dinsdag 12 oktober 2010

Doosje en Stof Stempels...







Ergens in 1969, heb ik dit doosje en deze twee stof stempels gekocht in de Bijenkorf in Amsterdam. In eerste instantie had het doosje andere kleuren maar doordat het jaren op een vensterbank in de volle zon heeft gestaan kreeg het uiteindelijk deze uistraling. Het lijkt nu meer een [ECHT] oud doosje,  het is nu wel al 41 jaar oud.....maar jullie snappen wel wat ik bedoel. Het is gemaakt van Japans lakwerk.
De twee stof stempel komen van een partij uit India, het waren al gebruikte exemplaren, dus hoe oud die zijn weet ik niet. Al jaren liggen deze spulletjes nu in mijn kijkkast die inmidddels al bekend is bij jullie...


16 opmerkingen:

  1. Mooi zeg!! heb je de stempels al eens gebruikt??
    lijkt me super leuk om te doen.
    Mooie foto's weer zeg, ik blijf altijd van je site genieten!!
    lieve groetjes
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie stempels......en dat doosje !!!...mooi hoor...echt genieten alweer......zuchtttt....klaag niet hoor!! hahahahaha!! welterusten....liefs Ria....1969 ??? toen was ik er net......hahah!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat doosje ziet er echt oud uit, Josephine !
    De stempels zijn prachtig, mooi motief !
    En wat een mooie foto's met de kanten achtergrond !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die stempels lijken me inderdaad de moeite waard om eens uit te proberen. Ik ben ook benieuwd of jij dat al eens gedaan hebt.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sommige spullen worden alleen maar mooier naarmate ze ouder worden. x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geniet weer van je weblog. Zo goed van sfeer. Creation, ik weet het niet meer zeker, maar zo heette het voorheen volgens mij is nu Kreation.......Dat vind ik al leuk bedacht. De grijstinten met een heel klein beetje geel in de bloemen, het onderwerp van het logje, de weer prachtige foto's. De achtergrond met de sierlijke, hoe noem ik dat, lussen met kleine glinstertjes. Genieten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een prachtige stempels zijn dat, prachtig zien ze eruit.
    Ook het doosje vind ik erg mooi. Vooral hoe jij altijd alles fotografeerd

    groetjes, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie stempels!!
    En dat doosje heeft dus alleen maar meer charme gekregen door de tand des tijds.
    En als meer gevraagd...heb je de stempels al eens gebruikt??

    fijne dag meis...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Even een antwoord op de vraag die al een paar keer is gesteld, of ik de stempels al eens gebruikt heb. In het begin toen ik ze net had heb ik ze een keertje uitgeprobeerd op tekenpapier, en dat zag er erg mooi uit. Maar heb het nog nooit op stof uitgeprobeerd. Ga ik toch maar eens doen, maar eerst moet ik daar speciale verf voor aanschaffen en mij gaan orienteren wat de mogelijkheden zijn.

    @ En Geri, [van het blog Kleurrijk], het is nog steeds Création hoor, maar door dit Retro lettertype lijkt de C met de hoekige kanten inderdaad een beetje op een K.

    Bedankt trouwens voor jullie lieve complimenten...

    Geniet van een fijne dag allemaal,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een kast vol met dierbare schatten...
    Genieten
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Genoten van dit prachtige doosje met nog mooiere stempels. Echt dierbaar!!!
    Geniet daar maar van met volle teugen. Fijne avond, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Josephine :-)
    ik had het nog niet gezien:
    de vernieuwde lay-out van je blog
    ziet er bijzonder mooi uit!
    Nog een 'hartelijke groet'!
    (en dank voor je uitgebeide gedachtegang bij de reacties op m'n blog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En die kijkkast zou ik wel helemaal willen zien....
    Maar jij houd het spannend.
    Elke keer mogen we iets bewonderen uit die kijkkast.
    Heel leuk die stempels!
    Van die byzondere hebbendingentjes.
    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een prachtige stempels zijn dit.
    en wie wat bewaard die heeft wat.
    maar schitterend om getoverd josephine en je foto,s zijn zo mooi.
    de rest ook even bekeken en mag altijd graag je verhaaltjes lezen.
    het ziet er prachtig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat mooi lieve Josephine. Volgens mij heb ik die doosjes vroeger ook wel eens gezien, wat goed dat je dat allemaal bewaard hebt.
    Wij zijn nog steeds druk met het huis en ik ben s;avonds zo moe dat ik niet aan bloggen en lezen toe kom. Nog een weekje en dan hoop ik dat de klussen gedaan zijn.
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw prachtig het doosje en de stempels Josephine,vooral het doosje,helemaal super en wat gaaf dat toen de Bijenkorf eral was en ik vind je banner top,ik wens je een fijn weekend,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥