woensdag 13 april 2011

Japanse sierkers ***









Vanavond tijdens het koken zo rond zeven uur keek ik naar buiten en zag dat de Japanse Sierkers [Prunus Serrulata] van de buren, in één dag ontzettend veel kleur had gekegen. Dus tijdens het roeren in de pannetjes snel mijn camera gepakt en door het glas van het raam heen HEEL snel een paar foto's geschoten. De kwaliteit is dan ook niet bijzonder geworden maar vind ze toch mooi genoeg om te laten zien. En zeg nou zelf, dit is toch een  feest  zo'n uitzicht, en het is nog maar het begin*** Wat een heerlijk periode is de Lente toch ***


23 opmerkingen:

  1. Hallo Josephine.
    Lekker koken en dan geinspireerd worden door de japanse sierkers. Mooier kan niet he.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook zo een boom in mijn voortuin staan en hij is nu op zijn hoogtepunt, prachtig die trossen mooie bloemen. Na de bloei denk ik dat mijn buren deze boom verwensen dan liggen overal de bloemblaadjes van deze boom lol.
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja de foto's zijn echt mooi geworden, heel mooi is de lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O,wat zijn de japanse sierkersen toch mooi,ieder jaar weer genieten van deze prachtige bomen,fijne dag vandaag,xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig en jij hebt er ook heel wat moois van gemaakt. Heerlijk zo'n uitzicht.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De kleur is zo prachtig!! Echt genieten!
    heerlijk die bloezempracht overal!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat weer een heerlijk romantisch sfeertje heb je op de fotos vast weten te leggen:) ik zie het helemaal voor me dat je aan het koken bent.. je blik op iets heel moois valt.. meteen je camera pakt en klikken maar.. ik zou dat ook doen, heerlijk:))

    fijne dag!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. de buren achter ons hadden vroeger ook zo'n booom...dat was altijd één grote rose wolk.
    Maar als hij uitviel zat mijn hele tuin onder.
    Maar...dat had ik er wel voor over, want ze zijn zó mooi!!

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dit toch een prachtboom zeg!!! Jammer dat je ze niet op vaas kan zetten maar jij kan er vanuit je raam volop van genieten, daar wordt je toch vrolijk van;)
    Liefs, Sonja
    P.S die heerlijk geslapen heeft ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag lieverdje♥♥♥
    wat een juwelen zijn het toch ieder jaar maar weer al die bloesem bomen.
    Alleen jammer dat het in de regel maar zo kort is,je heb er mooië foto's van gemaakt{en is het hapje niet aangebrand}ha,ha,ha.
    veellifs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind je foto's prachtig Josephine, wat mooi hè al die bloesem aan de bomen. Gisteren was ik op de fiets naar het tuincentrum en tijdens die rit kwam ik ook allemaal bloesembomen tegen en die geur die sommigen verspreiden is ook zo heerlijk.
    Het is echt een heerlijke tijd.
    Wens je een fijne dag.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat prachtig !!...echt superrrrrrr......fijne dag !!!....liefs Ria....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat ben jij een kei in foto,s nemen en bewerken.
    ze zijn schitterend en ik heb er weer van genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind de foto's mooi gelukt door het glas, Josephine, deze bloesems zijn sprookjesachtig !
    Mooi de zachtblauwe achtergrond van de lucht, prachtig bewerkt !
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zooooooooooooooo....mijn mond valt open...wat mooi zeg!! De lente is zeker prachtiggg, vandaag ook weer heel wat bomen bewonderd. Alleen mag het ietsje warmer worden...wat is je achtergrond ook mooi zeg!

    lieve groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind ze van goede kwaliteit hoor,het ziet er dromerig uit,je hebt zekers een pracht uitzicht Josephine,mijn buren houden niet van zulke bomen,want het geeft rommel als het uitvalt,ik vind dat juist prachtig en om mijn beide buren blij te maken,ga ik lekker van zulke bomen poten haha,fijne avond,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een mooi uitzicht heb jij om naar te kijken, blijf er zelf ook naar kijken wat is het toch bijzonder mooi om te zien he.

    fijne avond nog
    gr stina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog.
    Ik heb jouw blog snel even bekeken. Het ziet er geweldig uit, maar ik kom snel terug om alles op mijn gemak te bekijken.
    Fijne dag, Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zonder bloesems is er geen lente en omdat ze er zo kort zijn probeer ik er altijd optimaal van te genieten. Fijn weekend x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh Josephine wat prachtig. Overal die bloesembomen daar word ik zo blij van. Jij hebt er weer prachtige foto's van gemaakt. Ik zit zo te hannessen met mijn live writer want picasa stuurt nog steeds mijn epistels niet door naar mijn blog. Nou heb ik gisteren voor mijn verjaardag een mac book gekregen van mijn lief maar daar kan ik niet op bloggen geloof ik. Moet ik allemaal nog uitzoeken. MIjn kleinkinderen doen alles spelenderwijs op dat ding maar ik moet er nog echt op studeren. Nou ja het is heerlijk om een nieuw speeltje te hebben. hihi.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. nou, Josephine,dat zijn mooie foto's van je japanse sierkers, ja alles staat nu in volle bloei,gaat nu echt voorjaar worden.

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ......En jij hoeft er niet eens de deur voor uit om die prachtige bloesem te zien....
    uuuh.....niet dat het 'n straf voor me was hoor;-)

    Heerlijk zo'n uitzicht vanuit het keukenraam!!
    Ik zou er mijn ogen niet vanaf kunnen houden en vergeten te roeren!

    Tja.....hoe ik aan dat adresje kom....gewoon ff Google in de omgeving waar we heen wilden op :logeren,overnachten,B&B,hoeve logies etc.
    en het liefste willen wij kleinschalig en landelijk.
    Het sprak mij al aan op de website en het was werkelijk heel goed,we gaan nog eens terug als het fruit geplukt gaat worden op hun enorme plantage.

    Bedankt voor je altijd leuke spontane reacties!!
    Fijne zondag en liefs!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥