vrijdag 17 december 2010

Lovely Little Bears...






       







Van de week moest ik nog de laatste Kerstkaarten op de bus doen en pakte daar een ander adressenboekje voor, een BEREN adresboekje, ik ben namelijk gek op beren en heb er ook een  kleine verzameling van. Zo lief die foto's  die in dat boekje staan afgebeeld dus heb ik er maar even een paar foto's van gemaakt. De onderste drie foto's zijn o.a  twee gebreide beren die ik ooit zo'n jaar of 20 jaar geleden bij de kringloop tegen kwam en gewoon niet kon laten liggen. Op de laatste twee foto's staan een paar beertjes waar ik zelf als klein meisje veelvuldig mee gespeeld heb. En dat zie je ook aan de structuur van de stof, die is helemaal in elkaar gekruld...Vinden jullie het geen schatjes? 



15 opmerkingen:

  1. Wat een leuke beertjes allemaal....erg leuk hoor........jeugdsentiment....liefs fijne avond van mij.....xxxx....xx...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige beertjes, Josephine !
    Zoals je al weet, zie ik ook graag beren.
    Je hebt ze zo lief op de foto gezet !
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja zeker leuk .
    Dat je ze nog heb!

    Ik had vroeger echt een oude beer,zo'n 1 met stroo erin.
    Helaas... mijn grote broer speelde zeerover en stak met beer naar gort.
    Dat vond kleine zusje niet lieffff

    Anders had ik hem denk ik ook nog, alhoewel mijn moeder heeft niets bewaard van vroeger.
    Alleen de foto's zijn er nog.

    Jammer nu hecht je meer waarde aan zulke spullentjes.
    gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey josephine,

    Leuke post hele leuk/lief onderwerp. Ergens heb ik ook nog een berenagenda liggen....en leuk dat we even mee in de jouwe kunnen kijken.
    En kijk.......ik heb dan misschien wat meer foto`s van vroeger, maar jij heb nog je beertjes,die zal je waarschijnlijk ook nooit meer wegdoen. Konden we maar even terug in de tijd en snel wat lievelingsspulletjes pakken...
    Hele leuke post!

    Wens ik je ook een heel wit fijn weekend.


    lieve groetjes,

    van Loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel lief hoor,ben ook gek op beren ,maar ook op schapen, sneeuwpoppen, en nog veel meer.wat heb je ze leuk op de foto gezet,dus jij komt ook wel eens in de kringloop,ik ook hoor.
    heb ik je al bedankt voor je ontzettende lieve kerstkaart.bij deze dan,
    fijn weekeinde en doe en loop voorzichtig, greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die beertjes zijn echt pure nostalgie...geweldig!
    Je voelt het gewoon door je hele post heen dat je hier zo van geniet ook!
    Geweldige foto's en die laatste beertjes zijn echt zo schattig...mijn dochter is bijna 10 en zij speelt ook zo veel met haar knuffels...ik heb er al een doosje voor gereserveerd als ze ze dadelijk ineens wil wegdoen als ze 14 is ofzo ;) hihi

    Fijn weekend Josephine

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beren zijn tijdloos, ik denk dat ik als bejaard vrouwtje ze nog koester :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh.....heerlijk zo'n berenpost lieve Josephine. Daar heb ik ook een zwak voor. En wat heb je een paar mooi beertjes in je verzameling.
    Ik heb toen ik net op mezelf woonde eens een grote oude beer, die ik van thuis meegekregen had bij het vuil gezet, ik heb nog nooit zoveel spijt als van deze actie gehad.
    Gelukkig heb ik nog wel een paar kleine oude beertjes, maar de ook wat jongere die ik ook nooit weg zal doen. Zo kreeg ik eens een For-ever-friends beertje die een stoffen envelopje vasthoud van mijn zusje die destijds Au-pair was in Engeland en die gaat dus ook nooit weg. Ik denk tegenwoordig wel 3x na voor er hier iets weg gaat hihi.
    Je berenpost maakt heel wat los hihi.
    Fijn weekend.
    Liefs Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuke foto,s .Ook een jeugd sentiment van mij.Ik had twee beren, die nu nog steeds door mijn moeder worden gekoeserd. Die heeft zo een klein kinder museumpje van onze meest dierbare kinderdingen.
    Leuke post josephine.
    Lieve groet Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve schat ♥♥♥
    je heb weer leuk bewerkte foto's gemaakt van de beren kindertjes enig.
    Toen ik een jaar of acht was{80 jaar geleden} had mijn Oma een beer gewonnen met lootjes op de kermis die was ongeveer een meter lang.
    Daar hebben wij allemaal samen heel veel plezier aan beleefd helaas hij is door ons dood geknuffeld HA,HA,HA,veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schatjes, vooral die van jezelf. En wat leuk de berichtjes van je mamske!
    Lieve groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk hé, knuffelberen, vind ik ook hoor!
    Wat leuk dat je de beren van vroeger nog hebt!
    Ik vind het nog altijd zooo jammer dat mijn beer van toen ik klein was met kapotte arm (vulsel was nog van stro!) en scheve neus bij de vuilnis belandde! En ik had hem nog wel zo mooi een verband om zijn arm gedaan. Ach, en zo zijn er nog veel dingen waar ik aan gehecht was en die er door omstandigheden niet meer zijn. Eigenlijk zou het veel beter zijn als we niet zo gehecht zouden zijn aan dingen hé?
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke beertjes Jopsephine. Hè ja jeugdsentiment, maar ze blijven toch altijd leuk.Ook ik had er één,en overal mee naar toe, maar waar die nu toch gebleven is?

    Fijn weekend, hebben jullie nog veel sneeuw?

    Liefs Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit vind ik een bere lieve post,ik vind beertjes ook zo schattig en heb er ook nog 1 van vroeger,een grote gele,schattig hoor je bere foto`s,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥