zaterdag 16 april 2011

Kleurrijke Dikkertjes ***







Vinden jullie deze sculpturen van "Janny Hoovers" ook zo leuk overkomen? Het lijkt net of ze allemaal een beetje van de zon zitten te genieten. Janny Hoovers is in Stramproy geboren in 1951. Als autodidact is ze zo'n 30 jaar geleden vanuit dit Limburgse dorp een carriére als beeldend kunstenaar begonnen. Inspiratie vind zij in de kracht van het volle vrouwelijke figuur. Vaak gebruikt ze bij haar sculpturen een komisch accent, en zoals ze zelf zegt, als ik bij de toeschouwer en glimlach teweeg kan brengen dan voel ik me in mijn werk geslaagd. Ze zijn in ieder geval stuk voor stuk heel kleurrijk en vrolijk ***

Fijne ZONdag allemaal ***


16 opmerkingen:

  1. O wat zijn ze super. Volgens mij heb ik wel eens werk van haar gezien. Ik ben dol op beelden.
    Lekkere dikkerts zijn het.
    Lieve groet Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben dol op deze gevulde appel en peer modelletjes, ze hebben altijd iets vrolijks en grappigs over zich....
    .....alleen vind ik het minder grappig als ik naar mezelf kijk in de spiegel;-)hi,hi...

    Ook de rode gevulde kersenmondjes....helemaal mijn ''ding''!!

    Slaap lekker!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel apart gemaakt.Ik vind het het altijd leuk als iemand een eigen "stijl" heeft, en dat heeft deze kunstenares zeker!

    Ook een fijne zondag,

    groet Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg grappig hoor en kleurrijk en leuk en fijne zondag en groetjes en liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldige beelden zijn dit...om eerlijk te zijn ben ik helemaal niet kunstzinnig aangelegd, ik kijk zelden naar schilderijen of beelden, maar soms springt er weleens iets uit zoals deze dames, echt super! Inderdaad alsof ze van de zon genieten of van een heerlijk zoet snoepje hihi

    Fijne zondag!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn heerlijke beelden. Om te kussen zou ik zegge!! hiih
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap hoe je toch elke keer weer mooie, dikke dames weet te vinden. Deze zijn lekker kleurrijk! Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ze ook kleurrijk en vrolijk, Josephine !
    Zeer geslaagd, want bij het zien van deze kunstwerkjes moest ik glimlachen, de laatste dame met het gouden kroontje vind ik het mooist !
    Fijne zondag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vindt ze helemaal super,hier houd ik nou zo van,heerlijk kan ik echt van genieten,fijne zondag,xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het was het eerste wat ook in mij opkwam toen ik die vrolijke dikkertjes zag, die genieten ook van de zon hihi.
    Ze zien er prachtig uit en.....ik voel me gelijk een stuk slanker haha.
    Wens je een fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Josephine ,
    Psst , nog niet verder vertellen hoor , maar ik ben weer thuis na vier maanden vrijheid .
    Ik ga toch heel erg naar die heerlijke dikkertjes toe met mijn lijf , dat is jammer hoor , maar ik ben nu wel een stuk blijer .
    Leuk dat je daze schoonheden even hebt laten zien .
    Hoop een dezer dagen weer een post te plaatsen .
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk ook ijdele dames met de mooie hoedjes en de rode lipjes, Heerlijk werk. Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat leuk Josephine, ja hier kan ik ook van genieten!! hier word ik blij van:)) dankjewel!!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Josephine.
    Zo zie je overal wel iets leuks in iets. Ligt er soms aan op welke manier je er naar kijkt.
    Ik vind ze leuk.
    Fijne week.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. jaaaaa leuk zijn ze he , ik ben ook zo gek op deze dikkers...... hoe zou dit nou komen hahahahaha.... fijne week xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik vind ze ook geweldig mooi!ze bezorgen je echt een gimlach en geven je een goed gevoel

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥