zaterdag 23 oktober 2010

Mijn tuin 21 oktober 2010...















Een tijdje geleden schreef ik al eens dat ik aan het sparen was voor een nieuwe camera, en afgelopen donderdag heb ik hem binnen gekregen. Tja....wat doe je dan, [het was toevallig ook best mooi weer] snel even wat foto's in de tuin maken om uit te proberen. Er staat nog van alles in bloei, een aantal soorten rozen, mijn knolbegonia's, potten vol met fuchsia's, het gele vaste papavertje, die blijft ook maar doorbloeien, en nog veel meer, en dat in oktober, werkelijk geweldig. Uiteraard is het duidelijk dat het herfst is maar toch heeft de tuin nog een sprankelend aanzicht. De nieuwe camera heeft heel veel mogelijkheden, die ik nog allemaal moet uitproberen natuurlijk. Mijn lief roept al tegen anderen...ze heeft er een speelgoedje bij. Ben er heel erg blij mee...maar moet er nog het nodige over lezen en veel leren wat de instellingen betreft. Inderdaad een leuk speelgoedje...Hier wat beginners foto's van ons heerlijke tuin...


22 opmerkingen:

  1. Nou dat toestel maakt wel super mooie foto's hoor!!
    Heerlijk zo'n nieuw speeltje hè!!
    En wat staat je tuintje er nog mooi bij zeg!!!

    fijn weekend...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, daar ben je voorlopig wel even zoet mee. Ik ben ook nog steeds aan het leren wat ik nou allemaal met de camera kan. Maar zo leuk om te doen.
    Wat heb je nu voor camera?

    fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Te gek, zeg!!!!!
    dat wordt genieten
    Dat IS genieten
    Nu al prachtige foto's.
    Ik ben benieuwd wat er verder allemaal nog komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is goed te zien dat je een nieuwe camera hebt, hij maakt hele mooie en heldere foto's....heel veel plezier ermee!!

    Prachtige bloemen heb je in je tuin zeg, bij mij is 't één groot drama nu ;)

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig! Wat intens mooi! Luxe toestelletje lijkt me, maar natuurlijk jouw fotografie, artistieke kijk erop maakt het dubbel zo mooi!

    liefs Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag lieverdje ♥♥♥
    je kan het verschil wel zien van de nieuwe camara
    dat je er maar veel plezier van mag hebben.
    Wat staat alles er nog mooi bij geweldig je heb echt de groene vingers van Papa.
    Heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe fijn een nieuwe camera, Josephine !
    Prachtige foto's heb je gemaakt !
    De eerste foto met de roos vind ik zó mooi, dat zou een prachtige kaart zijn !
    Je tuin ziet er nog prima uit.
    Geniet van je camera,
    Fijne zondag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. MOOI !
    wat een mooie foto's heb je gemaakt
    met je nieuwe camera
    fijn week-end
    groetjes Manja

    Brocante de Knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's Josephine......mooi hoor.......wij moeten ook nodig een nieuwe......heb je nog goede tips voor ons???...fijne zondag liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geniet maar lekker van je nieuwe speeltje, je eerste resultaten zijn hardstikke mooi!
    groetjes jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ooh wat een heerlijkheden in die tuin van jou zeg!
    en weet je ik geloof dat een nieuwe camera bij jou niets uitmaakt je foto's zijn weer prachtig
    Het oog van de creatieve geest noem ik dit.
    Fijne zondag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig,schitterend,wat een gave foto`s van je tuin en ook zo lekker groot te zien,wat veel in bloei nog,super dat je een andere camera hebt,in de toekomst wil ik dat ook graag,heb nu een simpele,maar het gaat goed ermee en ik ben ook niet zo slim met zulk soort speeltjes haha,veel plezier met je camera uittesten en ik ga nog een keer van je tuinfoto`s genieten,fijne dag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Op welke camera is je keuze gevallen?

    Wat heb jij nog veel kleur in de tuin, mooi hoor!

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige herfst foto's gemaakt met een geweldig mooie camera.
    Wat zul jij trots zijn op je speeltje en wat zul je er veel gebruik van maken.
    Geniet er van want dat doen wij van jouw prachtige creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Josephine,
    Nou laat dat beginners maar weg. Zijn nu al prachtig, dus na gebruiksaanwijzing lezen mogen we nog wat verwachten. Dat jij trouwens nog zo'n mooie rozen in de tuin hebt. Da's echt de 'the last rose of summer'. Heb even een poosje niets van me laten horen, maar ik kom om in het werk, zowel het Magazine als een aantal boeken die nog voor het eind van het jaar moeten verschijnen. Ben het eerlijk gezegd een klein beetje beu. We hebben dan ook besloten om volgend jaar weer om de twee maanden te gaan verschijnen. Dat geeft mij weer een beetje rust om mijn gedachten te bepalen. Er ligt een half manuscript kinderboek, roman en nog een ander boek te wachten. Daar wordt ik tamelijk nerveus van en kan mijn creativiteit momenteel alleen in het tijdschrift kwijt. Maar dat gaat dan vanaf nu veranderen, heerlijk! Zijn nu met het december/januarinummer bezig en dan zit er even een pauze tussen. Na mijn ziekenhuisperiode kwam alles ook nog eens langzaam op gang. te langzaam naar mijn zin. Maar ik heb er nu rust van, speel weer regelmaig viool, want ook dat schoot er bij in en ben me aan het inlezen in de onafgemaakte manuscripten. Ben nu bij iedereen een beetje excuus-truus, want ik heb iederen schromelijk verwaarloosd. Maar...daar komt dan nu verandering in!
    Fijne avond en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heerlijk lieve Josephine dat je een nieuwe camera heb gekregen. Je foto waren al prachtig, maar nu ga je ons helemaal verbluffen. Wat bloeit er nog veel in jullie tuin, hier loopt alles op z'n einde. Alleen de witte Geranium die ik in het voorjaar in een bka bij de voordeur heb gezet bloeit nog alsof het een lieve lust is.
    Dat is toch genieten.
    Ik wil je ook bedanken voor je lieve woorden, ze hebben mij goed gedaan.
    Een fijne en hopelijk nog zonnige week, zodat je je kan uitleven met je nieuwe camera.

    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zoooooo, mooi hoor!
    Leuk te lezen dat je een nieuwe camera hebt, zoals de anderen ook al zeiden, je maakte al zulke mooie foto's.
    Prachtig zijn ze, en zoveel bloeiends nog in je tuin? niet te geloven, leuk hoor.
    Nou Josephine, ik wens je veel sterkte met het uitvinden wat je camera allemaal kan, want dat is meestal te veel!
    Ik ben benieuwd en zal je blijven volgen.
    Groetjes, en nog een fijne dag.
    Liefs, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Josephine,
    Even een antwoord op je vraag aangaande al die flessen wijn. Hi, hi, die komen regelmatig binnen van dankbare lezers. Heb ik mijn openhaard niet aan dan slaan de vlammen en de hitte alleen al van me af bij het zien van al die niet genuttigde alcohol. De hele bijzondere hebben een ander plekje gekregen, dat snap je wel. Door je opmerking realiseer ik mij ineens dat ook de lezers die schier ondankbare stapel flessen kunnen aanschouwen. Ha, ha voor je het weet ga je als drankorgel door het leven. Kijk zulke akkefietjes leveren nou gewoon weer stof op voor eenn van mijn columns, want ook dat komt altijd maar weer terug. Dergelijke dingen zorgen er voor dat ik gelukkig nog nooit een writers block heb gekend.
    Fijne avond en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. prachtige foto,s van je tuin en bloemen.
    en wat fijn he dat je een nieuwe camera hebt.
    die is onmisbaar voor jou.
    hij maakt prachtige foto,s en ik wens je er veel plezier mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heerlijk Josephine zo'n nieuwe mooie camera. Ik wens je er heel veel plezier mee. Lijkt me fantastisch om alle mogelijkheden uit te proberen. Voor nu alvast een hele fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Josephine,

    Het was al zó genieten van je foto's in al die posten van jou, en dat gaat nou nóg mooier worden......dat kan haast niet;-)
    ......toch wel...je bovenste foto is werkelijk 'n schot in de roos!!!!
    wat een juweel van een foto!!!

    Het is zo leuk om telkens weer nieuwe ontdekkingen te doen aan en met de nieuwe camera.
    Dat je er maar veel plezier aan mag beleven!
    En ik geniet dan weer mee in je leuke posten.

    Wat die groentes betreft, geef mij maar koolrabi....dat is veel verfijnder van smaak;-)

    Moet mandje in als ik zo op mijn pc klokje kijk...

    Lieve groet en goede nacht!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥