vrijdag 10 juni 2011

Lovely ROSES***











Wat was het een paar dagen fantastisch weer om eens flink in de tuin te gaan werken. Je blijft natuurlijk altijd bezig om het bij te houden, maar nu alle oude resten van de vergeet me nietjes weg gehaald en het zaad weer in geharkt voor volgend voorjaar. Een aantal buxusvormen weer verfraaid, moet er nog drie doen. En het nodige snoeiwerk, heb geen polsen meer over. Een aantal soorten van de klimrozen die in mijn tuin staan groeien heel uitbundig op dit moment.  De klimmer "SCHNEEWITTCHEN" wat een sprookjesachtige weelde, vol bloemen en komt ver boven de garage uit. Echt prachtig zijn deze rozen. Mijn "Zéphirine Drouhin" heeft een aantal jaren geleden een slechte start gehad en na twee jaar besloot ik de struik tot bij de grond af te knippen. Wat daarna gebeurde is spectaculair te noemen, elk jaar wordt hij steeds mooier en mooier, en geeft heel veel bloemen. Een prettige bijkomstigheid van deze soort is dat ze geen doornen hebben. De
"ROSA PAUL SCARLET" staat al zeventien jaar prachtig te pronken. De andere soorten staan nog grotendeels in knoppen die nu langzaan uit gaan komen, daar laat ik op een later tijdstip nog weleens een post over zien ***

GENIET VAN HEEL FIJNE PINKSTERDAGEN***


18 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige Rozenpost lieve Josephine.
    Ik heb de Schneewitchen als stamroosjes, wat een mooie en uitbundige bloeier is dat toch. En de Zephirine Drouhin heeft jaren geleden plaats gemaakt voor de New Dawn. Ik heb niet zo'n grote tuin en dan moet je keuzes maken en heb er toch wel spijt van dat ik er geen ander plekje voor kon vinden, want het is een prachtige doornloze Roos, een echte ouderwetse roos ook.
    Bedankt nog voor je lieve woorden over de Pioenen, wat ben je toch een schat.
    Ik heb mijn vaasjes nu gevuld met Rozen (ja hoe kan het ook anders hihi) en wat bloemen uit de tuin, zoals het Zeeuws Knoopje en Ooievaarsbek.
    Ga je nog iets leuks doen met de Pinkster? Ik ga naar een Tuinfair toe, waar ze ook theater hebben en veel Brocante.
    Fijne Pinksterdagen en liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor, genieten he de lente/zomer!
    Fijn weekend.
    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi weer.....enne geniet jij ook lekker van een heerlijk weekend...! liefs van mij....xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lindas flores,trouxe mimo dia dos namorados,um lindo final de semana,beijos
    http://i701.photobucket.com/albums/ww15/M-amles/anigifselma-4.gif
    http://i701.photobucket.com/albums/ww15/M-amles/anigifselma-5.gif

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb weer even genoeten van je prachtige foto's.
    Moet echt een feestje zijn bij jou in de tuin.

    fijn weekend meis...liefs Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goedemorgen lieve Josephine:) ik ben lekker vroeg opgestaan op deze zaterdagmorgen, kon niet langer liggen vanwege mijn rug.. en na even lopen ben ik met een kop thee achter de pc gaan zitten en open als eerste jouw prachtige blog! ik heb je fotos al 3 keer bekeken.. zo mooi die rozen en die kleuren.. ik geniet ervan!

    wat valt er veel te doen in de tuin he! heerlijk vind ik dat, ik kan daarbij mijn hoofd lekker leeg maken en vind het heerlijk om met mijn handen in de aarde te wroeten.. en het is nu zo genieten van alles wat er groeit en bloeit!
    snoei jij je buxus rond of in een andere speciale vorm?
    ik ga je rozentips onthouden, die klimmer zonder doornen lijkt me wel wat en ik vind de kleur ook heel erg mooi:)

    ik wens je hele fijne pinksterdagen!!
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O wat moedig om zo'n roos tot aan de grond toe af te knippen zeg maar het resultaat is er naar! Mooie nee prachtige rozen en geen luisje te bekennen :-)
    Ik wens je een heel fijn weekend met veel zon x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je een prachtige rozen in de tuin,ik vind sneeuwwitje ook super,bij mijn oude huis had ik er 2 op stam,zo mooi! je foto`s vind ik zoals altijd geweldig,fijne dagen,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Josephine,

    Ik wilde hier al even een fijn pinksterweekend toewensen en iets over Youp vertellen..en zag dus dat je nog een nieuwe post hebt geplaatst,met SCHITTERENDE foto`s!
    Wat ben je ook heerlijk actief met bloggen en foto`s maken...en ook nog tuibieren.Kan me me helemaal voorstellen dat je zòn last hebt van je polsen...ik ook..maar dan van het verven..maar dan hebben we ook allebei wat..jij een prachtige tuin...en ik nieuwe stoelen.

    Nu nog even over Youp,
    Hij heeft een kijkoperatie gehad,er was niks meer te vinden, wel veel littekenweefsel en ontstekingsrestanten.Door die dingen is zijn oogbal naar voren gedrukt en kijkt zijn linkeroog de andere kant op(heel raar gezicht) Hij ziet daardoor ook heel niet goed,zeg maar:dubbel.

    Met een antibiotica zal het nog een stuk verbeteren maar het is nog niet zeker of het helemaal goed komt.Youp heeft veel heel veel pijn gehad,maar is nu weer redelijk het mannetje.De narcose was heftig...hij kwam slecht bij en gisteren leek het net of zijn kop verlamd was...heel eng...kan nog naweeen van de narcose zijn.

    We wachten nu de medicijnen af,en knuffelen hem helemaal gek...hij heeft zelfs vannacht bij ons op bed geslapen..hihi...

    Nou lieve Josephin,jij ook een HEEEEEEEEEEEEEEEEL fijn weekend meisje.
    Bedankt nog voor je schitterenden versje bij Poeziealbum...wat was dat lief van je.

    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo enthousiast als jij over je rozen schrijft is heerlijk om te lezen , en het zijn er ook weer prachtige foto's van Josephine !
    Wens jou en je man heerlijke Pinksterdagen .
    Liefs van ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige rozen in je tuin, Josephine !
    Ik geniet van je mooie foto's !
    Wij hebben al een paar dagen koud en regenbuien en het onweer en een windhoos heeft mijn rozen zowat vernield, maar er zijn nog nieuwe knoppen.
    Wens je fijne Pinksterdagen,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is weer een geurige geniet post bij jou lieve Josephine!

    Prachtige foto's van evenzo mooie rozen,lees net deze mooie info over de Zéphirine Drouhin

    **De eerste Bourbonroos zou een kruising geweest zijn tussen Rosa Chinensis en Rosa Damascena. De benaming 'Bourbon' stamt af van Ile de Bourbon, oorspronkelijk afkomstig van het Franse eiland Réunion in de Indische Oceaan, dat vroeger Ile de Bourbon heette, een streek ten oosten van Madagasar.

    In het begin van de 19e eeuw werden vanuit deze streek de Bourbonrozen naar Frankrijk gebracht. Gekweekt door Bizot in Frankrijk in 1886 en behoort tot de antieke rozen.
    Bron:agaaths-weblog.50plusser.nl

    Enne...heeft Bonjade al verklapt hoe zij die leuke lavendelbuideltjes maakt...
    Misschien heb je hier ook iets aan?
    http://tinekekoedam.blogspot.com/2009/07/lavendel.html

    We gaan natuurlijk allemaal voor een zonnig Pinkster-weekend......
    maar als ik hier naar buiten kijk, zo zonnig als het vanmorgen vroeg was...zo donker is het nu, dat geeft regen.

    Fijn lang weekend voor jullie samen!!!
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij bent heel druk bezig geweest en goed dat je hem dan tot op de grond hebt geknipt nu groeit hij weer prachtig!fijn! mooie foto's van je rozen!!

    Een heel fijn weekend
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Josephine,prachtige rozenpost wat,zijn ze toch mooi,prachtig op de foto gezet,fijn pinksterweekend,xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een rozenweelde lieve Josephine, wat kan je trots zijn op je tuin. Alles staat er prachtig bij. Je foto's zijn ook zo mooi, ?Mooi zo in de lijsten. Welk systeem gebruikte je ok al weer?
    Ik wens je fijne Pinksterdagen.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een geweldige rozenpost !!
    echt genieten deze tijd, hier in de tuin bloeit ook de Scneewitchen, de new dawn en de fairy roos
    1 grote bloemenpracht
    fijn Pinksterweekend
    lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi weer van die mooie foto`s heb je je kan ze bijna plukken groetje rommy fijne dag nog liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige rozen Josephine! En dan al die prachtige namen die ze ook nog eens hebben.
    De foto met de witte roos en de blauwe lucht op de achtergrond vind ik subliem.
    Rozen zonder doornen, had ik nog nooit van gehoord. Kan ook niet anders, ik ben niet zo'n rozenkenner en heb er geen enkele in de tuin. Misschien moet ik toch eens een roos proberen. Ik denk altijd dat het moeilijke planten zijn en in onze moeilijke grond gedoemd om te mislukken maar je weet maar nooit. Onlang las ik dat rozen zelfs van zwaardere grond houden... Wie niet waagt, niet wint, zal ik maar denken als ik volgend jaar op zoek ga naar de doornloze Zéphirine...
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥