dinsdag 28 juni 2011

Garden of Love***













Terwijl ik dit nu zit te schrijven is net een gigantisch noodweer los gebroken, de bliksem pal boven ons hoofd en het klinkt of alles wordt weggevaagd. Ik ga nog maar niet kijken maar ben blij dat ik in ieder geval deze foto's vandaag nog heb genomen want waarschijnlijk staat er morgen niets meer overeind. Wat was het afgelopen dagen ontzettend benauwd hé,  ik heb altijd het gevoel dat ik maag en darm klachten heb als het zo enorm heet is.  Maar voel nu een flink briesje in mijn nek die binnen komt door de ramen die allemaal openstaan.  De eerste foto is de "MALVA MOSCHATA" [kaasjeskruid] een heerlijk geurende plant waar ik dagelijks een aantal keren mijn neus in steek, hij staat prachtig te bloeien. En hoe vinden jullie dat lieve kleine bordje, ik heb er drie van, in een ver verleden heb ik ze ooit gekocht in een rommelwinkeltje, het zijn dessertbordjes denk ik. De "HYDRANGEA ENDLESS SUMMER" staat volop in bloei, en dit is nog maar het begin, prachtig hé. Voor de rest zien jullie "COSMEA"en wat takjes "LAVENDEL" En nu ga ik duimen dat niet alle pracht in de tuinen verloren zullen gaan door de hagelbuien met exemplaren van meer dan drie centimeter groot. Wij hebben dat al twee keer meegemaakt in Italie en wat overbleef was een enorme ravage ***


19 opmerkingen:

  1. hier maar een kleine bui geweest en een weinig gerommel in de verte
    mooie paarse bloemekes, voelt altijd zuiders vind ik
    hopelijk heb je niet veel schade

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag lieverdje♥♥♥
    wat mooi zijn de foto's van de bloemenkens,en zouden ze morgen nog overeind staan???
    Want ze zien aardig teder uit,en heeft hier inderdaad aardig gespookt,fijne avond nog veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop maar dat je niet teveel regenschade hebt nu je tuin zo prachtig is. Dus dat is de endless summer, wat een plaatje. Het bordje is ook zo lief.
    Fijne dag vandaag, we hoeven niet meer te puffen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig je bloemen en foto's! ik hoop dat de schade in je tuin meevalt...? hier hadden ze ook stevige hagelbuien voorspelt maar het vie gelukkig mee.

    Fijne woensdag!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nou lieve Josephine is het een beetje meegevallen vanmorgen,,staat alles nog,bij mij wel hoor,maar wij hadden ook geen hagelbuien,wat een mooie foto's heb je,en dan je mosaic,heerlijk om naar te kijken.

    voordat de storm los breekt heb ik altijd een barstende koppijn echt heel erg.en zo gauw de bui los breek ,vooel ik het zakken,gek he,heb ik altijd gehad,een mens is een raar wezen.

    lieve benauwde groetjes ,,,,,en ik hoor het alweer rommelen in de lucht,jakkie.
    greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh lieve Josephine, wat heb je mooie plaatjes gemaakt en zo kunstig al die foto's neergezet. SCHITTEREND. Dat poesje is een lieverdje en zo leuk met dat takje lavendel. Hopelijk zijn je bloemen heel gebleven. Wij hebben hier vannacht ook noodweer gehad maar na een wijntje heb ik lekker geslapen hihi.Die laatste collage vind ik helemaal het einde. PRACHTIG> Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig is het nu beter weer,heerlijk en wat ging het tekeer,he,bij ons zijn er wel een paar planten die we afgelopen zondag in de tuin gezet hadden stuk gewaaid maar verder geen schade,wat een prachtige foto`s van je tuin en het bordje zo lief,x.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi wat heb je er weer een sprookje van gemaakt ik zal het wel nooit leren maar ik vind het super liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Josophine,
    Allereerst wat heb je weer mooie foto's gemaakt, het ziet er weer allemaal schitterend uit!
    Je hebt je best weer gedaan, en dat bordje met dat poesje er op is natuulijk ook schattig, leuk gedaan met dat paarse takje lavendel erop.
    Nu het weer, wat een tropisch gebeuren hé, even twee dagen.
    Gelukkig weer wat afgekoeld, hier viel de schade wel mee, maar wel veel onweer.
    Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je foto's zijn weer zo prachtig, Josephine !
    Oh, dat bordje met het katje is zo mooi, echt lief !
    Hier was het gisteren 35°, zo zwoel, opvallend dat je over maag en darmklachten spreekt, ik kreeg gisterenavond zo'n buikpijn, heb een pijnstiller moeten nemen en het heeft uren geduurd voor het beter was.
    Ook hier onweer en op sommige plaatsen heeft het ook gehageld, spijtig toch voor de bloemen, maar gelukkig geen schade.
    Nog een fijne dag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. en hoe is het afgelopen met je tuin Josephine? ik hoop dat je met een glimlach door je tuin gelopen hebt vandaag!!
    hier is het weer erg meegevallen, wel onweer gehad en wat regen maar geen hagel of harde windstoten, dus alles staat nog vrolijk overeind gelukkig! ik heb net als jij voor de buien aan nog wat fotos gemaakt vooral van de papavers want die kunnen echt niets hebben.
    maar ik ben net als jij heel blij dat die uitputtende hitte voorbij is!! het is nu heerlijk buiten:)

    ik geniet weer van het mooie, dromerige sfeertje wat je weergeeft op je blog, echt heel erg mooi!!
    en dat bordje is zo lief!! doet me aan mij jeugd denken, zoiets had ik vroeger ook:)

    wat leuk dat je meedoet met mijn give away!! morgenochtend naar schiphol, ik kan niet wachten!!
    ik ga weer verder met de laatste dingetjes voor morgen, nog even wat bloemen op vaasjes en een warm welkom maken voor mijn dochter die best veel moeite heeft om alles daar los te laten!

    dank je voor je lieve reactie en ik ga zeker genieten!!
    ik hoop dat jij je ook weer wat beter voelt nu de hitte verdwenen is!

    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige collages heb je weer gemaakt van de bloemen in jullie tuin. Hopelijk hebben jullie niet teveel schade overgehouden van het noodweer. Hier is het gelukkig zo een beetje langs ons doorgegaan, al hield ik bij sommige knallen echt mijn hart wel vast!
    Je dessertbordjes zijn supermooi, zo een schattig plaatje erop, dat zijn echte aanwinsten,
    lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schitterende foto's !!! liefs Ria....xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige tuin foto`s,hier ligt ook bijna alles plat in de tuin,grr haha,echt zonde,maar ja dan maar flink plukken,fijne avond,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel lieve foto, die combinatie van het poesje met de lavendel!

    Deze keer zijn we aan de hagelbuien ontsnapt.
    Ik heb het één keer meegemaakt, de helft van mijn planten was verwoest...

    Hihi, je hebt mijn foto's weer tot in 't kleinste detail bestudeerd :-)

    Daaaaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hay meiske,

    Wat een prachtige foto's uit de Garden of Love..
    Mooie dieppaarse kleur..een spirituele kleur..
    Zo schattig dat bordje met het poesje en het kleine takje lavendel..zo fijntjes..
    Ohhh..wat zou ik toch graag eens een wandeling in jouw Garden of Love willen maken..

    Dag meiske...fijne avond,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is met recht een Garden of Love lieve Josephine. Wat een prachtige planten heb je er staan. Die Malva is werkelijk prachtig, ik had vroeger een Lavatera, daar doet ze mij aan denken. Ik zal deze plant zeker onthouden voor als ik weer eens plek heb.
    Wat een lieve bordjes zijn dat en ohhh....die Hortensia Endless Summer vind ik ook zo mooi, ik zag ze laatst bij ons in het tuincentrum in een zachte roze kleur en dacht zou ik die meenemen en een Boerenhortensia eruit spitten, maar dat is eigenlijk ook zonde, maar hij staat wel hoog op mijn lijstje.
    Ik heb weer genoten van je prachtige foto's en hoop dat de regen en harde wind niet al teveel schade aan je tuin hebben gebracht.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heerlijk, jouw schitterende fotocomposities ... het poezenschaaltje heeft mijn hart gestolen! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha! ik dacht het al dat jij de eerste zou zijn die mijn 'spielerei-tje' met de 22 zou opmerken!
    Je voldoet helemaal aan mijn verwachtingen ;-)
    (maar Walter heeft het ondertussen ook al opgemerkt!)
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥