donderdag 11 maart 2010

Bomen vertroetelen...









Ach zo sneu, de bomen hebben het zo vreselijk koud, vinden jullie ook niet, daar moeten we maar even met z'n allen wat truien voor breien. En als we dan toch bezig zijn kunnen we van de restjes wol die nog over zijn voor de auto's ook nog wat truitjes breien. Zeg nou zelf, het staat toch best vrolijk allemaal...Giller hé, dit kwam ik tegen...


Bomen in Almere Haven warm aangekleed.
Er zijn meer dan de geplande tien bomen van een warm breisel voorzien in het centrum van de Haven. De opkomst bij aankleden van de bomen was super, groter dan verwacht'', zegt Mariël Bisschops. ,,Er zijn bij elkaar wel honderd mensen geweest.'' De kunstenares van De Hulk is samen met Bertina Slettenhaar maandenlang de drijvende kracht geweest achter het breiproject Flevolands Vlijt. Daarbij werden kleurige hesjes gebreid voor bomen. Zeventien bomen op de Markt, bij De Meergronden en langs de Havendreef hebben gistermiddag een hip breisel om hun bast gekregen.


19 opmerkingen:

  1. Nouja....dit is zeker een giller en dan ook die bus, daar zijn een paar nijvere handen mee bezig geweest. Je moet er maar opkomen hihi. Je heb er wel weer iets prachtigs van gemaakt Josephine.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel grappig, ik werd er meteen vrolijk van, nog vrolijker dus! Hahaha...Oja, tegen jou komt er heus geen oerbrul bij me uit hoor!
    Knuffel en fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk!!! Ik kan niet breien maar het resultaat is leuk, al zal de buurt ook een beetje raar opkijken als ik opeens bomen in ga pakken. Dus dat laten we maar.
    Groetjes en een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh geweldig Josephine, ik lach me een kriek, hoe verzinnen ze het. En jij vindt dit natuurlijk weer, heerlijk!
    Fijne dag, groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig, maar hoe verzinnen ze het en hoe komen ze op het idee.
    En jij weer leuk gedaan.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit vind ik toch LEUK! Wat een vrolijke super post, Josephine! Geeft mijn dag echt iets extra's, merk ik nu al meteen!! Ga eens googelen op die kunstenares... zo een leuk idee, deze bomen hesjes!
    Dank je voor je reactie op het niet tegenkomen van die award. Dat klopt helemaal. Ik had hem per ongeluk op de verkeerde blog gezet. Ik had destijds 2 blogs aangemaakt terwijl ik maar eentje gebruik. Toen dacht ik, ik gebruik die andere voor de ontvangen awards.... Had hem per ongeluk op Join my Joy gezet ipv op Glitterglimps... Nu staat ie op de juiste plek!. Een hele leuke donderdag, wat heb je trouwens met de zon gedaan? Hihi.... jammer dat hij er vandaag niet is he? Tenminste hier in Rotterdam dan....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat is dit leuk josephine,een hele vrolijke post.ben benieuwd wat de honden doen als ze moeten plassen,ze lopen van schrik weg.en dan die bus,nou daar wil ik wel eens een keer in zitten,enig hoor.O,ja, nu nog een paar eieren erin,zijn ze voor Pasen klaar.
    lieve groetjes Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zo kleurrijk!!
    volgens mij hebben ze in australië vorig jaar ook zoiets gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is erg grappig om te zien. Wat een werk om ze zo in te pakken. Wel heel kleurrijk. Wie komt op zo'n idee. Het is wel kunst(ig). Ik heb zo iets nog nooit gezien.
    Het maakt je blog wel heel vrolijk.
    Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een goed idee. Zouden ze overal moeten doen, maakt de wereld een heel stuk vrolijker.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker gek zeg, ben benieuwd of de bomen door het vertroetelen meer blaadjes krijgen. Weer eens een andere manier om een boom te knuffelen. x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat geweldig , zulke vrolijke kleuren ook.
    Ik krijg er meteen zin in !
    Laat haken nou toevallig mijn grootste hobby zijn :)
    groetjes
    trudette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Josephine,
    ja, hoor, ik reageer bij andere bloggers maar...ik moet heel eerlijk bekennen dat dat meestal bij mensen is die ik al langer volg. Beloof bij deze plechtig dat ik vaker bij je een reaktie nalaat want ik vind je blog wél heel leuk en enorm varierend en inspirerend.
    Lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Josephine,

    Dit is toch helemaal geweldig!!!!
    Zoiets, is humor en daar wordt ik heel erg vrolijk van..
    Enne ik sluit me bij het vorige krabbeltje aan , je blog is erg leuk en inspirerend..
    Gewoon een feestje waar ik blij van wordt..

    Slaap lekker voor straks,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha lieve Josephine,

    Dit is weer 'n nieuwe kunstvorm?
    Ik ken het wel van Christo Vladimirov Javacheff en Jeanne-Claude om grote opvallende bouwwerken of landschappen met doek of andere stof 'aan te kleden'.

    Dit breisel met gekleurde garens doet mij een beetje denken aan de lange koorden die vroeger uit m'n punnikklosje te voorschijn kwamen.

    Moet je eerlijk bekennen....ben wel gek op kunst objecten in de vrije natuur of parken, maar niet van deze kunstvorm.

    Heel raar vergelijk misschien....maar het doet me denken aan het aankleden van dieren(hou ik ook niet van)

    Lieve groet en prettig weekeind!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is geweldig! Dat kunnen ze alleen maar in Nederland, zoiets zou bij ons niet kunnen denk ik ...
    Ps Je hebt een hele leuke blog hoor!
    groetjes liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat moet een prachtig zicht zijn!
    Als je daar passeert, dan kun je toch niet anders dan vrolijk worden :-)
    Mooi initiatief.
    Groetjes
    en nog een kleurrijk weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha ik vind het schitterend,hoe verzinnen ze het,en de bus,dat moet een werk zijn geweest,ik ga even bij je gevulde paprika`s kijen,die zien er lekker uit,fijn weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou zie ik ineens dat ik deze post gemist heb. En het zo'n leuke. Wat een schitterend idee hadden ze daar en wat een werk hebben ze ervan gemaakt. prachtige samenwerking. Geweldig. Fijne Zondag.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥