dinsdag 30 maart 2010

Violen parade...















Weet niet wat voor weer het bij jullie is geweest vandaag, maar hier was het best heel lekker, en zelfs het zonnetje kwam nog even om de hoek kijken. Dus hoogste tijd om de gekochte violen in potten te gaan zetten. Er moet nog heel veel snoeiwerk gedaan worden, de terrassen moeten nog schoon gespoten worden, de hardhouten meubelen boenen met zachte zeep en dan in de olie zetten, dus nog genoeg te doen. En één van mijn klimrozen loopt al zo mooi uit, het is een doorbloeier en bloeit wel vier keer per jaar. Het begint al weer gezellig fleurig te worden, en de vogels zijn zo heerlijk druk in de weer, echt genieten.
Fijne week allemaal...


25 opmerkingen:

  1. ik had de violen al in de wandbakken en baskets gedaan.
    het staat zo vrolijk.
    jouw bakken zien er ook zo lente-achtig uit:))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Joske,***
    het zijn op zich weer oog strelende schilderijtjes wat heerlijk om te zien, en wat loopt de rozenstruik al weer mooi uit.
    Hij bloeit vier keer per jaar maar wel door jou goede snoei werk.
    Heel vel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er reuze gezellig uit daar bij jou Josephine! En ook hier is het nog lang niet klaar hoor, maar Aken en Keulen zijn ook niet in een dag gebouwd toch? Het weer was gisteren inderdaad nog heel lekker, prima om buiten wat te rommelen. Voor de rest van de week ziet het er niet goed uit, maar wie weet, valt het allemaal een beetje mee!
    Fijne week, lieve groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heej Josephine,

    Heerlijke post meid wat heb ik er zin in en het is helemaal begonnen, alles loopt uit en je violenparaden is om te smullen.
    Je zinken teil een plaaaaaatje gewoon, blauwe bloemen in zink zooooo mooi!!
    Snoeien doet groeien en groeien doet bloeien, geniet van deze heerlijke tijd.

    veel liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen meis,

    Wat ziet alles er schattig uit...heerlijk om dit zo te zien!
    Die zinken teil is gaaf zo met die viooltjes, zo één heb ik er ook in mijn tuintje staan.'
    Lekker dat alles weer kleur krijgt...dit is pas echt genieten..
    Ik moet helaas nog mijn plantjes gaan poten, ik verheug me er nu al op.

    Liefs,
    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Josephine, het was hier gisteren ook een heerlijke dag. Wat heb jij je tuin al mooi opgefleurd met al die prachtige viooltjes en ik zie ook het Madeliefje. Wat loopt alles al prachtig uit hè, hier zie ik ook de eerste scheuten van de roos en ook de knoppen van de Klimhortensia, die is ook altijd al vroeg. Hier moet ik ook alles nog schrobben, de terrassen zien helemaal groen. Ga nu eerst binnen even aan de slag, alles op z'n Paasbest hihi.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Lieve Josephine,

    Hé,hé......pak van m'n hart.....ben ik toch niet de enige die nog met emmers groenezeepsop naar buiten moet om te schrobben.....
    Ik maak wel af en toe hoekjes in de tuin die ik op de foto zet.......maar jullie zien de rest niet,hi,hi......

    Moet nodig aan de gang daar.....

    Maar jij hebt al wel prachtige violen gezet.....dat zijn echte blikvangers......die in blauwepot......zucht....wat mooi!!!
    En die kuikentjes op wieltjes....schattig!

    Heerlijke voorjaarspost weer van jou,ik geniet!!!
    ....enne...je lieve reacties op mijn posten doen me blozen......;-)Dankjewel!

    Nou..... OP naar zonnige Paasdagen!
    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk voorjaarsblog, ik vind die violen toch ook altijd mooi. Dit jaar heb ik grote witte op het terras staan en soms lijkt het net of er een vlinder op zit als de wind erin speelt.
    Hier is ook nog héél veel tuinwerk maar ik probeer er nog maar even niet aan te denken, het is deze maand nog druk op mijn werk met nog twee opendeurweekends en ik ziek nog even lekker uit!
    Dankjewel voor je lieve wensen,
    groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze leuk die viooltjes, ik kom er telkens maar niet aan toe om ze ook te halen.
    Ik had laatst mijn zinnen gezet op witte bosviooltjes maar in het tuincentrum waar ik liep hadden ze ze niet in trays. Ze zaten wel in peperdure opgemaakte manden.. zucht

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het blijven prachtige plantjes die violen, heb ze al jaren en denk dat ik ze nog jaren zal kopen. Helemaal nu de winterviolen er zijn, en wat blijven die het ook goed doen.
    Groetjes en een fijne week, Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Violen , rozen , sneeuwklokjes, oh ik ben er zo gek op Josephine.
    Heerlijk weer om bij de blogs op visite te kunnen komen , dat was een min puntje tijdens onze vakantie in Portugal .
    En het weer .... ja, de een houdt van regen en de ander van de zon .
    De laatste 2 weken hebben we een kleurtje op gedaan met fietsen en wandelen .
    Dat was ook fijn om een zonnetje te hebben toen we een dag naar Sevilla gingen, wat hebben wij daar genoten , en wat waren wij moe na afloop .Ga er zeker nog eens naar terug !
    Lieve groet van RINI

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vandaag is het hier een beetje somber en nu regent het zelfs. Maar koud is het absoluut niet.
    Mooi al die bloemen in de bakken.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hi,

    leuk zo het begin van de lente alles begint weer
    uit te lopen en dat je gevolg kan geven aan de tuin kriebels. Leuk al die voorjaars bloeiers.

    groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hier was het ook heerlijk,mijn buurman heeft de tuin rommel opgehaalt en geveegd,dus ik zit bijna weer netjes,ook hier loop alles uit,de klimroos is al helemaal groen.mooie violen,je wastobbe is leuk met je violen.

    groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ben je lekker bezig...echt wat voor mij die violen! Lieve groetjes en geniet ervan, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Josephine,
    wat gezellig bij je met al die voorjaarsbloeiers. Vandaag was het hier best lekker weer en kon de post lekker in het zonnetje rondbrengen. In de tuin loopt alles nu zo hard uit, echt genieten nu en de magnolia staat op springen.
    Fijne avond,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hello my dear Josephine, Your photos of flowers are absolutely perfect!!!
    Dear Josephine, I wish you a nice spring full of sunshine:)
    Have a very nice evening
    Hugs Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie viooltjes, Josephine !
    Het zijn ook een van mijn favorieten.
    Hier valt het weer ook best mee, een beetje regen maar. Vorige week ben ik aan de vaste plantenborder begonnen, het is toch een heel karwei. Maar achteraf weer genieten !
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ook ik hou van violen, vooral van de paarse! Je gedecoreerde knikkers... ik heb ze hier ook, ook van die mooie blauwe!! Ik leg ze ook weleens op de bodem van een (gevulde) bloemenvaas... leuk hoor!
    Fijne avond nog! x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het grootste deel van die klussen
    heb ik gelukkig achter de rug.
    Nu enkel nog het echte tuinwerk:
    planten en bloemen verzorgen
    en er van genieten :-)
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Josephine ik vind je violen parade geweldig en ik zie nog wat andere mooie bloeiers,je hebt echt een super tuin van alles wat ik heb gezien,als het goed is ga ik zaterdag wat viooltjes halen enne succes met je sneoiwerk en het boenen,ik wilde vandaag ook naar buiten,maar het is hier 3 x niks,het hagelde zelfs heel hard,hoop dat het met pasen beter weer is,wens je een fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oww ik vergeet nog te zeggen dat ik nu wel de foto`s van je vorige post heb gezien,ik vind het prachtig,de kaartjes,maar het vogelen boek heeft toch wel mijn hart gestolen,lieve groet Joke.Nu ben ik echt weg hoor haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik voel wat je bedoelt.......heerlijk het voorjaar.....Ik leef weer. Je tuin is nu al een plaatje om te zien en dit is nog maar het begin.......
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben via via hier terecht gekomen en ik moet zeggen dat ik het er erg gezellig uit vind zien. Ik ga zo nog even verder snuffelen, en me meteen aanmelden als volger.
    Fijne avond, groetjes jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een heerlijke post Josephine. Gezellig al die potten met violen. Het geeft zo echt de lente aan. Mooi hoor. vandaag was het trouwens net herfst. Wat een snertweer. Storm en regen. Jakkes.
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥