donderdag 20 oktober 2011

Kartonnen Sculpturen***









Hier laat ik jullie kartonnen Sculpturen van "FERRY STAVERMAN" zien. http://www.ferrystaverman.nl/ [KLIK] hij heeft zijn opleiding in 1970 afgerond aan de Koninklijke Academie in Den Haag. Sinds 1973 woont en werkt hij in Apeldoorn. Hij gebruikt over het algemeen ingetogen kleuren maar op zijn site zijn ook kleurrijke sculpturen te bekijken. De sculpturen van Ferry Staverman ademen een wonderlijke ruimtelijkheid. Het zijn allemaal plakjes karton in model gesneden die veelal met draden omspannen worden. Veel van zijn werk doet mij aan bomen denken, een mysterieus bos, heel knap bedacht en vervaardigd, en hij heeft beslist een eigen stijl. Ben benieuwd wat jullie hier van vinden ***


17 opmerkingen:

  1. Your blog is absolutely beautiful. Thank you so much for visiting mine. Is is a pleasure to meet you. Mina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow, ik heb nog nooit zoiets moois gezien.
    echt prachtig en waar vind je toch altijd al dat moois?
    en je collages zijn weer top!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Josephine. Wat is dat schitterend . Dit soort kunst vind ik zo knap. Van plakjes karton de meest mooie dingen snijden . Daar heb ik zo;n bewondering voor. Prachtig. IK heb ook even op zijn site gekeken, in kleur vind ik het toch ook erg mooi.
    Lieve groetjes van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is prachtig lieverd, hier zou ik zo voor vallen, door de prachtige ingetogen kleuren waarschijnlijk maar het werk, de vormen op zich vind ik ook zo mooi! Er lijkt geen einde aan te komen, hier moet je toch echt veel geduld voor hebben zeg!
    Ik wil je nog bedanken voor je lieve complimentjes op mijn schildersklussen, de kwast zwaait hier nog wel even rond hoor ;))
    Lieve groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. weet je waar het mij aan doet denken,,een cactustuin, maar ook iets van Alice in Wonderland. maar mooi is het.
    ga straks even op zijn site kijken

    lieve groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goedemorgen lieve Josephine! voor dit soort bijzondere kunst heb jij echt een neus hè!!
    echt uniek wat deze kunstenaar maakt.. en wat gaat hier veel tijd en liefde in zitten!
    ik ga vanmiddag even op zijn site kijken, moet straks eerst echt boodschappen doen, want de thee is op haha:)

    het beloven weer een paar mooie herfstdagen te worden, heerlijk hè! nog even lekker genieten van en in de tuin!

    ik wens je een hele mooie dag!
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen
    De sculpturen zijn echt chic....heel erg mooi!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ze prachtig !!! wat een geduld om zoiets te maken.....kunst met een grote K...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja ze zijn leuk om te zien.
    Best byzonder gedaan.
    Gebruiken...? dat weer niet.

    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. very nice... could been a idea for xmas decoration..hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag lieverdje♥♥♥
    wat is dit bizonder mooi gemaakt en wat een geduld werk.
    En jij heb weer van die aparte lijsten er om gemaakt.
    Je krijgt haast zin om dit ook te gaan proberen
    maar dat zal dan wel op een verkreukelde krokedil lijken ha,ha,ha.veel liefs Mamske*

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige kunstwerken Josephine en wat moet je volgens mij een engelengeduld hebben om dit te maken.
    En het rustige kleurgebruik vind ik ook zo mooi. Sommige vind ik op cactussen lijken en ik zie in één ervan ook een kroon.
    Leuk dat je dit met ons wilde delen.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit zijn echte kunstwerkjes, Josephine, ik vroeg me al af hoeveel uren werk hierin zitten ...
    De kroon op de voorlaatste foto vind ik prachtig !
    Wens je een fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Josephine.
    Dat ziet er weer leuk uit. Ik vond je oude familiefoto's ook erg prachtig.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. DAT IS HEEL MOOI GEMAAKT ZEG!!

    MAAR JIJ HEBT DE FOTO'S WEER MOOI BEWERKT!

    ERG MOOI WEER!!

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goedemorgen lieve Joephine,

    Ik wil heel graag een berichtje op je blog achter laten...ik weet ik neem mijn rust!
    Maar op jouw blog ben ik toch zo graag lieve meiske.En ik kan het werkelijk niet maken om bij jou geen berichtje achter te laten...
    En daarom wil ik dolgraag op deze post reageren.

    De kunstwerken van karton zijn werkelijk beeldschoon...je moet er maar op komen..
    De rust die deze vormen uitstralen is geweldig...de sierlijkheid van deze kunstwerken raken me...en de kleur is subliem.

    De bewerkingen van deze sculpturen zijn beeldschoon, de lijsten erom heen...ja meis niet anders als lof..

    Schatteke...wens je alle liefs,
    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥