zondag 19 december 2010

Kerstsfeer...




       


       


Ben nog niet helemaal klaar, voor de tafel ga ik nog in twee grote vazen een Kerststuk maken.  In een glazen bokaal heb ik TIN kleurige ballen in verschillende maten gedaan met daarbij een slinger met pareltjes,  tussen
de pareltjes zitten kleine lampjes. Een mooi labeltje met wit lint gestrikt  er tussen gehangen en dat geeft een heel leuk effect zo. Op een klein tafeltje wat glimmertjes gerangschikt met daarachter een spiegeltje, ik ben dol op spiegels, het geeft altijd iets spannends vind ik.  Verder op de foto's zie je wat oud glaswerk versierselen, pegels en bloemen met blaadjes. De metalen hertjes heb ik ook al zeker dertig jaar,  en daar hangen er ook ongeveer 15 van in mijn boom. Mijn kerstboom krijg ik gewoon niet goed op de foto, hij staat midden in de kamer dus te wenig licht om hem zo te nemen, en met de flits.......jakkes dan is het hele effect verdwenen.  Dus die krijgen jullie dit jaar niet te zien. Wel heb ik vanmiddag twee PIEPkleine boompjes gemaakt maar die krijgen jullie nog te zien. Ook de witte bloem waar ik er twee van heb is al behoorlijk oud. De randen zijn van dun metaaldraad waarover TULE gespannen is...






17 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kerstsfeer hier bij jou, Josephine !
    Mooi met de zilvertinten !
    De foto met de spiegel geeft een speciaal effect en de witte bloem is zo mooi !
    Geniet ervan,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kerstsfeer hiero vandaag !! superrr mooi je foto's.......liefs van mij.....xxxx.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh......lieve Josephine...jou Kerstsfeer heeft bijna iets mystieks, mooi!!!

    Jammer hé, dat het in huis foto's maken zonder flitslicht niet zo goed wil lukken.
    Mij lukt dat ook niet om dan scherpe foto's te maken.

    Doe je straks voorzichtig als je nog de deur uit moet!!

    Liefs,
    Ger

    Dan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Remarkable still-life photography. I'm happy to discover your blog. Very nice work.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Meis...wat ziet het er weer mooi uit allemaal!!
    Tja..die kerstboom mooi op de foto zetten...da's moeilijk hè....ik krijg hem er hier ook niet op zoals hij er in werkelijkheid uit ziet hoor!!
    Nou ja...er is genoeg mooi's te zien bij je.

    ik wens je een fijne dag...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wordt eigenlijk heel blij van die mooie bos witte rozen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag lieverdje ♥♥♥
    wat heb je weer een mooi entree gemaakt heel apart.
    En je foto's zijn ook weer prachtig,en wat zijn foto's met spiegels altijd bizonder hè,veel liefs
    Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige Kerstsfeer Josephine, alleen de voorbereidingen zijn al zo leuk, want de 2 Kerstdagen zijn altijd zo voorbij. In Frankrijk hebben we er maar één, plus de Kerstavond, dan wordt altijd "het diner" gehouden.
    Prachtige bewerking van je header, hè wat een mooie bloemen! En de kleuren mooi uitgekozen! Wat zul je er ook druk mee zijn om de foto's te nemen!

    Liefs Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik probeer ook steeds van alles om mooie foto's te maken zonder flits, camera op 400 asa, en nachtfotografie heb ik al geprobeerd. Soms benaderd het enigszins het effect wat ik beoog, maar dan blijkt dat weer een toevalstreffer te zijn, want een volgende foto met dezelfde instellingen is toch weer anders.

    Ik vind dat je een mooie kerstsfeer hebt gecreëerd, eentje waarbij ik mij persoonlijk zeer thuis zou voelen.

    Fijne feestdagen, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooie kerstuitstraling.
    Dat gaat helemaal goed komen.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige kerstversieringen heb je,wat een gezellige tijd is dit toch,ik heb fijn vakantie en ben lekker aan het verven,wat ik af wilde hebben,gaat niet lukken omdat wij misschien dubbelglas krijgen boven,dus kan daar helaas niet schilderen en ook ben ik nog wat dingetjes aan het bedenken om te maken,jammer van je kerstboom,maar ik heb dat idd ook dat de camera gaat flitsen op sommige plaatsen en als ik het uitzet,dan is het wazig,ben benieuwd naar je kerststukken en kleine boompjes,fijne avond,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat prachtig.....wat heb je toch het talent om er een sprookje van te maken.....
    Genieten
    Fijne dagen
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie Kerstsfeer lieve Josephine. Mooi om in verschillende bokalen en glaswerk kerstversiering te doen en ik ben helemaal weg van die zachtrose gekleurde roosjes met blad....echt geweldig en ook die bloem van tule, zo fragiel. Jammer dat het je niet lukte om de kerstboom op de foto te zetten, ik had hetzelfde probleem met mijn kleine boompje en deze stond nog wel voor het raam, maar dan heb je weer last van het tegenlicht en met flitser is idd niet mooi.
    Je header is ook prachtig geworden, je bent echt een kunstenares wat foto's bewerken betreft hoor.
    Fijne week.
    Liefs Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi hoi, Josephine,
    Bonjade haalt me de woorden uit de mond...Wat is dit prachtig allemaal!!

    En die bloem met dat tule............wowwww wat is dat mooi zeg.
    En de kopfoto heb je ook weer zoooo prachtig bewerkt.Wat ongelooflijk knap zeg!

    Wat dan wel weer ff jammer is:......JE kerstboom...die wil ik zien! Hahahahaha...nee, hoor een boom is heel moeilijk op de foto te krijgen...Misschien moet je op een trap staan, en dan van boven naar beneden een foto maken.

    Ik heb nog overwogen om een pakket sneeuw naar je toe te sturen, maar bij tntpost hebben ze het behoorlijk druk vanwege de kerstpost...
    dus sorry.


    lieve groetjes

    Loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. LIeve Josephine. Wat heb je weer prachtige dingen gemaakt. Zo sfeervol voor de kerst. Je foto's zijn kunststukjes, echt waar. Die witte rozen zijn ook schitterend en staan zo mooi op die foto.
    Lieve groeten van Riet.
    PS Het feest was heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. lieve Josephine,inderdaad weer hele mooie foto's hoe doe je dat toch,als ik dichtbij woonde ,,ging ik in de leer bij je.jou foto 's vertellen eigenlijk een heel verhaal,ieder op zich.

    doe voorzichtig,liefs van Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. WAT IS HET MOOI BIJ JOU!
    ECHT PRACHTIG!

    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥