vrijdag 27 november 2009

"Chaussures Spécial"...













En lieve blog vriendinnen, willen jullie misschien voor de komende feestdagen een paar mooi bijpassend schoeisel aanschaffen, keus genoeg hoor. Hier laat ik jullie een aantal zien van ontwerper "Jan Jansen".  Zelf heb ik ooit drie paar laarzen van deze ontwerper gehad. Muisgrijze suede enkel laarsjes met harlekijnachtige punten afgezet, en bewerkt met kleine zwart leren biesjes. Zwarte Suede enkel laars met zilveren hak en zool, aan de acherkant op de hiel een dun zilver biesje. Droeg daarbij een zwarte legging met zilveren naad. En nog een paar kobalt blauwe, met gigantische naaldhakken. Omdat ik van mijn zevende tot mijn veertigste intensief aan ballet heb gedaan, en ook veelvuldig op spitzen heb gedanst zijn naaldhakken voor mij geen enkel probleem. De ontwerpen van Jan Jansen zijn beslist niet alledaags maar het mooie is dat hij schoeisel ontwerpt wat zeer comfortabel in het dragen is. Zelf vind ik zijn ontwerpen over het algemeen erg mooi.


Lieve groet Josephine

20 opmerkingen:

  1. lieve Jozephine,wat doe je me aan,ik ben al zo wankel,en dan op deze hakken,ik breek prompt
    mijn benen,dit is iets wat ik niet meer draag,vroeger heb ik wel naaldhakken gehad hoor,maar het moest stiekem,want mijn vader vond het beslist niet goed,net zoals make'up.
    dus------nee, dank je.maar ze zijn mooi om te zien,en je heb weer een hele mooie banner.

    groetjes, en een fijn weekeinde GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heej Josephine,

    Heel apart, prachtig om deze met met de feestmaanden te dragen, ik zou alleen wel eerts moeten oefenen.
    Wat leuk dat jij zo lang aan ballet gedaan hebt, ik vind het altijd erg knap om te zien hoe dansers op hun tenen kunnen staan.

    Lieve groet Irma en een heel fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel apart en toch zo mooi om te zien.
    ik geniet altijd van je fotos en wat is je blog heather schitterend zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een aparte en mooie schoenen...hier thuis is mijn vriend degene met de schoenentic hihi, ikzelf heb alleen wat noodzakelijk is al steekt hij me wel soms aan.
    Ik draag het liefst schoenen met sleehak en ik ben dol op spekzolen...vorig jaar heb ik prachtige laarzen gekocht van Art, zwart met een wit vintage randje erlangs...te gek! ( wel duur) maar dat zullen deze schoenen die jij laat zien ook vast zijn ;)
    Het mooie van schoenen vind ik...al zie je er heel basic en simpel uit, je doet er een paar aparte schoenen bij en je metamorfose is klaar!
    Fijn weekend!

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De schoenen die je beschrijft lijken me prachtig maar dit is iets te veel kunst en vliegwerk. Geef mij maar wolky en pikolinos :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel apart hooor die schoenen, maar niet voor mij weggelegd vrees is, ik heb al moeite om te blijven staan op mijn gewone platte laarzen, bovendien ben ik 1,81 lang, dus die hakken laat ik maar aan mij voorbij gaan, maar mooi is het wel! groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Josephine,
    Wat doe je dat toch leuk om zo maar iets er helemaal uit te lichten, en er informatie over te verstrekken. De dingen worden dan plotseling heel bijzonder. Bij sommige zaken sla ik ook direct aan het Googlen om er nog meer van te weten te komen.Ik geniet daar elke keer weer van. Hoewel ik door drukke werkzaamheden aan het Magazine en enkele concerten even bij niemand op visite ben geweest, heb ik vanmorgen mijn 'schade' ruimschoots ingehaald. Ben onder de indruk van je post 'Vintage art' en genoten van de 'Optische Illusies'. Heb diverse boeken over en gebruik ze nog al eens als inspiratie wanneer ik zwart/wit mandala's teken. De schoenen zijn heel mooi, prachtige vormgeving. Hoewel ik ze zelf nooit zou dragen, zijn het werkelijk kunstwerken op zich! Dank je wel weer voor al die leuke en interessante informatie.
    Geniet van het weekend!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke schoenen, maar helaas kan ik er niet meer op lopen. Niet dat ik op zulke hoge hakken liep maar toch wel wat.

    Groetjes Lia en een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige ontwerpen maar helaas zijn ze echt niet aan mij besteedt. Ik hou het nu maar gewoon op stevige winterlaarzen!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zien er erg mooi uit , maar er mee weg lopen kan ik niet denk ik !
    Lieve groet Rini

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh Josephine, schitterende schoenen van Jan Jansen. Ik heb jarenlang op paalhakken gelopen , had er nooit moeite mee maar die tijd is voorbij. Heb nog wel een paar mooie paren en daar lopen mijn kleindochters nou op als ze op visite komen. Kan er nog geen afstand van doen. :)) De hakken zijn nu wat lager maar nog wel mooi. Je nieuwe banner is weer prachtig.
    Groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel apart hoor. Ik weet niet of ik ze allemaal even mooi vind maar apart zijn ze wel.
    Fijn weekend verder nog.
    Gr,Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aha,Jan Jansen,mij zeer bekend.Ik heb nog een aantal schoenen en laarzen van hem in de kast staan van een aantal jaren geleden,een fantastische ontwerper.

    Fijne avond/zondag,gr Inka en André.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je banner is prachtig Josephine en ohh wat een schoenen zeg,nee dit is niet mijn smaakje haha,wat ben je hip dat je dat droeg,niet hetzelfde als dit misschien,maar je beschrijving ervan en ballet wat gaaf,daar droomde ik vroeger van,die schoentjes zijn zo gaaf ervan,weet dat het anders heet,maat weet het niet meer,fijne zondag,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wou...ik wou dat ik mooie voetjes had dat ik niet liep als n boer dan kon ik op hakken lopen ipv. op human nature laarzen.dat ik geen enge tenen had die voor t behoud van de mensheid verstopt moeten worden in rubber of leder.......ze zijn als assepoes of mn dochter van 19......

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Josephine, ik heb met bewondering naar je foto's gekeken. Ik heb ook altijd een schoenentic gehad, ik hou wel van apart schoeisel, maar ik denk dat ik mijn voeten er behoorlijk mee heb verpest en moet het nu doen met het degelijke schoenwerk hihi.
    Wat leuk om te lezen dat je ook jaren aan ballet heb gedaan, was je daar proffesioneel mee bezig?
    Je banner is ook weer prachtig, echt kunst.
    Fijne zondag.
    Lieve groet Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een poosje geleden( toen ik nog iets jonger was...lol..) droeg ik altijd schoenen met erg hoge hakken en liefst zo "apart" mogelijk. Wat Jan Jansen creeert is geweldig. Nooit 'n paar van 'm gehad hoor maar o,o, wat had ik dat graag gewild.
    Fijne dag en groetjes van Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dank je Josephine, voel me helemaal gesterkt in deze discussie. Ik dacht ik zal het in de groep gooien. Want het is hier een jaarlijks terugkerend gedoe. Bladeren van de bomen, vogeltjes en kippen voeren en dan mee etende ratten en muizen. Ik vind het echt allemaal prima, het stoort me niets. Je hebt ook gelijk wat die bijen betreft. Heb een aangrijpende documantaire gezien waarin heel duidelijk werd dat de bij een van de belangrijkste schakels is op aarde. Gaat het slecht met de bij dan gaat het slecht met de mensheid en ons bestaan op aarde. Men gaf talloze voorbeelden en daar schrik je echt van. Volgens mij ligt de oorzaak nog steeds in die bakken landbouwgif die er o.a. bij mij achter argeloos over heen gaan. De bloemetje en de bijtjes was de rode draad in deze documentaire, met het wegvallen van de bij raakt de wereld uit evenwicht.
    Nou, genoeg opwinding er wordt toch niet geluisterd. Slaap lekker, want daar is het tijd voor!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Josephine,
    nou geen hakken voor mij ben ik bang, heb één paar laarzen met een klein hakje en daar krijg ik al pijn van in mijn rug. Maar het zijn wel hele aparte schoenen die je hier laat zien. Wil je ook nog even feliciteren met je Awards,helemaal verdiend want je hebt een prachtige blog.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hi josephine

    dit is nog eens een schitterende schoenen collectie
    ik vind ze allemaal prachtig!!

    liefs harten-lief ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥