woensdag 22 december 2010

Knutsel boompjes...











Vandaag heb ik twee lila vazen opgemaakt voor de grote tafel. Heb het dit jaar simpel gehouden, eucalyptus takken die besneeuw zijn, rondom geschikt en bovenop opengewerkte aardewerkbollen waar lichtjes in branden. Aan ieder vaas een transparant lint met één Kerstbal.  De vazen zijn 50 cm hoog, echt een blikvanger. En van de week schreef ik al over twee piepkleine Kerstboompjes die ik gemaakt heb. Het ideetje kwam bij mijn moeder vandaan, samen met een aantal dames heeft ze ook z'o' n soort boompje gemaakt alleen een stuk groter. Deze  zijn maar 25 centimeter hoog. Met een piepschuim modelletje, wat hederablad uit de tuin, kopspelden en wat frutseltjes die ik her en der nog had liggen, deze boompjes gemaakt. Ze staan heel schattig op een klein rond tafeltje naast een lekker glaasje wijn en wat hapjes...Een mini Kersthoekje...



27 opmerkingen:

  1. ZE ZIJN HEEL LEUK DI KERSTBOOPJES!!

    FIJNE FEESTDAGEN TOGEWENST,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooo, I like these. Good design, good composition, great photographs. So much talent ! !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoooooooooooooooo...ik ben super verast...door je leuke berichtje en door de foto op je blog,
    bloos,bloos!

    Maar ook verast door die boompjes,Natuurlijk ook vanwege de puntvorm maar ook door de verdere afwerking! Wat een leuk/gaaf idee zeg.

    Ik vind zoiets buiten de kerst om,ook leuk met alleen hedera of ander groen.

    Tja............wat de sneeuw betreft...ik duim duim...en het komt dit keer vast wel jouw kant op...wij hebben hier inmiddels genoeg.

    lieve groetjes,


    Loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent ook nog laat op zie ik! Wat snoezig die boompjes, écht gezellig! Kon ik maar even een glaasje wijn bij jullie drinken, haha.

    Fijne dagen!

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heeee wat een leuke boompje's heb je gemaakt ... echt super.. Hoe kan dat nou dat bij jou weinig sneeuw is ik snap er niets van !!!!! Wij allemaal zijn bijna ingesneeuwt en jij niet !! Je woont toch in nederland ? hahahahaha nou iniedergeval hele fijne dagen en ik hoop dat je ook wat sneeuw krijgt ... want we hebben genoeg ...xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee, ze zijn erg goed gelukt, heel gezellig zo'n kersthoekje !!
    is er al sneeuw bij je ?? hier vannacht weer een behoorlijke laag gevallen .... :-)
    Lieve groetjes en fijne dagen als ik je niet weer spreek !!
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke zelfgemaakte boompjes en ik hou ook zo van eucalyptusblad. Fijne dagen met je mamske x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ze helemaal leuk hoor!!...........fijne dagen lieverd.........geniet van alles maar vooral van elkaar.....liefs van mij .....xxxx.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello my dearest Josephine,I wish you and all your family Merry Christmas!!!!!!!!!
    Have a very nice Christmas time
    With love
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag lieverdje ♥♥♥
    ook jou boompjes zijn heel leuk geworden,morgen zie ik ze wel in het echt.
    Vreemd hè dat wij hier zo weinig sneeuw hebben je ziet zelfs het gras er nog door heen schijnen
    sneeuw was zeker haast op ha,ha,ha,
    veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig zijn ze geworden Josephine!
    Langs deze weg: hele fijne kerstdagen voor jou en je naasten en alle goeds voor 2011!
    Lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De vazen zijn prachtig, Josephine !
    Wat een mooie boompjes, goed idee met de klimop !
    Dat zal zeker een gezellig kersthoekje zijn !
    Fijne feestdagen voor jou en je familie,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhhh.....wat zijn die kleine boompjes prachtig lieve Josephine en wat een ontzettend leuk idee is dit. Dit ga ik zeker onthouden.
    Ook je lila opgemaakte vazen lijken me heel stijvol. Eucalyptus is altijd fijn om mee te werken en wat leuk die opengewerkte ballen met lichtjes, zal vast sprookjesachtig staan.
    Ik wil je hele gezellige en liefdevolle Kerstdagen toewensen en voor het nieuwe jaar heel veel gezondheid, liefde en geluk.
    Bedankt voor je altijd trouwe bezoekjes aan mijn blog, ik lees je reacties altijd met plezier.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke boompjes zijn dat......

    En ik wens jou ook hele fijne dagen, en alle goeds voor 2011.
    Lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Weet niet wat er fout ging...had een héél bericht getikt...en weg....nou ja..als je hem nu 2 x krijgt...sorry!!

    Maar...wat zijn ze geweldig leuk geworden die boompjes.
    Ik heb dit jaar nog geen één kerststuk gemaakt..zal er we niet meer van komen ook..volgend jaar maar weer.

    Geniet van je dagen meis...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schattige boompjes! compliment voor je moeder hoor! en voor jou natuurlijk!
    Ik wens jou fijne feestdagen en een heel liefdevol nieuwjaar!
    lieve groetjes Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik wens u een mooie en prachtige kerst!
    Ik hoop dat google het correct te vertalen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Josephine. Wat een beeldige boompjes en je hebt ware kunstwerkjes van je foto;s gemaakt.
    Fijne Kerstdagen.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Beeldschoon!!

    Gezellige kerstdagen en
    een lieve groet,

    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Delicate and exquisite personal style, as the whole blog ... Thank you very much for sharing on his blog. Wish you Merry Christmas and a Happy New Year! Best wishes. Leovi.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. FIJNE KERSTDAGEN!!!!!!

    De boompjes zijn leuk.
    Iets om te onthouden voor volgend jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  22. WAUWW! ik vind ze prachtig Josephine,ik wens je hele fijne kerstdagen met veel warmte,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Of het overkomt???
    Werkelijk, "ma bouche" viel er van open!
    Een waar kunstwerkje zet je op mijn weblogreacties niet.
    Fantastisch, van vebijstering geef ik je een..KUS.
    Sttt, niet aan husband vertellen hoor.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hee meisje even door het feest geruis heen ik heb de afbeelding op linnen uit geprint.. Dit haal ik altijd bij de xenos schilderslinnen in blok .. dan knip ik dit op a4 formaat en hup door de printer ..... psssssst niet verder vertellen hé !!!!! hahahahaha dikke kerstkus..

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Had ik dit maar eerder geweten Josephine , dan had ook ik in Kip een kerstboompje neer kunnen zetten , wta zijn ze prachtig .
    Nog eenprettige voortzetting van de Kerst .
    Liefs van ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥