dinsdag 28 december 2010

Werk van David Downton











Even heel iets anders zo tussen Kerst en Oud en Nieuw. David Downton is geboren in Kent, in het zuiden van Engeland in 1959. Hij studeerde in Canterbury illustratie en grafisch tekenen 1979-1981. Hij heeft zo'n twaalf jaar gewerkt aan uiteenlopende projecten, variërend van reclame en verpakkingen ter illustratie van fictie, kookboeken en soms mode.


Later is hij een bekend mode illustrator geworden. In 1998 is hij begonnen met filmsterren te tekenen. O.a. Paloma Picasso, Catherine Deneuve, Linda Evangelista en velen anderen. In 2007 lanceerde David zijn eigen tijdschrift met mode-illustraties, "Pourquoi pas?"

Weet niet wat jullie van deze stijl vinden, maar zelf vind ik het fascinerend te zien, dat iemand met zo weinig penseelstreken zo 'n groots effect tot stand brengt......


13 opmerkingen:

  1. Ik vind het heel tijdloos, dit soort illustraties staan overal prachtig bij! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het super....je hebt de foto's bewerkt...want ik dacht eerst lijkt wel op jouw style....wanneer gaan ze jouw ontdekken???.....hahahahaahh!!...maar toen ik door de versieringen heen keek zag ik het......prachtig mooi van eenvoud.....fijne week liefs Ria....xxxx.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ik ervan vind?
    Glamour, dat wel.

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een beetje van jezelf en een beetje van.....((-;
    Maar wel héél apart...idd heel speciaal dat iemand met zo weinig middelen tot zoiets in staat is...super!!

    fijne jaarwisseling meissie...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze prachtig, Josephine, er gaat een enorme kracht vanuit !
    En héél mooi bewerkt !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie kunst Josephine, en heb jij de omlijsting gedaan? Ook zo mooi!

    Groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey lieve Josephine,

    Ja ja die David...prachtig allemaal, super mooie illustraties!!
    Maar wat ik hier bewonder..zijn jouw illustrsties! Menssssssss....wat heb je dit weer mooi gefixed!
    Ik probeer toch maar te ontdekken hoe je dat doet hè?....maar...gaat me niet lukken.

    maar goed ook.

    Werkelijk prachtig gedaan meisje. Hele mooie style.



    lieve groetjes,


    Loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik Josephine vind het prachtig en vooral kunstig,liefs van mij,Joke.Wat een bofkont,wonen in Kent,ik ben dol op Engeland.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hay meis,

    Wil je eerst bedanken voor je lieve krabbeltje over de Franse gansjes...en een van de gansjes heb ik Josephine genoemd..vindt het zo'n mooie naam, en het past precies bij het ganzenkopje..

    Nu over het werk van David...een beetje te strak en lijnerig voor mij persoonlijk, daar ik erg van krullen hou...maar ik zie wel de kunst van het lijnenspel..en de kunst van het weg laten!

    Zo hebben we allemaal onze voorkeur voor kunst, kleuren..daar valt niet over te twisten.

    Lieve Josephine...ik ens je een spetterend oude jaar, en een prachtig begin van 2011!

    Liefs...

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thanks for your comments, Josephine. I love your blog.

    Rick

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Josephine,

    Bedankt voor de tips! Ik ga het eens even bekijken. Ik kan ook nog een programma voor 30 dagen gratis downloaden.

    Een heel goed uiteinde en een heel gelukkig en gezond 2011!

    Veel liefs Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag lieverdje ♥♥♥
    wat is dit ook weer een aparte werk wijze,je ogen vullen op wat er ontbreekt.
    En jij heb het nog mooier gemaakt met die bizonderen lijsten er om heen,veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja dit vind ik ook schitterend lieve Josephine. Wat een kunstwerkjes en jij hebt er helemaal iets moois van gemaakt.
    Fijn uiteinde en een fantastisch en gezond 2011 wens ik jou en je man toe.
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥