dinsdag 21 juni 2011

Soft Color Flowers***













VANDAAG ben ik druk doende geweest de ravage van de afgelopen dagen te ruimen.  Hebben jullie ook van dat noodweer gehad? De schade viel me uiteindelijk nog mee, wel een aantal takken van verschillende rozen afgeknakt maar die staan nu op vaas te pronken. Vanmorgen vroeg heb ik de foto van de ROOS genomen nog kleddernat van alle regen maar wat levert dat toch weer mooie foto's op. De CAMPANULAsoort met lange ranken die zo heerlijkdoor je border kruipen staan er geweldig bij, volop bloemen en zo'n mooie blauwe waas. De CALLICARPAstruik die ik heb opgekroond tot een boom zit al vol trossen paarse knoppen, een lust voor het oog, en volgens mij een stuk eerder dan voorgaande jaren. Ook heb ik een aantal van die heerlijke ouderwetse DAHLIA'S gekocht, erg mooie bloemen zijn het eigenlijk en ze blijven ook doorbloeien tot aan de eerste vorst. De laatste foto daar staan drie kleine PIOENTJES van de  knopjes van het bos dat ik vier weken geleden heb gekocht, echt bijzonder dat die na al die tijd toch nog helemaal tot bloei gaan komen. Wel kleiner van formaat maar toch zo'n vier centimeter doorsnee ***

FIJNE WEEK ALLEMAAL***


21 opmerkingen:

  1. Te vroeg op en in een geheel andere stemming, groet ik je zomaar even....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hier zijn de dahlia's nog zo klein, wacht met spanning af of er nog bloemen in komen.

    vandaag begint de zomer he, en hebben we al weer de langste dag,wat gaat dat snel.

    fijne dag vandaag
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige bloemenreportage zet je hier weer even neer, zo vroeg op de morgen.
    Ik word een beetje vrolijk van al die prachtige kleurtjes en dat terwijl de regen hier nog steeds met bakken uit de lucht valt.
    Maar de tuin is zooo dankbaar, alles wordt elke dag groener. Ik hoop dat het hier ook vlug opklaart zodat ik een rondje door mijn 'postzegeltuintje) kan maken ;)
    De roos met de regendruppeltjes op is mijn favoriet, wat een prachtige foto!
    Lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's heb je gemaakt van je bloemen!
    hier was het weekend ook heel winderig, allemaal takken her en der...

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's! Vooral de pioen is prachtig§

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig Josephine wat een plaatjes zo mooi zo scherp ik geniet ervan, ik heb het idee dat sommige bloemen ook eerder verscheinen als daarvoor, ik heb al een Hybiscus bloem zo raar.
    een heerlijke dag liefs IrmaXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie bloemen !! heb een heerlijke dag !! liefs Ria....xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is genieten in jouw tuintje Josephine, wij waren gisteravond nog even naar de tuin. Even lekker zitten onder de rozenboog, die helaas ook wat verregend was maar heerlijk rook.
    Hopelijk krijgen we de zon nog wat te zien deze week. x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het is weer genieten bij je lieve Josephine! op deze sombere morgen maak je mij hier heel blij mee:)
    de calliparcastruik heb ik nog nooit van gehoord.. maar die gaat vast heel mooi worden!
    gistermiddag kwam de zon door en heb ik ook heerlijk genoten in en van de tuin, ik zag dat er al bloemen in de dropplanten en in de vlinderstruiken zitten, wel vroeg.. ze blijven heel laag dit jaar dat zal wel met de droogte in het voorjaar te maken hebben..
    maar wel heel goed voor de tuinen dat ze nu eindelijk regen gehad hebben, worden wij weer verblijd met mooie bloemen:)
    en ik hoorde net op de radio dat het volgende week dinsdag wel eens 30 graden of meer zou kunnen worden!!

    fijne dag Josephine!
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Josephine. Wat zijn je foto's en je bloemen toch weer prachtig. Ik kan er geen kiezen ze zijn allemaal even mooi.Ik kan me voorstellen dat alles wat eerder bloeit. We hebben zo'n prachtig warm voorjaar gehad. En de regen, tja, daar hebben we toch ook weer even naar verlangd hè,
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige foto's lieve Josephine, vooral die van de roos met de regendruppels vind ik geweldig mooi.
    Wat een aparte struik met de paarse knopjes en wat leuk dat ook de kleine knopjes van de Pioen je nog een toegift gaven.
    Hier heb ik gisteren ook alles weer opgeruimd in de tuin en hier viel de schade ook heel erg mee gelukkig. Alleen heeft een kat of ekster een ravage in de Catalpa aangericht, er was daar een merelnestje met jongen en dat was helemaal verwoest. Eén jonge Merel zat in de tuin en werd gevoerd door zijn ouders, maar we vonden ook een dood mereljong tussen alle takken die van de boom waren afgerukt. Ik weet dat dit de natuur is, maar was toch even van slag.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De tuin heeft veel te lijden met die stortregen en de wind.
    Hier niet, de annabellen staan netjes in een ronde ring en nog stevig overeind. En de rest kan er goed tegen. Maar weet nog toen ik borders had, dan lag de helft over de grond of gebonden aan een stokje, maar dan was het mooie weg.

    Hoop dat het weer nu iets anders gaat brengen.
    Fijne week, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier ook een rommelige tuin door de regen...maar het was wel nodig. Nu is het ook weer even genoeg, laat de zomerzon maar komen! Je foto's zijn prachtig, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Met de eendjes gaat het heel goed! (hier is het ook druk, hoor, maar tussen de soep en de patatten, zeggen we zo hier ;-) is bloggen mijn pauze)

    Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog!!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hay meisje,

    Wat ben je lekker in de weer geweest in je prachtige tuin.
    Heerlijk als je zoals jij groene vingers hebt..en je verteld alles zo smaakvol zoals je in je tuin werkt.
    En je bloemen zijn zo mooi, en de foto's zijn kleine schilderijtjes..
    Niks is toch zo mooi als de natuur...?
    Zelf heb ik maar een klein tuintje, maar wel met mijn eigen druifjes en aardbeitjes...deze zijn honingzoet...en de vogels eten gwoon mee, dit ter ongenoegen van mijn man hihih..

    Dag lieve Josephine...slaap lekker voor straks..
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige deze foto's, Josephine, de eerste met de roos bedekt met druppels is wondermooi !
    Hier heeft het slechte weer de tuin heel slordig gemaakt, de mini windhoos die we hier hadden heeft heel wat bloemen afgeknakt, spijtig.
    Heb je ook nog problemen met Blogger, ik wou namiddag mijn nieuwe bericht posten wat maar niet lukte, heb nu Google Chrome geïnstalleerd, via daar lukte het wel, ik kan alleen reacties geven als ik het vinkje bij 'aangemeld blijven' uitvink. Bij mij is niet alles in orde zoals tevoren :-(
    Wens je een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi,hoi....weer een serie prachtige bloemen...
    en je wenende roos...met dikke tranen...wat een sfeervolle foto!!!
    Kan zo in het kaartenrek in de winkel!

    De regen van afgelopen vrijdag was wel weer even genoeg voor de tuin, wij hadden hier onze eigen moesson, bah,bah.....alles vol opgespat zand:-(
    De Dahlia is een bloem om er met heel de lens van de camera in te kruipen...zo mooi met haar opgerolde bloemblaadjes.

    Ja, het kersenmeisje daarvan gebruikten ik voor de tweede keer dezelfde foto's, ze kwamen goed van pas in de kersenpost, en zij wordt als maar knapper en knapper....een echte jonge dame.

    Zet je gemakkelijke tuinstoelen maar vast onder de kastanje boom voor de zwoele avonden want de zomer is onderweg!!!

    Fijne week en liefs!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mooien foto's hoor,ja de regen heeft hier ook huis gehouden,heb heel veel vingerhoeds kruid en moest overal stokken bij plaatsen,anders liggen ze plat,ben benieuwd of ik er nu door komt.

    lieve groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ben even zonder woorden bij deze mooie foto's! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een geweldig mooie foto's ....
    ik vind ze allemaal even mooi hoe jij dit toch vast legt ongelofelijk... een genot om naar te kijken ondanks die droevige regen... liefs viana

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind de foto's schitterend, de kleuren, de vormen. Wat een prachtige foto van de dahlia!!!!!
    Maar ik ben verliefd geworden op het vaasje met de pioenrozen. Mag ik daar een aquarel van maken? Ik heb een verzoek om een kaart te maken met daarop een aquarel van pioenrozen. Ik ben op zoek naar een mooi voorbeeld en vind dit echt zo leuk en zo mooi. Wanneer je het o.k. vindt, begin ik

    Groeten van Geri

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥