maandag 6 december 2010

White Garden...














                          
Eindelijk.....zag al op zoveel blogs mooie winterse posten langskomen maar hier lag er maar en heel dun laagje. Maar gisteren kwam daar verandering in en kon ik ook genieten van een prachtige witte sprookjesachtige wereld. Gelukkig maar dat ik snel even een paar fotootjes heb genomen want op dit moment is er nog maar weinig van over. Net even voor middernacht liep ik met Bono te wandelen, eigenlijk leek het meer op schuivelen want het is SPEK glad buiten, doe maar voorzichtig allemaal want het is best behoorlijk gevaarlijk..... 
Een week of drie geleden heb ik een "Helleborus Niger" [kerstroos] gekocht, net voor dat de vorst begon had ik hem in de grond gezet. Toen nog met prachtige bloemen maar al snel lag er een zielig hoopje bladeren en bloemen plat op de grond. Vanmiddag toen ik er langs liep was mijn verbazing GROOT, door de dooi stond hij weer parmantig rechtop en zelfs de bloemen hadden niets van hun pracht verloren. Ongelooflijk eigenlijk, en vreemd dat ik die plant nog nooit eerder heb aangeschaft...




 

28 opmerkingen:

  1. Wauw!!! Die foto's zijn prachtig!
    Dankjewel nog voor je lieve berichtje gisteren, inmiddels kijk ik door die lekkage heel anders tegen sneeuw aan, ben nu bang dat 't weer gaat sneeuwen en dooien...terwijl ik eigenlijk dol ben op sneeuw, 't is toch wat he :)
    Gisteren had ik echt een off-day daardoor, maar vandaag gaan we er vol goeie moed tegenaan :)

    Fijne dag!

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,
    ja wat was het mooi buiten met al die sneeuw, gister is niet alles weggesmolten en nu lijkt het wel een ijsbaan. Je helleborus is prachtig, zag laatst dat ze er ook zijn met mooie rose bloemen.Die wil ik ook nog eens aanschaffen. Doe maar voorzichtig als je naar buiten moet vandaag.
    Fijne week,liefs Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie plaatjes en ik zie dat je veel vogels aantrekt. De kerstroos is een grote favoriet, wat een prachtige plant is dat he?
    Fijne nieuwe week x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een sprookjesachtig winterwonderland lieve Josephine. Ohhh....die foto met het roodborstje is zo mooi, ik vind dat één van de mooiste vogeltjes en altijd heel bijzonder als ik deze in mijn tuin zie.
    Wat bijzonder hè dat de Kerstroos dan in één keer er weer prachtig bij staat, ik heb deze ook nog niet zo lang in de tuin, maar het is echt genieten.
    Het zal je misschien verbazen, maar op wat kleine sfeerhoekjes na ik nog moet beginnen met de kerstversieringen hihi. Van de week zet ik de kerstboom neer en verander ik mijn huis in kerstsferen.
    Ik wens je een fijne week.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk sfeerfoto's!! echt prachtig........en dat roodborstje zo mooi......en wat een mooie tuin heb je toch !....hele fijne week liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een goede morgen lieverd ♥♥♥
    wat zijn deze foto's weer buitengewoon mooi het is net een sprookje.
    De een is nog mooier dan de ander vooral met die vogelkens vind ik bizonder.
    En dat je kerstroos weer voor de dag is gekomen
    het is gewoon een trotse plant ha,ha,ha.
    Fijne dag nog heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb jij toch een heerlijke tuin.
    En wat heb je het weer mooi op de foto staan allemaal!!
    Dat is genieten met een grote G !!

    lieve Josephine ik wens je een fijne dag....liefs Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauwwwwwwwwwwwwwwww.....wat een fantastische foto`s! En dan die met die schattige plaatjes erdoorheen, zo knap gedaan.
    Ik ben wel heel bij voor jou dat er ook nog een beetje sneeuw in de buurt kwam...hihi ik zie je daar al achter je raam zitten wachten....overal sneeuw en bij jullie nog niet.
    En wat een geluk van je kerstroos! Het zijn bijzonder mooi planten.

    zo, even een hapje eten nu,na dit genietmoment.

    fijne dag verders,

    En oja, Hier is het ook spekglad op het moment.

    liefs,

    Loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Joséphine,

    Beeldig gedaan die foto's, vooral de vogeltjes vind ik zo schattig. En de Helleborus is ook prachtig!

    Fijne dag nog,

    Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Even heerlijk bijgelezen en gekeken bij je...wat ziet Bono er super uit! Mick gaat vrijdag weer naar de kapper, het is hard nodig en hij is al 11 1/2 dus niet meer zo mooi maar wel heel lief:)
    Je foto's zijn prachtig, de kerstroos is inderdaad een heerlijke plant, ik zet er ieder jaar 1 bij in de tuin en geniet er s winters zo van, lieve groet Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat mooi Josephine,,de een is mooier dan de ander,je merel,wat is hij trots he,om zo te zien,gaat Bono ook zo achter de vogels aan,nou Mabel wel hoor,maar gelukkig zijn ze sneller.ik heb een zachtgroene helleborus,,de ene dag is hij fier en trots en de andere dag,een zielig hoopje,rare plant hoor,

    geniet van je heelijke tuin,en tot weder???????

    greet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh maar hij geniet juist van dit winter weer.
    En er zijn zoveel varianten van...ik ben er dol op.
    Fijne week
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige beelden van de sneeuw in je tuin, Josephine !
    Je hebt de foto's zo mooi bewerkt, het ziet er echt sprookjesachtig uit !
    Een kerstroos heb ik ook niet in mijn tuin, de bloemen zijn wel prachtig !
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo'n sprookjestuin zou eigenlijk de hele winter moeten blijven. Je hebt er weer hele mooie plaatjes van gemaakt.
    De helleborus is een van mijn lievelingsplanten, zo mooi en dat in de winter,heel bijzonder.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig zijn je foto`s van het witte wonderland, net een sprookje:-)

    Lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. schitterende foto,s zeg, zo mooi van kleur en een echte sprookjes tuin gehuld in sneeuw

    BeantwoordenVerwijderen
  17. A Beautiful pics! Congratulations!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Josephine,
    Het is wel feest als je alles toch binnen krijgt wat ik je vanavond allemaal geschreven heb. Dit is de derde poging. Wanneer ik namelijk wat wil corrigeren is al mijn tekst weg. Maar goed...complimenten met je prachtige foto's en je photoshop talent! Maakt je foto's nog mooier. In mijn vorige tuin had ik meerdere varianten van de helleborus. Gek, hé het lijkt zo'n tere plant, maar kan perfect tegen de kou. Bij ons was het net Nova Zembla. De sneeuw joeg door de harde oostenwind hard door de polder, dus binnen een mum was mijn huis onder gesneeuwd. Geen paden meer te bekennen. Waar ik dan pijn in mijn buik van krijg zijn die twee honden van mij. Je weet mannetjes met een eigen weilandje om te plassen. Moeten blijkbaar wat ruiken om te kunnen plassen en dat gaat niet met die sneeuw. Sta ik daar met die zaklamp op de poolcirkel, zie je het voor je.
    Ik heb trouwens een mooie, vind ik zelf, blog gemaakt van de Zweedse schilder Carl Larsson. Veramel al zijn boeken en weet er veel van. Blijkbaar voorziet hij in een behoefte want nog geen week oud en vanavond al 578 bezoekers uit alle delen van de wereld. Probeer zoveel mogelijk leuke weetjes er op te zetten. Het dienst als voorloper voor een website met webshop, want ik heb een licentie om Larsson sculptures te importeren. Mijn eerste bestelling doe ik in januari, dan alles fotograferen voor de shop en dan hoop ik dat ik net zoveel kopers genereer als dat er op de blog komen kijken. Ben benieuwd wat je er van vindt. Via mijn blog in de rechter kolom kom je er direct.
    Ga nu corrigeren want dan ben ik de boel weer kwijt. Fijne avond nog en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik bedoelde dus niet corrigeren. Maar hoera deze keer gelukt!
    vr.gr. Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wonderful creations with the snow, beautiful and delicious to taste them carefully.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fuchsia's onder de sneeuw.
    Hingen die dan nog buiten, Joséphine?
    Hier staan ze veilig opgeborgen tegen vorst en ijs.

    mooi blog,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Erg mooie foto's Josephine, je hebt er oog voor!!
    liefs,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige foto's toch, en zo mooi met die engeltjes ertussen. De eerste foto is ook zo mooi, doet me aan van die katoenpluizen denken; de natuur blijft toch steeds opnieuw verbazen.
    Fijne avond nog van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hay meis,

    Wat een prachtige foto's van je witte wintertuin..dat vogeltje steekt zo mooi af met zijn donkere verenpracht tegen die witte sneeuw.
    Leuk zeg die plaatjes tussen die foto's lekker kerstsfeertje al..heerlijk!

    Toedelssssssssssss,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel sfeervol josephine!
    Het zijn net van die nostalgische nieuwjaarswenskaarten.

    Wat het stokje betreft, geen probleem hoor. Sorry, ik had het je beter eerst even gevraagd.
    Ik zoek wel een ander 'slachtoffer' ;-)
    Ja, je hebt wel gelijk wat betreft het volgen van zo'n stokje: dat is een hele zoektocht.
    Groetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie foto's, heel sfeervol. Ze lijken inderdaad op nieuwjaarskaarten!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig!hier geniet ik echt van en ohh de vogeltjes,zo gaaf en ik vind je foto`s er sprookjesachtig uitzien,wat kun je dat toch goed,het zijn net ansichtkaarten,helemaal top als kerstkaarten,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥