb er ooit iets van gezien dat was in een art tijdschrift volgens mij , ze zijn prachtig !!
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Joske,♥♥♥
    wat kunstig om dat van papier te kunnen maken,en jij heb er weer van die bizonderen lijsten om heen gemaakt.
    Zo zie maar je kan van alles iets maken je moet er alleen maar op komen.
    Heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. dit is echt zo knap dat die man dat allemaal met papier maakt.
    een heel origineel idee en je hebt er weer prachtige foto,s van gemaakt
    fijn weekend meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit vind ik helemaal super,zo gaaf,in de At-Home stond ook eens iemand die zulke werkjes maakte van papier,ikzelf wil het ook eens proberen,ik heb wat Flows die ik wil verknippen,maar moet nog bedenken wat haha,gaaf voor in een lijstje,mijn eigen werkje aan de muur,ik wens je een heerlijk weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥