donderdag 13 oktober 2011

Herfst Vondsten***









Vandaag heb ik zo genoten van het heerlijke Herfstweer, echt weer een dagje om eens volop in de tuin bezig te zijn. Wederom emmers vol afval van de kastanjeboom, en dat gaat voorlopig nog wel even door. Hier en daar wat snoeiwerk. En kijk nu eens wat leuk, ik vond een klein wespennestje, ongelooflijk hoe mooi dat is gemaakt. Als het ware allemaal in elkaar gedraaide kamertjes. Plus nog twee dode libelles kwam ik tegen, op wat beschadigde vleugeltjes na nog helemaal in takt. Deze zijn ongeveer 8 centimeter groot. De kleur is wel wat  vager geworden maar ik vind ze toch erg mooi. Het verbaast me dan hun lijfjes zo mooi bol blijven staan terwijl ze toch helemaal ingedroogd zijn. En "Little Missie" heeft er ook van genoten met haar lieve eigenwijze poezensnoetje ***

Alvast een heerlijk ZONNIG weekend***



19 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's weer !! genieten !!....liefs van mij...fijn weekend....xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag lieverdje♥♥♥
    missie heeft het toch maar getroffen bij jou zo te zien word ze lekker verwent.
    Wat heb je weer mooie foto's gemaakt van de libel en het wespennestje heel veel liefs
    Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,

    Las je lieve reactie bij mijn post....'t is dat ik geen verwaande trut ben....anders zou ik bijna naast mijn schoenen gaan lopen met zo'n compliment;-)Ik vind het gewoon leuk om foto's te maken van mooie en interessante dingen die ik op mijn weg tegen kom,beetje info erbij,en zo....;-)

    Maar dat is nou ook precies de reden waarom ik jou posten zó graag lees en bekijk,zoals nu weer; jij bent aan het tuinieren geweest en je ziet niet enkel het afgevallen blad in je tuin.....maar nog veel meer en daar ga je mee aan het werk met dit mooie resultaat!!!
    Ik kan niet anders zeggen dan dat je erg vindingrijk bent en oog hebt voor detail.

    Zo'n klein wespennest hing paar jaar geleden bij ons onder de deurstijl van de schuurdeur, wist in eerste instantie niet wat het was, manlief erbij geroepen die meteen zag dat is een beginnend wespennest,verwijderd(zat geen wesp in)
    Nooit meer aan gedacht,tot dat onze dochter in de zomer ontdekten dat er wespenbedrijvigheid was onder haar afdak in de tuin waar een lange oude steigerplank dienst doet als rek voor haar brocante spulletjes.
    Daar tussen staat een klein bijenkorfje....en ja hoor daar was het te doen, ze tilde het korfje voorzichtig op en tegen de bovenkant hing een klein nestje, precies zoals op jou foto, ze heeft het laten zitten.
    Tot haar verbazing zag ze paar weken later weer zo'n wespennest aan de balk hangen onder het afdak, maar nooit geen wesp te zien.
    Ik zag afgelopen week dat het er nog steeds hing en dacht bij mezelf zal eens op internet gaan zoeken welke wespensoort zo'n nestje maakt in die vorm.

    En nou kom ik zo'n nestje weer in jou post tegen en ben gaan zoeken,het is het wespennest van de Saksische wesp(Dolichovespula saxonica)
    het nest blijft klein,de wesp is niet agressief, en als het nest klaar is, of niet naar de wespenzin maakt ie gewoon weer een nieuwe.
    http://www.gardensafari.net/nl_picpages/dolichovespula_saxonica.htm

    Denk dat het bedtijd is na deze lange reactie;-)

    Fijn weekeind en liefs!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. love the white teddybear mostly have a great weekend xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goeie morgen lieve Josephine. Wat een mooie foto's maak je toch altijd. Je gevoel voor styling, daar kan ik jaloers op zijn.Schitterend. Neem een libel, een wespennestje, een muziekblad, wat bloemetjes of blaadjes en je hebt weer prachtige foto's en met little missie erbij is het ook weer zo lief.
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, dat zijn prachtige foto's!
    Ik vind de herfst ook heerlijk...ik typ nu met koude handen dit bericht, kom net van buiten....en zo meteen smaakt dan de cappuccino extra lekker :)

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ze zijn mooi,hè, die wespennesten.
    ik heb ze, als ik niet oppas, ze bij de stallen soms zo groot als voetballen.
    dat gaat heel snel:))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is het toch een schat van een beestje, Little Missie en zo mooi gemaakt door Marijke.
    Je laat weer prachtige creaties zien!
    Gisteren ben ik met het mooie weer op de fiets gestapt en heerlijk genoten van al het moois wat ik tegen kwam onderweg.

    Fijn weekend!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Josephine.
    Wat een prachtige foto's. Ook op je vorige posts.
    Was een tijdje niet langs geweest. Ik krijg vlgs mij niet steeds bericht op dashboard als er iets nieuws geplaatst is.
    Maar ik heb vanmorgen weer genoten van je creatieve foto's.
    Fijn weekend.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooie tuinvondsten,wij moeten van het weekend nog eventjes aan de slag,tropische planten naar binnen halen en uit de tuin,eigenlijk al te laat omdat de eerste nachtvorst al is geweest,we zien het wel,fijn weekend en geniet vooral van het mooie weer,Josephine,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schatten liggen er in je tuin zeg, en zo mooi weer op de foto gezet, zelfs die libelle ziet er prachtig uit op dat papier, hele mooie foto!
    En die kleine lieverd, wat ligt ze daar heerlijk en onder een mooi kleedje met allemaal kruissteekjes zie ik, het is een bofferdje hoor!
    Fijn weekend alvast,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat prachtig zijn de wespen nesten en je styling is weer perfect meisje.
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi je foto's en little missie vind ik echt een schatje!!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi is de natuur! En prachtig gefotografeerd! Fijn zonnig weekend!

    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zo heerlijk dat jij oog hebt voor alles wat leeft!
    zo mooi ook die libelle.. ik had er hier pas eentje in huis, die kon de openstaande deur niet meer vinden, ik heb er eerst een foto van gemaakt en hem toen voorzichtig opgepakt en weer naar buiten gebracht waar hij zijn vrijheid weer tegemoet vloog.
    en little Missie is helemaal op haar plek bij jou, zo leuk om te zien!

    lieve Josephine ik heb weer genoten bij je!!
    ik wens je een heel fijn ontspannen weekend,
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een moois ben je tegen gekomen tijdens je tuin werkzaamheden.

    een heel fijn weekend
    voor jou, liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige Herfstsfeer lieve Josephine.
    Eerlijk gezegd wist ik niet dat een wespennest er zo uitziet, wat prachtig gemaakt.
    En wat ligt little Missie heerlijk toegedekt in haar mandje, echt fotowaardig.
    Je foto's van de Libelle's zijn ook prachtig gemaakt.
    Ik ben gisteren ook heerlijk in de tuin aan het werk geweest. Er vallen iedere dag heel wat bladeren en het meeste veeg ik weg.
    Donderdagavond ben ik naar een workshop geweest en heb een Herfstbokaal gemaakt die nu op de tuintafel staat. Het was een tijd geleden dat ik zoiets heb gedaan, maar het was zo leuk om weer te doen.
    Vandaag is het weer genieten van een stralende Herfstdag.

    Ik wens je een heerlijk weekend toe.
    Liefs Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoe mooi, Josephine, het lijkt of de libelles nog leven en het wespennestje ziet er prachtig uit, toch wonderlijk om te zien wat die insecten kunnnen bouwen, mooi op foto gezet !
    Little Missie is zo schattig en
    héél fotogeniek !
    De zon schijnt hier, maar het is koud geworden en ik zit met een zware verkoudheid, gelukkig gaat het al wat beter ...
    Fijne zondag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nooit geweten dat een wespennest er zo uit zou zien. Natuurlijk ga je daar normaal gesproken met een grote boog omheen hihi Vorig jaar twee nesten laten verwijderen. Je weet wel door zo'n bedrijf waar ze als maan-mannetjes vermomd gaan ;-)
    Little Kitty geeft little Missie nog snel even een dikke klapzoen op haar mooie poezensnoetje hihi Die twee hebben het maar getroffen :-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥