maandag 16 augustus 2010

Oude schetsen...




























Een tijdje geleden schreef ik een keer dat ik een aantal mappen met tekeninngen van lang geleden met een verhuizing in een vlaag van gekte kan ik wel zeggen, heb weggegooid. Maar gisteren was ik in een lade van mijn bureakast aan het snuffelen en kwam daar nog een kleine map tegen met oude zwart/wit schetsen en tekeningen. Wat ik daarin aantrof is beslist niet spectaculair te noemen maar ik vind het toch wel leuk om jullie een aantal te laten zien. Ben gewoon blij dat ik toch nog iets ben tegen gekomen. Een aantal heb ik gemaakt in 1976, en een paar in 1986. De derde tekening, vaas met takken, zo zag ik de natuur in de toekomst toen, achter een hekje van prikkeldraad het schaarse stukje groen wat nog zou bestaan en vier wezentjes die nauwlettend alles in de gaten houden. Als ik het nu bekijk moet ik er een beetje om lachen. Drie poppen op een rijtje, vroeger speelde ik vaak schooltje en had ook allemaal van die kleine leesboekjes die ik mijn poppen dan in hun handjes gaf, uren kon ik daar mee bezig zijn. En zo grappig dat door deze schetsen weer allemaal jeugdherinneringen naar boven komen...



19 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige tekeningen !!.....mooi !! fijn dat je ze nog hebt gevonden........teken je nu nog wel eens????......wens je een hele fijne week lieverd......groetjes van mij.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh je bent echt een natuurtalent.
    Leuke vonst.
    Vooral de laaste tekening is leuk.

    Je verraad nu wel jezelf... dat je je latjes niet vaak opruimt haha.
    Dus morgen alles uitspitten, dan vind je misschien nog meer moois.

    Gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh....ik heb al een paar posten van je gemist lieve Josephine, ik moest even bijlezen en las dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad met veel warm weer, de foto's geven een heerlijke sfeer weer.
    Ook de foto's met je prachtige snuisterijtjes zijn mooi in beeld gebracht en wat leuk dat je toch nog een mapje met tekening terugvond, ze zijn prachtig en wat leuk hè dat er dan allemaal herinneringen naar boven komen.
    Gaat het met jou ook alweer wat beter?
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Josephine, werkelijk prachtig !!
    Het schommelpaard, de hond en de poppen op een rijtje vind ik het mooist !
    Fijn dat je deze schetsen nog teruggevonden hebt.
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag lievertje ♥♥♥
    wat fijn dat je nu toch nog wat heb terug gevonden.
    Ze zijn allemaal leuk geworden en die laatste vind ik een beetje alsof je dat zelf bent???
    Ik denk als je op zolder gaat snuffelen dat je misschien toch nog wat meer kan vinden.
    Na verhuizen ben je vaak je vertrouwde plekjes kwijt en achter af kom je het dan heel ergens anders tegen, ik weet er alles van bah,bah,bah,
    veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi lieve Josephine !
    Ik ben er weer, en ik val gelijk met de neus in de boter, uhhhh in jouw mooie schetsen !
    vind dat paard en de 3 kindjes errrug leuk, lekker nostalgisch
    Fijn dat je ze terug gevonden hebt, en ook fijn dat je een goede vakantie hebt gehad, kun je er weer even tegenaan !
    Lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke schetsen zijn dat zeg. En jij was dus ook een poppenkind. Ik had ze ook altijd op een rij om les te geven, want ik was de juf natuurlijk.... hihi, kijk zo komen er bij mij ook herinneringen naar boven.

    fijne dag, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. en wie weet ga je weer op die manier aan de slag! Of ben je dat al?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hay meis,

    Wat een schattige schetsen...
    Het paardje en de leukste, de drie meisjes..die vind ik zo snoezig!

    Leuk om alles van vroeger weer eens op te halen..en misschien een nieuwe start om weer eens op de manier te beginnen.

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie schetsen, de hond vind ik dan weer mooi!
    Wat jammer dat je de overige hebt weggegooid want je hebt echt wel talent!
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat erg die vlagen ik heb ze ook en later baal ik. Nu baal ik voor jou want ik vind je dus zelf een erg begenadigd tekenaar! NIET WEGGOOIEN NOOIT!!!!!
    Groetjes en een fijne week,
    Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat leuk ,,,vind ze allemaal mooi hoor.ja, een poppenkind was ik ook heel erg.maar ik was de moeder en altijd bezig ze schoon te maken en eten te geven.
    maar je moet deze tekeningen nooit wegdoen hoor,ze zijn veel te mooi.

    groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt echt talent.......
    Misschien weer iets om weer te beginnen?
    LIefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Josephine. Wat kan je prachtig tekenen, sjonge wou dat ik dat kon.Ik kan hier niet kiezen ze zijn allemaal even mooi. Zonde dat er een hoop weg zijn maar je kan er natuurlijk nog massa;s maken en wij komen ze allemaal bewonderen.Lieve groet van Riet.
    PS Geen nieuws nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Josephine, meid, wat een natuurtalent ben je, niet spectaculair zegt ze, nou ik zou willen dat ik een kwart van jouw talent had..... Ik kan dus absoluut niet tekenen, moest voor neefje 1 (toen een jaar of drie) een keer een sinterklaas tekenen. Begon met de mijter, en die werd gelijk afgekeurd, want was volgens met een heksenhoed...... ha ha, dan weet je gelijk waar je staat toch, want uit de kindermond hoor je de waarheid!
    Hoe gaat het verder met je? De gezondheid weer een beetje naar tevredenheid?
    Fijne avond, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw Josephine dit is echt heel mooi en anders als ik van jouw gewend ben een andere styl leuk dat je ze hebt gevonden,

    lieve groetjes Irma
    ps nu ga je ze toch niet alsnog weg doen he??

    BeantwoordenVerwijderen
  17. dit mag je gewoon meer gaan doen, dit is mooi:))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Maar goed dat je niet al je schetsen op dezelfde plek bewaarde, deze zijn er gelukkig nog. Ik vind ze erg mooi x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi lieve Josephine,

    Wat heb ik een berg mooie posten gemist tijdens onze vakantie, maar ik probeer zoveel mogelijk bij te lezen.
    Ben blij dat ik bij jou geweldige schetsen uitkom, die had ik voor geen goud willen missen!!!
    De drie poppenkinderen zijn om in te lijsten.....
    Wat kan jij mooi tekenen, ik word er stil van...
    Je hartje heeft vast een sprongetje van blijdschap gemaakt toen je dit schetsboek terug vond.
    LIEVE GROET,XXX.
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥