zondag 21 maart 2010

Garden Pictures...












Eigenlijk zijn het niet echt tuinfoto's maar fragmenten die ik genomen heb. Gisteren bijna de hele dag heerlijk in de tuin bezig geweest. Er was behoorlijk wat snoeiwerk te doen, verder al een heleboel viooltjes in de volle grond gezet. De hortensia 'Endless Summer' in de volle grond gezet, en ik hoop dat hij het zo prachtig al vorig jaar gaat bloeien. De rozen ga ik morgen [eigenlijk vandaag als je naar de tijd kijkt] snoeien want dat is hoog nodig, ze lopen nu met deze temperaturen erg snel uit. De 'Belles Perennes'  [Madeliefje] staan in de water schalen klaar om in potten te worden gezet. Wat kievitseitjes in een tinnen schaal op de tuintafel. De 'Anemoon Blanda' is een erg lieflijke vaste plant die elk jaar in deze tijd zijn bloemenpracht laat zien, erg mooi zijn ze. En dan mijn krulhazelaar, schitterend al die katjes op dit ogenblik. En je zag de laatste paar dagen opeens de Fritillaria [Kievitsbloem] de grond uit schieten., ook een vast bolgewasje waar ik erg op gesteld ben, zo teer ogend maar ijzersterk. Er staan ook nog heel veel kleinbloemige 'Viola Odorata' klaar om er iets mee te gaan doen binnenkort. Een heerlijke periode is dit, en geniet er dan ook erg van om met mijn handen in de aarde te wroeten en me één te voelen met de natuur...


31 opmerkingen:

  1. Dag lieverd***
    wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt,
    en bewerkt.
    En die kieviets bloemen heb ik nog nooit gezien
    wat een lieflijk bloempje is dat.
    Bij ons zag ik ook dat de hazelaar er weer zin heeft.
    Elk voorjaar vind ik net alsof er iemand aan het schilderen is je ziet het als maar kleur
    rijker worden.
    Zo je ziet heb ik ook nachtdienst ha,ha,ha.
    ik ga weer vlug naar mijn mandje veel liefs je Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Josephine,

    Your photos are wonderful and your garden must be lovely.

    Have a great weekend
    Hugs
    Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi hoi, wat een prachtig blog heb je,ga je volgen.groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt en vooral zo met die bewerkingen...
    Heerlijk zo in de tuin rommelen he, de lente is echt gearriveerd en velen mét jou genieten met volle teugen!!

    Fijn weekend!

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om weer in de aarde te kunnen wroeten.
    Wat zijn die kievitsbloemen toch mooi he? x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende foto's heb je gemaakt Josephine. Ze zijn stuk voor stuk prachtig. Nou was het hier slecht weer en bij jullie zo mooi en dat voor zo'n klein landje.
    Fijne Zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh....wat een heerlijk genietmoment is dit lieve Josephine. Ik zit hier nog even achter de PC met het zonnetje op de ramen deze prachtige post van jou te lezen èn te bekijken. Wat mooi je foto's, vooral van de Kievit en wat leuk de Bellis heb ik van de week ook in potjes gedaan, zo lief dat plantje. Ik heb er ook een post van klaarliggen, maar wacht er nu nog even mee, want dit is gewoon niet te evenaren zo mooi.
    Ik ga zo ook weer heerlijk de buitenlucht in, gisteren in een behoorlijk rokerige ruimte gezeten en verlang naar frisse lucht nu hihi rook nog steeds niet.
    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een mooie foto's weer, heerlijk dat je al dat moois al in je tuin hebt. heerlijk om weer lekker buiten bezig te zijn toch?
    groetjes van jootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterende foto's heb je gemaakt en zo mooi bewerkt. Stuk voor stuk pareltjes.
    groetjes
    trudette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig allemaal en zo gaaf bewerkt weer,de kievitseitjes vind ik zo super,ik had ze in het wit en dat was een gelukkie,want kocht de andere,helaas in mijn tuin moeten achter laten,heerlijk rommelen in de tuin,rozen wil ik ook graag,ik denk klimrozen alleen,gelukkig is het droog buiten,wat een regen is er gevallen,ik ga zo ook foto`s maken voor op mijn tuinblog,fijne zondag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hallo.Josephine,
    zo daar ben ik weer,eitjes die je gemaakt heb zijn heel mooi.
    en deze post is geweldig wee je die kievitmet eitjes zijn zo mooi, ook je kievitsbloemen.ik kon niets in de tuin doen gisteren,want het heeft hier gegoten,met bakken uit de hemel,maar vandaag is het heerlijk.
    lieve groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk in de tuin bezig zijn met dit weer. De voortuin moet ik ook nog doen, en daar staan ook heel veel rozen.

    pfff, kijken wanneer we dat weer gaan doen.
    mooie foto's.

    groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Josephine,
    Prachtige voorjaarsfoto's en zoals vanouds schitterende bewerkingen. Wat kunnen weersomstandigheden toch inspireren, hè? Die ouderwetse 'grote schoonmaak' moet toch ergens zijn oorsprong hebben gevonden. Zelf niet zoveel last van, althans van een grote schoonmaak omdat ik over een fantastische hulp heb die dat gen wel heeft meegekregen. Ik zit dus elke week met de gordijn afgehaald en mijn voeten omhoog omdat er rond mijn bureau gepoetst en gewreven wordt. Maar mijn inspiratie en energie steek ik ook dit jaar weer in mijn tuin. Heb nu alles gesnoeid en schoongemaakt. Tuintafels gevuld met viooltjes, blauw druifjes en mininarcissen. Dus laat maar komen die lente. Heerlijk!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De kievitsbloem is één van mijn lievelingsbloemen, de kleur en de tekening, zo prachtig. Je hebt heel mooie foto's gemaakt en ik heb ze met veel plezier bekeken.
    Lieve groet,
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke post Josephine, echt een momentje om even te genieten van je prachtige foto´s. Ik ben ook dol op detailfoto´s, overzichten kunnen ook mooi zijn hoor, maar toch valt het restultaat mij vaak tegen.
    Dank je wel voor deze prachtige stukjes tuin!
    Fijne avond, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Iedereen die een beetje tuin heeft,
    is tegenwoordig volop bezig met de lente-voorbereidingen. Ik ook dus. Dit weekend was ik ettelijke uren in diverse tuincentra en in de tuin bezig met planten en potten versjouwen.
    Na vele jaren twijfelen zal ik nu toch een fonteintje plaatsen. Veel buitenwerk dus, het bloggen moet nu even inboeten. Gelukkig heb ik nog één en ander voorbereid :-)
    Veel lenteplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Josephine,

    Wat zal jou tuin er weer heerlijk voorjaarsklaar bijstaan.
    Alles kan weer lekker gaan groeien en uitschieten.
    ......Oh......die kievitsbloempjes met zijn knikkende kopjes.....zo mooi.....
    Jammer dat ze het enkel echt goed doen in vochtige veenachtige grond.

    Zo......nou de voorjaars zon nog dan kunnen we aan de terrastafel verder keuvelen.

    Prettige voortzetting van de avond!
    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat zijn de kievitsbloemen toch schitterend,hé en,wat heerlijk dat we weer in de aarde kunnen wroeten en bezig kunnen zijn in de tuin.

    het was vandaag echt een heerlijke lentedag.

    fijne week,josephine,lieve gr inka en andre

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Josephine,
    wat een heerlijke genietfoto's, de lente spat er vanaf. Vind die kieviet echt prachtig zo. En wat is het heerlijk om weer zoveel buiten te kunnen zijn. De tuin doe ik stapsgewijs anders is het te veel en zwaar werk voor mij. Dus vandaag weer een stukje en zo komt het helemaal goed.
    Lieve groetjes,Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik denk dat het hier veel kouder is geweest(vannacht vroor het nog), want in mijn tuin is alles veel later.
    het geeft mij de tijd om de winterchaos op te ruimen:))

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wow, wat een schitterende fotos weer, en zo mooi bewerkt.
    heb er van genoten, en ik moet nog veel leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een schitterende foto's.
    Word je helemaal vrolijk van, na al die kou, sneeuw en regen.
    'k Ben vol bewondering aan het snuffelen geweest door al je creatie's.

    Groetjes Mieke'S

    BeantwoordenVerwijderen
  23. mooie romantische tuinindrukken ,zacht zoals het voorjaar zelf

    groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige site heb je zeg!!
    Ik ben blij dat ik bij je op visite ben
    echt genieten
    Ik ga je volgen hoor
    Kom ook eens bij mij achterom!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige foto's heb je, wat is die kivietsbloem schattig. Die wil ik ook komend jaar in de tuin. Lieve groet Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie tuinfoto's heb je gemaakt !
    Eindelijk lente en alles ziet er weer anders uit in de tuin.
    Het wordt weer genieten van al dit moois !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtige foto's !! leuk al die planten,,daar hou ik van..........dit was even echt een geniet bezoekje !!

    Ik heb me aangemeld dacht dat ik dat al had gedaan sorry !! ben nr 75 mooi he??!!

    lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige post! De kievitsbloem.... ik vind hem al mooi sinds mijn kindertijd. Ik ga het toch gewoon proberen dit jaar... Hij heeft hele natte voeten nodig... Maar ja als ik het niet probeer, weet ik nooit of hij wil groeien in mijn tuin... Een hele fijne week, Josephine, de temperatuur gaat ook gezellig mee doen met de lente, heerlijk!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve Josephine,

    Wat zien je fotos er weer magisch en sprookjesachtig mooi uit.
    De natuur is sprookjesachtig en werkelijk beeldschoon, vooral het voojaar is zo heerlijk.
    Je ruikt het voorjaar gewoon..
    Prachtig hoe jij het voorjaar zo mooi kan vastleggen...

    Liefs,
    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hello!
    Oh so lovely pictures in your blog!
    I love them!
    I hope your day be fine!
    Many hugs to you!
    Kathrine

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooie foto's! Ik geniet telkens weer van je creaties, @nne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥