zondag 16 oktober 2011

Oude Familiefoto's***















Van de week ben ik weer eens in mijn Familiefoto's mapje aan het snuffelen geweest. Eigenlijk kwam dat omdat ik ergens een mooie omlijsting tegen kwam waarvan ik dacht als ik die nu eens een beetje ga bewerken dan kan ik daar mooi oude foto's in gaan verwerken, de lijstjes zijn zo mooi in de stijl van de foto's. Jammer genoeg zijn heel veel familiefoto's erg slecht van kwaliteit en dat is natuurlijk ook niet zo vreemd want sommige zijn al 130 jaar geleden genomen en de technieken waren toen nog een stuk minder. Neemt niet weg dat ik toch heel blij ben dat er nog zoveel foto's van een ver verleden uit de familie te voorschijn zijn gekomen uit allerlei oude schoenendozen. Heb de foto's genummerd, FOTO 1 daar staat mijn moeder op als klein meisje met haar moeder, mijn Oma. Deze foto zijn jullie waarschijnlijk al eens tegen gekomen. FOTO 2 Twee zusjes van mijn moeder en de jongste zuster van mijn Oma. FOTO 3 Dit is mijn Italiaanse overgrootvader Balthasar Toscani, mijn moeders Opa. FOTO 4 mijn overgrootmoeder, vrouw van Balthasar Toscani en Oma van mijn moeder. FOTO 5 Dit is mijn moeders vader, mij Opa. FOTO 6 Mijn moeders moeder met een van haar zoons, mijn Oma. FOTO 7 Dit is ook een foto van mijn Oma met vier van haar kinderen, drie zusjes en een broertje van mijn moeder. Vinden jullie ze niet geweldig al die mooie oude familiefoto's, zelf kan ik daar enorm van genieten ***

FIJNE WEEK ALLEMAAL***


20 opmerkingen:

  1. wat een mooie oude foto's,dat vind ik altijd geweldig om te zien,alles wat met het verleden temaken heeft.komt zeker omdat ik ook al een (beetje) ouder bent.je hebt er mooie lijsten omheen gemaakt,

    hoop dat dit er nu eens door komt

    lieve groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja ze zijn prachtig! Heel herkenbaar, herken die stijl zoals foto's van mijn ouders en grootouders.Haha, de kleding, haar, echt leuk. Zou er haast ook een stel opzoeken.Echt uniek hoor,

    Fijne week,

    Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Josephine. Zo heerlijk zijn die oude foto's, ik heb er niet zo veel, jammer genoeg. IK heb een foto nog van mijn man ook in zo'n matrozenpakje, dat was toen helemaal in geloof ik. eerlijke herinneringen.

    Wij waren vandaag een dagje in Amsterdam met vrienden. Oude buurten bekeken .. Het was alleen ontzettend druk, er was marathon en allerlei demonstraties maar wel gezellig.Lekker veel foto's gemaakt.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag lieverdje♥♥♥
    wat is dat toch leuk om de foto's weer terug te zien op foto {1} ben ik 2jaar dat is dus 87 jaar geleden,en wat zijn die lijsten mooi echt super.
    En op foto {7} ben ik de jongste op de foto en toen kwamen er later nog 6 bij,dat wist jij natuurlijk al lang maar je lezers niet ha,ha,ha.
    veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. so beautiful they are and thank you for visiting my blog have a nice day7week

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, lieve Josephine, wat is dit een bijzonder post. Het lijkt me heerlijk om zoveel mooie foto's van je eigen familie nog te hebben. En dan lees ik de reactie van je lieve mams hierboven, die al 89jaar is als ik goed kan tellen en zomaar even op je mooie blog reageert. Het is al een even straffe madam als jij zelf geloof ik?
    Wat heb je de foto's prachtig bewerkt zeg, ik ga nog eens terug kijken want dit is een echte genietpost!
    Fijne week van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zeg !! vooral de laatste vind ik superrrrr.....fijn week liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, oude foto's. Ik heb er ook een paar. En gisteren kreeg ik een oude foto van een kat uit 1933. Super leuk om te hebben.

    Fijne week,

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit vind ik zó mooi, Josephine, prachtige foto's !
    Fijn dat je deze nog hebt ...
    Nostalgische passe-partout en mooi met de witte bloemetjes in verwerkt !
    En ook Bono in de passe-partout, zo schattig !
    Wens je een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat geweldig al die oude foto's....ik ben er gek op!!
    En zo mooi in die lijstjes...ze passen er perfect bij.
    Waardevolle herinneringen zijn dit zeg!!

    fijne avond...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een dierbaar bezit moet dat zijn....mooie oude foto's en dan nog van je eigen familie ook.
    Om te koesteren...
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn heel erg mooi, ook al zijn ze soms van slechte kwaliteit! je foto's zijn prachtig bewerkt!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat bijzonder om zoveel oude foto's te hebben.
    Wees er maar voorzichtig mee.

    Lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke foto's en wat verschrikkelijk lief dat je moeder reageert! Geweldig!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh Josephine wát ontzettend mooi en waardevol om zoveel prachtige foto's van je familie te hebben. Lief dat wij even een kijkje mochten nemen in de "oude doos" ;-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ha lieve Josephine!

    op deze onstuimige herfstmorgen kom ik even gezellig bij je kijken met een groot glas groene thee!

    wat bijzonder en dierbaar zijn deze mooie oude familiefoto's, ik hou daar ook zo van en het is helemaal bijzonder als je de namen en het levensverhaal van degene kent, vaak door overlevering van de familiegeschiedenis.
    de bovenste 2 foto's blijven mijn aandacht trekken, zo mooi..

    ik geniet ook altijd zo van de lieve reacties van je mamske op je blog.. lees ik nu goed dat je moeder al 89 is?? nee toch? ze schrijft nog zo jong!

    dank je voor je lieve reactie op mijn fotokaarten! ik heb van alles geprobeerd om ze in de goede volgorde te krijgen ook het na elkaar plaatsen, dat gaat een paar keer goed en dan gooit blogger er zo eentje weer helemaal ergens anders.. nou ja ik laat het maar zo!

    wens je een fijne dag,
    liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. bijzonder mooi, die verbindingen te creëren naar de mensen van toen:))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat heerlijk dat we mogen meesnuffelen in je album! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. dit is zo mooi, zoals ze vroeger de foto,s maakten en inlijstte.
    schitterend, en wat heerlijk om dit nog te bezitten.
    bedankt voor het inzien van je fam album

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige foto's Josephine, ik ben dol op oude foto's.

    Wij hebben destijds de oude foto's gescand en er opnieuw foto's van laten maken. Natuurlijk gaat er niets boven de echte oude foto's en ik hoop er ooit nog eens een paar in mijn bezit te krijgen, maar nu kan ik er in ieder geval al van genieten. Ik heb in het trapportaal veel van deze foto's hangen.

    Wat heb je er prachtige lijsten omheen gemaakt en wat bijzonder dat sommige al zo oud zijn.

    Leuk om even met je door het familie album te hebben gebladerd.

    Ik wens je een fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥