donderdag 2 december 2010

Dark Pictures...









Deze foto's zijn een beetje vreemd.....dat klopt. Maar ik was namelijk benieuwd of ik met mijn nieuwe camera in een bijna donkere kamer zonder licht en flits van heel dichtbij een foto kon nemen waar dan ook nog iets op te zien zou zijn. Deze spulletjes staat in een oude kast in een nisje. Eigenlijk was ik verrast bij het zien van het resultaat, heb ze in mijn fotobewerkingsprogramma wel iets verhelderd. Ze zijn natuurlijk niet echt scherp geworden maar dat lijkt me ook in deze omstandigheden bijna onmogelijk. Bij de tweede foto het zilveren lijstje met een fotootje van Bono toen hij negen weken was, had ik de lens op ongeveer vijf centimeter afstand. En de laatste foto is zo'n kitsch engeltje van glas, wanneer je de batterij aanzet kleurt het van rood naar blauw, paars en lila, erg hé, hihi. Vind de foto's best wel mooi geworden, en ben in ieder geval weer iets wijzer geworden wat de camera betreft. Het blijft leuk speelgoed...


 

24 opmerkingen:

  1. nou Josephine,ik vind het al heel wat,als ik ze een beetje te dichtbij neem word het niks.bij jou zie je tenminste nog wat.proberen is altijd leuk,doe ik ook vaak,maar moet ze meestal wegdoen,want ik heb ook nog eens geen vaste hand,dus weg ermee.het is nu 03:20 en kan nog niet slapen,denk dat ik maar opblijf.

    lieve groetjes en slaap lekker greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze nu al heel mooi, leuk om van alles te proberen met de camera hé.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hay meis,

    Deze foto's zijn mooi!
    Dat je ze ondanks het licht zo mooi op de kiek
    hebt kunnen zetten..knap hoor!

    En wat een beeldschone foto van mijn beren heb je op je blog geplaatst...de kleuren passen zo mooi bij de rest..dank hiervoor..

    Fijne dag,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blijf jij maar spelen met je camera hoor! Je foto's zijn mooi en wij genieten er graag van! Wat een fijn kadertje met de foto van Bono erin.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi hoi ik had je bij loesje gezien en werd een beetje nieuwsgierig naar je foto's...
    wauw echt super !!! heerlijk toch als je met foto's kan verwoorden wat je wil zeggen ....
    groetjes Viana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk is dat hè om zo af en toe wat te experimenteren met je camera. Ik moet zeggen dat het resultaat verbluffend is, ik krijg dat niet voor elkaar. Ik vind de foto van het engeltje prachtig, zelf haar spiegelbeeld zie je terug en nu zie je in de winkels ook allemaal van die glazen engeltjes, dus je bent helemaal trendy hoor.
    Leuk je verhaal op mijn messenpost, dat jij je bestek in linnen zakjes bewaarde.
    Ik zit nu te genieten van een witte wereld, hier was vanmorgen ook alles wit toen ik de gordijnen opentrok.
    Ik wens je een fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I have been very good, I like especially the first and the last with that wonderful reflection glass figure. Keep experimenting with the camera and you will be surprised at the results you get.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Josephine, dat heb je mooi gedaan, ik ben ook vaak aan het rommelen met camera instellingen en fotoprogramma's maar vind het soms echt lastig. Misschien ga ik ooit eens een cursus doen.
    liefs Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja ze zijn erg apart en mooi hoor!! knap gedaan !!....fijne dag groetjes Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn prachtig, dat je dat toch allemaal zo kan,nu ik zelf pas het fhotscapen heb ontdekt (babystapjes) krijg ik veel meer respekt voor jouw kunstige creaties. Het is toch een heel werk en je hebt zoveel creativiteit, zoals deze mooie foto's, je moet er ook maar opkomen om het op die manier te proberen,
    vooral Bono zijn snuitje vind ik super,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Joséphine,

    Ik vind het zo mooi wat je met die foto's doet! Ook de nieuwe header met het engeltje op schoot. Echt mooi voor Kerst ook.

    Fijne dag,

    liefs Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi, mooi????
    Ze zijn vuccing (hihihi,komt dit door je censuur?) schitterend. Mystiek, kunstzinnig, noem maar op! Kijk, dit soort als kerstkaart daar zouden ze mij nou een plezier mee doen!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind dit prachtige foto's Josephine !
    Mooie datails .
    Lieve groet van een nog steeds in Nederland zijnde ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eigenlijk vind ik dit soort foto's helemaal geweldig. Mooi ook als kerstkaart....!
    Fijne dag, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ......En zó blijven we allemaal creatief bezig:-)

    Het zijn mooie opnames geworden, het engeltje lijkt wel een ijssculptuurtje,en weet je dat ze daar in het echie ook gekleurde spots opzetten om het nog mooier te laten uitkomen....

    Zie meer bekende mooie spulletjes die al eens voorbij kwamen in je andere posten.

    En ik vind het zo leuk om te lezen over die uitgeschoten aardappel in jullie schoen,niet enkel opvoedkundig'n lesje leren, maar vooral de humor van jou moeder is leuk!

    Nee, ik had vroeger als kind geen Schildpadpoppen,die kosten in die tijd ook veel geld,en bij ons thuis een verdiener,5 kinderen...
    Wij hadden een grote pop met boerinnenklompen aan waar mijn zus en ik mee wandelden elk aan een handje tussen ons in, maar op 'n avond hadden we die pop buiten laten liggen,en dat arme wicht kon niet tegen de regen.....ze was namelijk van soort papiermaché, kan me nog herinneren dat wij dat als poppenmoeder heel erg vonden.
    Maar het oude speelgoed wat we nou in huis hebben komt uit manlief en mijn verzameling.

    Lieve groet uit het zuiden des lands waar het buiten steeds meer op een kerstkaart gaat lijken.

    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig zijn ze geworden...ze geven een heerlijke sfeer weer......
    En ik zie zoveel moois ;)
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het lukt me ook niet altijd om binnen op donkere plaatsen foto's te nemen, Josephine, maar deze zijn héél speciaal geworden.
    Het glas krijgt hierdoor een nostalgische sfeer !
    Hoe lief die foto van Bono, mooi kadertje !
    Een hoop sneeuw hier en héél koud, van mij mag het weer wat warmer worden.
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige foto's zijn het geworden!!
    En dat koppie van Bono...zó lief!!

    fijne avond meis...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha Josephine,
    Jij en je camera...dat is een èènheid,want je foto`s zijn altijd zo mooi. En vooral nu ik lees onder welke omstandigheden je deze foto`s hebt gemaakt,zonder flits en zo dichtbij....wow!
    Wat een snoezige foto van Bono trouwens in dat lijstje.

    groetjes van Loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een beetje vreemd misschien, maar wel heel leuk!
    Fijne avond, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. haha, josephine, gelukkig heb je ons die regenboogkleuren van het engeltje bespaard ;-)
    In die zwart-wit versie vind ik het een heel mooie foto geworden! En wat 'n prachtig vaasje (?) erbij.
    Groetjes :-)
    Enne... een weekend Disney winnen is een magisch cadeau! Ik ben nu stikjaloers :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een geweldige foto's heb je gemaakt lieve Josephine. Je hebt vast een geweldige camera. Leuk he om te experimenteren met je camera. En wij kunnen ervaqn genieten. Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. dit zijn hele mooie foto,s die je voor veel doeleinde kunt gebruiken.
    fijn dat je zo kunt genieten van je nieuwe camera.
    ben er zelf ook verzot op om kiekjes te nemen, en jou fotos zijn altijd een bron van inspiratie.
    fijn weekend meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. I do not know much English, but will pass
    to see the best I can.
    Thanks for being a follower of my Blog.
    Kisse

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥