maandag 13 juni 2011

Prulletje van Rommelmarkt***









Vorige week ben ik met mijn moeder naar een rommelmarkt geweest, het was hier in de buurt en mijn moeder  vindt het ook altijd leuk om daar even rond te struinen.  Nou het was meer dan een rommelmarkt namelijk een ROTZOOI markt. Mijn oog viel toch op, na een paar keer rond gelopen te hebben op deze twee emaille pannetjes, Made in China, 12 cm doorsnee. Je kan duidelijk zien in de binnenkant dat ze, waarschijnlijk door iemand die alleenstaand is gebruikt zijn om iets in te koken.  Nu zijn schaaltjes of pannetjes uit China natuurlijk helemaal niet bijzonder, maar het grappige is dat het waarschijnlijk toch geen massaproductie is geweest, omdat alle bloemetjes met de hand beschilderd zijn, er is er geen eentje hetzelfde. En het knopje op het dekseltje is van bakeliet. En dat voor per stuk €0.50, is toch een lachertje. Met wat viooltjes uit de tuin in een wit mokje heb ik alleen al aan het op de foto zetten veel plezier beleefd. Ze staan momenteel op de bovenrand van mijn keuken naast nog een aantal mooie oude kommen, ook wit met blauwe motiefjes ***

Geniet van een heerlijke week***


22 opmerkingen:

  1. Ik vind ze helemaal geweldig Josephine en had ze zeker ook meegenomen,je hebt er prachtig mee gestijld,ik wens je een fijne week en ow ja gezellig om met je moeder zoiets te doen,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn mooi!!!

    Fijne week
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk hoor allemaal...hele fijne week liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi met die blauwe viooltjes.
    tussen alle troep heb je toch een kleine schat gevonden:))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Josephine.
    Wat heb je deze pannetjes leuk op de foto gezet.
    Ik heb ook genoten van je vorige fotoreportages. Wat kan jij dat toch goed.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dt is een leuke vondst Josephine. Gezelig met die blauwe bloemetjes en ze staan zo leuk op de foto.
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja dat zijn nog eens leuke koopjes.
    En je foto's zijn weer heel mooi.

    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker hoor, ik zou er ook mn hele chip mee vol kunnen schieten! En dat voor 0.50 ct. Creatief hoeft niet duur te zijn...
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je boft maar weer, ze zijn mooi!!!

    fijne week
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om zo samen over een markt te kunnen struinen hè,jammer dat het aanbod wat tegenviel maar je hebt inderdaad toch nog een heel erg mooie aanwinst gedaan! Ik zou dit ook zéker niet hebben laten liggen en wat een prachtige collages weer zeg, je hebt toch echt heel erg veel gevoel voor fotoreportages hoor!
    Fijne week van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo zie je maar dat er zelfs op zo', rotzooi markt voor iedereen toch wel iets is.
    Leuk hoor, en weer zo prachtig op de foto gezet!!

    fijne week meis...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat staat dat lief met die viooltjes, een goeie buit! Fijne dag vandaag x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Des te knapper is het dan om toch nog iets te vinden...en het is bijzonder mooi,met die lieve bloempjes er op.Misschien nog een blauwe legging erbij??hahahhha....

    De laatste foto vind ik zo mooi,daar zou ik wel een schilderij van willen maken,

    fijne dag Josephine en een poot van Youp,die al lekker opknapt maar geen zicht meer in dat oog lijkt te hebben...we wachten nog even af..
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een enig prulletje, nou ja prulletje, het is mooi! En weer mooie foto's ervan gemaakt, dat is altijd weer een hele kunst en lukt je prima!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik vind het een erg mooi prulletje en lekker he dat struinen op een rommelmarkt.
    en natuurlijk heb je het weer prachtig verpakt in deze foto serie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Predivne fotografije, jako elegantno!! Pozdrav iz Hrvatske:))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo heb je toch nog onverwacht een mooie aanwinst gevonden tussen alle 'rommel' lieve Josephine.
    En wat heb je er prachtige foto's van gemaakt, zo met de Viooltjes een sfeervol plaatje.
    Ik zie vaak op dat soort markten door de bomen het bos niet meer. Ik zie zo vaak op andere Blogs dat ze met de prachtigste dingen thuiskomen uit de Kringloop winkel, dus ik dacht, daar ga ik ook eens naar toe. Ik ben er nu een paar keer geweest en vindt er helemaal niets. Ik zal er wel geen oog voor hebben hihi.
    Ik wens je een fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze pannetjes zien er prachtig uit, Josephine, mooi die blauwe motiefjes !
    Mooie combinatie met de viooltjes, en weer prachtige foto's !
    Mijn cursus is voorbij en ik dacht wat andere dingen te gaan doen, tot ik die blog met de texturen tegen kwam, weer vanalles uitproberen, Paint Shop Pro blijft verslavend :-), maar fijn om te doen.
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. nou lieve Josephine jouw prulletje van de rommelmarkt is wel een hele mooie inspiratiebron voor je geworden en levert hele mooie fotos op!!
    heerlijk he dat je zoveel plezier beleeft aan het creëren van iets moois met weinig materiaal, de juiste kleuren en lekker veel inspiratie!!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig wat een fondst, en wat een mooie fotoos maak je, zalig om even rond te neuzen op je blok.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Josephine...ik he even een testje gedaan...ik kan haast geen berichtje bij je achter laten...het lukte me iedere keer niet...misschien kun je het testje zelf verwijderen.
    En ik hoop dat het me dit keer lukt om een berichtje achter te laten.

    Maar wat een lief prulletje zie ik hier..
    Die kleur is zo intens blauw...kind het spat van mijn schermpje af zowat...wauw..mooi zeg!

    En ik wil je nogmaals heel erg bedanken voor je luisterend oor...lief mooi mens de je bent..

    Liefs en alle goeds...
    Marijke van Ooijen

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥