woensdag 4 augustus 2010

Vakantie genot...




















Het is al weer voorbij jammer genoeg, de weken gaan zo snel. Op de heenreis hadden we in "Grasbrunn" een plaatsje niet ver van Munchen een hotel geboekt. De reis verliep traag, veel file's onderweg en bloedheet, continue zo'n 38 graden. Gelukkig hebben we airco maar met alle stops tussendoor en zeker voor Bono toch wel erg warm. Toen we in Grasbrunn aankwamen vertelde ze ons dat de kamer geannuleerd was??? Nou ja.....balen natuurlijk een foutje van de bazin. Zelf had ik alle mails uitgeprint voor een bewijs van bespreken, maar alle kamers waren bezet. Uiteindelijk konden we in een hotel om de hoek gelukkig toch nog een kamer krijgen. Zaterdag op weg naar Italië, weer continue file's, ongelukken, kortom we hebben over 1280 km. 21 uur gereden, pfffff. Heerlijk toen we uiteindelijk het appartement konden binnenstappen, het was in Italië 40 graden op dat moment. Een erg leuk complex gelegen op de kleine heuvel "Cape Vò"  zo'n anderhalf kilometer vanaf  "Desenzano del Garda" Een gigantisch groot balkon dat bijna de hele dag in de schaduw lag, een groter plezier kan je mij niet doen, en voor Bono natuurlijk ideaal. Een schitterend uitzicht over het Gardameer. Een paar stappen gezet en je kon zo een duik in het meer maken, ook Bono kreeg de smaak te pakken en ging dagelijks een aantal keren even zwemmen. Op die manier kon hij het een hele tijd uithouden met die enorme hitte. Er was ook een restaurant waar je werkelijk uitstekend kon eten hetgeen we dan ook bijna dagelijks hebben gedaan. Heel af en toe in andere plaatsjes, met hun lieflijke haventjes. Door de enorme hitte hebben we nauwelijks andere steden bezocht maar eerlijk gezegd een vakantie eens heel rustig beleven en alle natuurschoon in je opsnuiven beviel ons eigenlijk uitstekend. Er raasde ook nog op een gegeven moment een tornado over noord Italië, mensenlief wat kan het daar te keer gaan, van het ene op het andere moment werd alles grijs, grauw, ja zelfs zwart allemaal, torenhoge golven en geen bergen meer te zien. De bomen lagen bijna plat, we moesten naar binnen vluchten tijdens het diner, en in dat restaurant spoot het water met grote druk door al de ramen en deuren naar binnen. Wel heel erg mooi om al die bliksemschichten van alle kanten zo tussen de bergen tekeer te zien gaan, gewoon onheilspellend te noemen. De temperatuur ging daardoor meer naar aangenamere waarden van 30 graden. De terugreis hebben we in één keer gedaan en zijn zo'n 16 uur onderweg geweest. De foto's geven een beetje ons Italiaanse vakantiesfeertje weer.....
Om en lang verhaal kort te maken, hihihihi...........wij hebben GENOTEN!!!



19 opmerkingen:

  1. heej Josephine ,

    oh wat goed om weer van je te horen en fijn dat jullie vakantie zo super was, je hebt er weer prachtige p[laatjes van gemaakt.
    Een balkon in de schaduw HEEERLIJK dat doe je goed, hoe is het nu met je ik was wel geschrokken toen ik het pas las mens wat een schrik,

    nogmaals blij iets van je te zien en horen liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je weer terug bent, Josephine, zo te lezen hebben jullie heel wat meegemaakt !
    Hier was er ook zo'n zwoele hitte, dat balkon in de schaduw zou van pas gekomen zijn.
    Fijn dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad, mooie foto's heb je gemaakt !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi
    Leuk dat je er weer bent.
    En dat je vakantie top was.
    Behalve de hitte dan (kan daar absoluut niet tegen)
    2 Jaar geleden waren wij bij het Gardameer.

    Heel mooi allemaal...
    En je heb natuurlijk weer mooie foto's gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom thuis weer!!
    Tja...vakantie gaat altijd veel te snel hè!!
    Ik moet nog (hoop ik) 1 x werken als het tegenzit nog 3 avonden en dan heb ik vakantie.
    Ik hoop dat wij het op Lazarote net zo heerlijk hebben als jouw foto's laten zien.
    Want dat jullie genoten hebben stralen de foto's zeker uit!!

    lieve groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Welkom terug lieve blogvriendin!!!

    Heb zó vaak aan je moeten denken, zou alles wel goed gaan met Josephine daar in Bella Italia....omdat het vóór jullie weg gingen toch niet al te goed ging met jou.

    Maar ik lees een vakantie verhaal waarin van alles is gebeurd,van tegenslag onderweg tot heerlijk vakantie vieren aan toe, met al het mooi's en lekkers wat Italië te bieden heeft.

    En wat heb je er weer mooie foto's van gemaakt in de enige echte Josephine stijl!!!
    Prachtig gedaan.....tja..hoe kan het ook anders met zo'n mooi stel:-))

    Fijn om te lezen dat Bruno ook genoten heeft van het schaduwrijke balkon en het water voor de nodige afkoeling bij die hitte.

    Fijn jij bent er weer....en ik ga zo langzamerhand de koffers pakken...

    Geniet samen nog lekker na en je Mamske zal ook wel blij zijn dat je weer veilig terug bent!

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful pics and a beautiful blog!Warm regards Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn hoor dat je er weer bent !!.mooie foto's !! geweldig gedaan !! leuk leuk je bent er weer...liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, zeker welkom thuis!!!Josphine
    Ik heb je ook gemist hoor, maar ben even gaan terug zoeken op mijn blog en zag dat je op vakantie was, dat had je wel gemeld maar toch vond ik het erg lang duren.
    Gelukkig hoefde ik mij niet ongerust te maken.
    Als ik het zo je verhaal lees hebben jullie heerlijk genoten van een welverdiende vakantie!
    Fijn hoor.
    En je foto's, je doet je blognaam Créacion wel eer aan, je bent zo creatief, mooi gedaan heel apart vind ik het.
    Wel erg warm hé? maar als er maar water in de buurt is dat maakt altijd heel veel goed.
    Fijn dat je er weer bent!!!
    Lieve groetjes,
    joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat je er weer bent! Zo te horen ben je superontspannen terug gekomen uit Italië. En wij mogen lekker meegenieten van deze prachtige collage. Liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Joshephine!! Wat fijn dat je er weer bent.
    en het grote genieten straalt gewoon van je foto's af zeg! en wat heb je dat weer bijzonder mooi gedaan.
    Ik kan toch zo van je foto's genieten. vooral omdat je het eigenlijk nergens anders zo ziet.
    Ik vind het een grote Kunst.
    Italie is mooi hé. Ik ben er 1 maal geweest toen ik 16 jaar was en heb er nog steeds mooie herinneringen aan.
    heerlijk!!
    ik wens je nog een paar fijne weekjes nagenieten
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig dat je er weer bent en dat jullie vakantie ondanks wat file`s en een hotelblunder,heel erg leuk was en dat de kleine Bono het ook fijn vond,een waterratje dus,zo leuk als honden zwemmen,je foto`s zien er super uit,hier is het weer op het moment niet veel,mijn vakantie zit er bijna op en dan word het weer warm haha,ik wens je een fijne dag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je er weer bent en wat een supermooie collages heb je gemaakt, dat is al genieten op zich. De vakantie was dan toch een voltreffer ondanks het slechte begin, maargoed, ook voor Bono want die weten vaak niet wat aanvangen door die warmte.
    Gelukkig is het weer hier nu ook wel weer te doen,
    lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Buongiorno Josephine,
    blij te horen dat jullie genoten hebben van de vakantie. Het Gardameer staat ook nog op mijn verlanglijstje, ben er nog nooit geweest. De afstand schrikt me wel af.
    Wij proberen het altijd beneden de 1000 km te houden. En dan samen met die hitte... 't is toch een heel uitputtende reis! Ooit zijn we in twee dagen naar San Gimignano, tussen Firenze en Siena, gereden.
    Heerlijk om dan te mogen uitrusten op zo'n schaduwrijk terras met schitterend uitzicht. Zo, ik hoop dat je nog wat kunt nagenieten en er nog veel mooie zomerdagen volgen.
    Veel groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Josephine. Ha je bent weer terug.En wat een verhaal van je reis. Allemachtig 40 graden en dan een volgeboekt hotel. En al die files, maar goed je hebt toch genoten.. Prachtige foto's heb je weer gemaakt. en ook je man? Het lijkt me dat jij ook op de foto staat. :)))
    Wij zijn vorige week een paar dagen weggeweest en deze week was her ook erg druk, vandaar weinig bloggen van mijn kant. Morgen met mijn kleindochter naar de stad, Zondag is ze jarig dus ze mag kado'tjes uitzoeken.
    We wachten op de uitslag van een bezoek, je weet waar ik het over heb. Spannend!
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Over 3 weken zitten wij ook aan het Gardameer in Moniga del Garda vlakbij Desenzano en ik hoop net zo te genieten van die prachtige omgeving waar we al vaak onze vakantie hebben doorgebracht. Fijn dat je zo hebt genoten en ook gezellig dat je weer terug bent. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Josphine,
    Welkom thuis!! Allereerst maar even vragen hoe het met je gezondheid is. Hopelijk gaat het weer goed met je en heeft je vakantie de rest gedaan. Uit je verhaal begrijp ik dat het een enerverende reis is geweest. Maar je hebt genoten en dat is het belangrijkste. Van je foto's heb je weer echte kunstwerken gemaakt. Prachtig! Nu nog een heerlijk weekend voor de boeg! Geniet er van! Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. He, je bent er weer! Leuk!
    Met mooie verhalen en mooie foto's.
    Fijn dat je het naar je zin hebt gehad. Gaat het ook weer wat met je gezondheid?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Josephine,
    Heb naar je mailadres wat geschreven!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn dat het zo goed verlopen is en ja noodweer hebben wij hier ook nog wat gehad .
    Het is soms maar een rare wereld niet ??
    liefs ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥