dinsdag 19 april 2011

JoeHoeee *** ben in de tuin te vinden ***








Wat krijgt een mens toch een heerlijk dromerig gevoel van dit prachtige weer, alles lekker rustig aan doen en vooral heel veel in de tuin bezig zijn. Alle terrassen zijn inmiddels schoon gespoten en van de meubels moet ik er nog een aantal boenen en in de olie zetten. Heerlijk dat we al weer volledig in de tuin kunnen eten en leven, kan daar zo enorm van genieten altijd. Dus laat ik maar een paar tuinfotootjes zien. De eerste foto zijn van die kleine kegeltjes uit een hele grote Larix die bij mijn moeder voor de deur staat, eigenlijk zijn die prachtig voor decoratie. De derde foto is een narcis die helemaal is ingedroogd en ook dan heeft dat voor mij nog grote schoonheid. De rest zijn bekende bloemen die op die op dit moment bij iedereen wel in bloei staan. Maagdenpalm, sta er altijd verbaasd van dat je in een tuincentrum voor een piepklein plukje daarvan nog behoorlijk wat moet betalen, terwijl het heel snel groeit. Viooltjes, en Vergeetmenietjes, waar de hele tuin zo ongeveer vol van staat. Zo mooi die blauwe kleur, het geeft zo heerlijk blauwe waas in de tuin. Voor de rest ben ik allerlei plantjes in de grond aan het zetten, Zeepkruid,  Witte Campanula, Malva's, en ook weer een aantal pollen van de Verbena Bonariensis, dat is echt een plant van grote schoonheid. Wens Jullie allemaal een heerlijke zonnige Zomerse week *** En als jullie me zoeken, loop maar gewoon achterom hoor ik ben in de tuin te vinden. De koffie staat natuurlijk klaar ***


20 opmerkingen:

  1. het is nu wel helemaal fijn om in de tuin te zijn, heb gisteren wat sla plantjes gehaald, wij hebben ook een moestuin, mijn lief die doet dat zo graag, hij moet er nodig aan beginnen om spul in de grond te doen, maar de wc moet eerst klaar zijn.

    fijne paasdagen
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Josephine. Wat boffen we toch met dit weer hè en ik kan me voorstellen dat je steeds in de tuin bezig bent. Dat is genieten. Je foto's zijn weer ware kunstwerkjes, die kan je zo vergroten afdrukken en inlijsten. Prachtig. Fijne week in mooi weer!
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachitige foto's heb je weer gemaakt in je tuin.
    Heerlijk hè, dat we nu weer gewoon kunnen buitenleven, zelf geniet ik daar ook altijd zo van, lekker buiten eten, in de tuin rommelen, tussendoor even het zonnetje in, zaaaaaaaaalig!
    Lekker genieten deze week,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja heerlijk he??? we hebben ook al twee keer buiten gegeten deze week !! superrrr.......geniet ook van deze heerlijke dag !! ik ga wel werken.....hahahahah!!.....liefs Ria....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi wat weer en supper foto`s van je bloemen echt mooi geniet er maar lekker van liefs rommy fijne dag doeiiiiiiiiiiiiiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt de foto's weer zo mooi bewerkt, Josephine, een genot om te zien !
    De bloemen zien er prachtig uit !
    Zo fijn met dit weer te kunnen genieten in de tuin, samen een kopje koffie drinken zou ik wel gezellig vinden :-)
    Wens je een fijne paasweek,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. o wat zou ik graag even bij je achterom willen lopen voor een rondje door je tuin en een bakkie thee (geen koffie helaas!) superleuk!!

    ik moet net als jij de tuinmeubels nog in de olie zetten, ga vanmiddag olie halen en dan maar beginnen, wil het graag voor het paasweekend klaar hebben om dan op en top buiten te kunnen genieten:)

    maagdenpalm.. ik vraag me dat net als jij ook altijd af.. waarom zo duur?? het groeit inderdaad supersnel en overwoekerd hier bij ons in de tuin de lavendel..

    geniet vandaag van wederom een zomerse dag lieve Josephine!!!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik moest zo lachen toen ik je tekst las,zie je al zitten ,verstopt achter de bomen,en wij maar zoeken.maar het is waar,het is geweldig weer.heb net ook een postje geplaatst,en je raad het misschien wel,,ook over VERGEETMENIETJES, ja ik heb er ook veel en zet ze ook in potjes.

    Je foto's zijn geweldig mooi,maar ja, van jou kunnen we dat verwachten toch!!!!!

    geniet van je tuin,en niet te ver wegkruipen hoor

    lieve groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's vooral de vergeet-mij-nietjes vind ik zo leuk! Succes in de tuin en geniet er lekker van!
    Fijne Paasdagen!

    groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super genieten....
    Is er nog een stoel vrij bij je....?
    Dan kom ik eraan hoor, even gezellig bij je in je mooie tuin.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Josephine,
    Dank je wel Josephine voor je mooie foto's. Had nog wat in te halen, want ben een poosje afwezig geweest, eigenlijk nergens bezoekjes afgelegd. Bij jou nu even de schade ingehaald. Wat een leuke post van die kleurrijke dikkertjes en wat heb je die eieren mooi versierd. Het meeste lol heb ik echter gehad om die gekke bekkies in die koffer. Net wat je zegt wat een werk zal dat geweest zijn. Jij weet er alles van, want je maakt ook altijd heel veel werk van je foto's. Prachtig hoor! Zeker nu de tuin zo mooi is zal dat best weer wat mooie foto's opleveren, want wat worden we verwend hè zo vroeg in het jaar. Wij hebben de verkoop van ons huis maar ingetrokken, voelt hartstikke goed. Blijven we gewoon nog wat jaartjes van ons lekkere plekje genieten!
    Geniet van het mooie weer! Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Josephine,
    Prachtig hé dit mooie weer, iedereen geniet er met volle teugen van.
    En je hebt zo'n prachtige tuin met al dat moois. Weet je dat ik die foto van die verdorde narcissen ook schitterend vind, (heel apart!!!)
    Geniet er maar van, ik hoop dat wij ons huis gauw zullen verkopen, dan willen we ook een huis met een grotere tuin.
    Nog even afwachten.
    Ik vind je blogsite schitterend!!!
    Lieve groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben even achterom gelopen om je mooie tuin te bewonderen lieve Josephine. Ik reageer overal wat minder, omdat ik ook veel buiten te vinden ben en het bloggen daardoor even op een laag pitje staat. Het lijkt wel zomer zo mooi als het weer nu is. Gisteravond zaten we tot laat buiten, onvoorstelbaar dat het nog maar april is.
    Wat een prachtige foto's heb je gemaakt van de bloeiers uit je tuin. Ohhh....en de Verbena is zeker een prachtige plant, heb ik ook eens in mijn tuin gehad.

    Ik wens je een fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ja, het heerlijke buitenleven is weer begonnen:))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wunderschöne Fotos!! Ich wünsche Dir und deiner Familie ein schönes und sonniges Osterfest!!
    lieve groetjes
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Josephine.
    Lekker in de tuin werken of lekker in de tuin liggen/zitten.
    Tussen de bedrijven door zit ik ook heerlijk in de tuin, maar moet op moment wel veel werken, dus heb ik geen tijd om achterom bij je in de tuin te komen voor een kopje koffie.
    Groetjes Marga
    Oh ja, je foto's zijn weer prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. dank je voor je lieve reactie!!
    oké speciaal voor jou zal ik zeggen wie ik ben op de foto hihi.. op de 1e collage zie je ons met z'n 5en, ik zit rechts in het midden..
    en ik ga het zeker vaker doen, zo leuk! ik deed altijd wel veel met fotos en ook inplakken, maar heb nog nooit het boekje op zich zelf gemaakt en dat is ook heel leuk om te doen!

    heel fijn paasweekend!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Josephine, wat een prachtige tuin foto's heb je weer gemaakt en zoals altijd zo mooi bewerkt. Kunstwerk hoor!!! Ik geniet er elke keer weer van.
    Wens jou prachtige zonnige en gezellige paasdagen toe.
    Lieve groetjes, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik sluit niet eerder af voordat ik mijn lieve blogvriendin fijne Paasdagen heb toegewenst.
    Geniet van het prachtige weer en het gezellige samenzijn.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oww ikke ben dol op tuinfoto`s,daar kan ik zo van genieten,ben ook bijna alleen maar in de tuintjes,het weertje,echt genieten,daar knapt een mens van op,ik vind vergeet-mij-nietjes ook zo gaaf,ik wens je hele fijne paasdagen,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥