donderdag 23 juni 2011

Metal Artist***













Ongelooflijk wat deze dame voor elkaar krijgt, het is wel een hele speciale wijze van kunstuiting. "CAL LANE" geboren in Canada is beeldhouwster van beroep. Zij gebruikt uitsluitend oude metalen voorwerpen, soms roestig, voorwerpen die nogal ongewoon zijn als je aan kunst denkt. Bijvoorbeeld Schoppen, olievaten, kruiwagens, olieblikken, deuren van auto's, en eigenlijk alles wat ze tegen komt als het maar van METAAL is. Werkelijk de meest wonderlijke sculpturen onstaan op deze manier die je niet bij deze robuuste voorwerpen, zou verwachten. Met voorbeelden van  heel oud KANTWERK gaat zij te werk. Het zijn naar mijn idee geen sculpturen die je nu meteen als kunstuiting in je huiskamer zal zetten maar zo'n prachtige bewerkte schep zou ik toch heel graag in mijn tuin willen hebben staan. En zeg nu zelf *** los van het feit of je het mooi vindt *** heel knap is het zeker wel wat deze beeldhouwster voor elkaar krijgt ***


24 opmerkingen:

  1. ik vind het zeker knap,de hele onderste is dat een oude verwarming,het lijkt er veel op.ik wil die kruiwagen wel hoor, het is zo mooi op een aparte manier.wat heb je toch een kunstige mensen.

    lieve groetjes en hopen op mooi weer,duimen hoor. GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag lieverdje♥♥♥
    wat is dit enorm kunstig het is gewoon kant werk,om zo iets van metaal te maken.
    Met haken zou je het misschien niet eens zo mooi kunnen krijgen.
    Dit werk is onbetaalbaar en hoe verzin je zo iets.
    En jij heb daar van ook weer iets moois
    gemaakt, heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh, Josephine,
    Waar heb je dat nu weer opgeduikeld. Jij hebt altijd van die interessante dingen. Prachtig! Zou har wel eens aan het werk willen zien, want helemaal begrijpen die ik het niet. Bij een schep kan ik mer er nog wat bij voorstellen, maar een kruiwagen. Of is het fotokunst en is het niet echt? Je kunt zo'n kruiwagen toch niet op die manier bewerken. Ijzer moet je verhitten wil je er iets mee kunnen doen, of vliesdun om het te kunnen stanzen. Bij gemanipuleerde foto's kan ik me heel wat meer indenken. Verdenk je er stiekem van dat jij zo iets ook wel zou kunnen.
    Heb trouwens ook bijzondere foto's op mijn blog namelijk die van een keizersnede van een koe met overigens een gelukkige einde met een prachtig kalf. Wel bloederige hoor!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. LIeve Josephine. Wat schitterend, ja dat vind ik echt kunst. Wat een geduldwerkjes ook. Die kruiwagen zou ook mooi in je tuin staan. Zeker apart en er hoeft niks in., Heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg knap en ik zou heel graag de kruiwagen in de tuin hebben staan...

    Fijn weekend
    Lieve groet Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Incredibly detailed work on such unlikely garden tools. Just beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, dit is wel héél bijzonder, josephine.
    Misschien niet zo praktisch meer, vanwege al die gaatjes, maar wel erg origineel en decoratief.
    Mijn voorkeur gaat naar de metalen reservoirs.
    Mooi als afscherming of als onderverdeling van een ruimte.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow.....ik vind dit echt prachtig en zou zo'n stoer vat wat door de bewerking zo'n mooie uitstraling krijgt zo als bijzetter in mijn kamer willen en ja......zo'n schepje voor in de tuin zou ook niet misstaan.
    Prachtige post Josephine.
    Ik wens je een fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met zo'n kruiwagen zou je zelfs graag willen gebruiken.
    Heel mooi, en het heeft nu een heel andere uitstraling.

    fijn weekend
    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou niet weten hoe ik eraan moet beginnen.
    Knappe kunstwerken zijn dit!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw,zo`n kruiwagen wil ik ook wel,heel bijzonder,fijn weekend,Josephine,x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is super mooi gedaan zeg!!
    Erg mooi!

    FIJN WEEKEND,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het heel erg mooi! Zou het wel in de tuin willen hebben ook!

    Fijn weekend,

    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het erg mooi hoor!!.....liefs van mij...fijn weekend....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Héél bijzonder vind ik dit, Josephine, wonderlijk mooi met de kantmotieven !
    En zo'n spade of kruiwagen zou ik ook wel in mijn tuin willen, heel sfeervol!
    Voor zondag en maandag voorspellen ze hier rond de 30°, de zomer gaat eindelijk beginnen :-)
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja dit is echt mooi!!!!
    Geweldig zeg het kantwerk in metaal...
    Wat een idee, wat een kunst, wat een techniek...
    wat prachtig!
    Ik ben normaal al weg van kant...maar een schop en kruiwagen van kant...dit is werkelijk geweldig..

    Meisje een heel fijn week-end..met hopelijk een zonnetje waar we allemaal van gaan genieten...

    Love..MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bedankt voor de felicitaties Josephine!!

    fijne avond nog
    Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik vind dit schitterend josephine.
    ze is echt een kunstenares.
    het is zo verfijnd en zo uniek in zijn soort.
    en jou foto,s zijn natuurlijk weer schitterend.
    was erg druk en had geen tijd om te bloggen, dus ik wilde nu even bij je kijken weer.
    fijn weekend en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh Josephine , dit is kunst waar ik uren naar kan kijken , wat mooi is dit .
    Ik ga gauw haar andere werk bekijken .
    Een paar jaar geleden heb ik eens een eitje gekocht op een eierbeurs en die was ook zo kunstig uitgesneden , jammer genoeg staat het nu kapot in mijn vitrine kastje , zonder aanraken is het in elkaar gezakt , zonde , maar het blijft er toch in staan hoor , als herinnering .
    Fijn weekend gewenst ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind het prachtig. Hoe kun je van zo'n sterke structuur als metaal zoiets fragiels maken. Wat een vakvrouwschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een bijzondere kunst Josephine, geweldig!! ik vind de kruiwagen en het tuinschepje heel erg mooi!! maar jeetje wat een werk zeg.. echt heel bijzonder!
    heel leuk dat jij oog voor zoiets moois hebt en er weer een mooie post van maakt, zodat wij er ook van mee mogen genieten!

    heb je een gezellig weekend met vrienden gehad?
    best druk inderdaad, maar vast ook heel gezellig!

    wij hebben samen genoten van een weekend aan zee, echt heerlijk!! zaterdag was het koud, maar gisteren liepen we met onze blote voeten door de branding in de zon:))
    en vrijdagavond was het zo mooi aan zee met de ondergaande zon en heel mooi licht! je begrijpt vast wel dat ik weer heel veel fotos gemaakt hebt:)

    ik wens je een hele mooie week lieve Josephine!
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  22. lieve Josphine het is zeker mooi wonen hier,maar ik denk dat bij jou ook wel mooie plekjes zijn,en ik zie ze alleen maar als de kinderen met mij gaan rijden.wat dat betreft heb ik schatten van kinderen.
    ja,het is hier bloed heet,toch ben ik heerlijk in de tuin bezig geweest,alle klaprozen vielen ineens uit,
    morgen nog warmer,de dokter kwam en ik moet uit de zon blijven,nou dat doe ik heus wel.gaat gelukkig weer lekker met me,en geniet weer.

    lieve groetjes en geniet van het weer. Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. echt prachtige kunstwerken zijn dat
    eigenlijk dacht ik dat ik al gereageerd had, vreemd
    die kruiwagen is mijn favoriet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik zou het niet durfen te gebruiken... bang dat het kapot gaat.... wat een kunstwerken ... xx viana

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥