donderdag 18 maart 2010

Drie Paaseieren...









Jammer genoeg heb ik niet erg veel tijd gehad van de week, en kan ik jullie maar drie eieren laten zien die ik van de week heb gemaakt. Niet zo erg veel want eigenlijk ik had boze plannen, maar ja... wie weet, komen er nog een aantal binnenkort. Allemaal versierd met kleine bandjes, glittertjes en organza band en kopspelden. Eigenlijk heb ik zo hier en daar gekeken wat ik zoal in huis had. De eieren liggen op een handgeborduurd kleedje dat meer dan 100  jaar oud is...


19 opmerkingen:

  1. hallo josephine,schitterende eieren,vooral de zwarte vindt ik heel erg mooi,goed gelukt.
    het kleedje is inderdaad oud,100 jaar,fantastisch.

    hele fijne zonnige middag,gr inka en andre

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Josephine, al zijn het maar 3, ik vind ze prachtig en heel verfijnd gemaakt. En het kleedje, 100 jaar oud en dan nog zo mooi, wat kan ik van dit soort dingen genieten en wat een handwerk, echt prachtig.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt het virus ook te pakken en ze zijn mooi geworden! Succes nog met de rest van je freubelwerk!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dat mooi gedaan zeg!Heb al weken van alles en nog wat klaar liggen om mooie eitjes te maken voor in de winkel maar komt er maar niet van....Groetjes,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Josephine, je gaat je toch niet verontschuldigen. Ik heb er geen een gemaakt. Dus dat zijn er drie meer dan ik deed. En ze zijn nog prachtig ook.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi resultaat. Ik heb er geen gemaakt,
    maar heb nu al zoveel mooie eieren langs zien komen dat ik me er niet aan waag;).
    Ik heb wel een paastak staan met eitjes die ik al jaaaaren heb.

    Groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben helemaal verliefd op het 100-jarige kleed, ook super voor het paasontbijt! x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schitterende eieren Josephine. Dat vind ik zo geweldig, een kunst om ze zo mooi te versieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Paasbeste eieren!
    Vooral het muzikale ei
    swingt de pan uit :-)

    OT: ik heb het gevoel dat de balans tussen de tegenstellingen redelijk in evenwicht is. Voor iemand die evenwicht en harmonie als een deel van zijn roeping beschouwt, mag dat ook wel, haha ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Joske***
    wat heb je die eieren weer prachtig versiert, en wat een werk he om ook eerst die eieren leeg te blazen.
    En het eigen geborduurde kleedje van je schoon moeder staat er geweldig bij, je heb er weer vier mooien schilderijtjes van gemaakt,
    veel liefs van je Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, een kleedje van 100 jaar oud en 3 prachtige eieren..
    Ik vind het prachtig!
    Lieve groet, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je eieren zijn heel mooi gemaakt, en dat kleedje, hier ben ik zo weg van, oud handwerk, ik ga altijd gelijk aan het fantaseren, wie het gemaakt heeft, waar het overal gelegen heeft. Deze is nog mooi ook!
    Lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Josephine,
    Ook deze eieren zijn weer heel mooi. Mooi gefotografeerd ook. Het heeft wel wat zo'n oud geborduurd kleedje. Komt het uit de familie. Pas nog op een tentoonstelling geweest van merklappen. Ook zo iets moois. En dan te weten dat sommige meisjes die er aan gewerkt hebben het een bezoeking vonden omdat ze niet van handwerken hielden, maar het simpelweg op de handwerkles moesten borduren. Vroeg laatst aan een nichtje of zij nog handwerkles kregen. Dat was niet het geval. Voel me nu een beetje een oude zeur, maar volgens mij ontberen die kinderen toch echt wat. Er groeit zo een hele generatie op die geen notie heeft wat breien, haken of brdren is. Toch een beetje armoe, vind je niet. Of speelt mijn leeftijd nu een beetje parten. Ben ook geen echte handwerker, maar dat is tijdgebrek, want ikk kan het wel. Nu bedoel ik niet dat die kinderen moeten leren sokken breien, maar een beetje kennis van alles lijkt me toch niet weg.
    Wens je een fijn weekend!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hay meis,

    Wat een schattige eieren..de zwarte heeft mijn voorkeur..
    En het kleedje is wonderschoon!
    Alles van vroeger werd met zoveel geduld en liefd gemaakt..

    Fijn week-end,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha lieve Josephine,
    Bij jou ga ik in elk geval reageren....ook al staat m'n hoofd er niet helemaal na.

    Wat heb je leuke eitjes gemaakt, met die gekleurde kopspeltjes vind ik het schattigste.

    Zo en nou ga ik ''ff'' zorgen dat er wat boodschappen in huis komen......want mijn mannen zullen toch willen happen als ze straks thuis komen.

    Fijn weekeind en liefs uit het Brabantse waar de zon zich net eventjes liet zien.
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige post, Josephine! Het witte ei met de vrolijk gekleurde kopspelden is mijn persoonlijke favoriet! Wat een ontzettend leuk idee!! En dan het bijzonder mooie kleedje van 100 jaar oud... Je hebt prachtige dingetjes op je tafel of kast om naar te kijken deze dagen...
    Een fijn weekend! x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je eieren zijn prachtig,ik kom er helemaal niet aan toe,wow een kleedje wat zo oud is,geweldig,fijn weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Josephine,
    Je vroeg wat er met die wilgentakken gebeurt. Die gaan o.a. naar diergaarde Blijdorp. Tal van dieren vinden het heerlijk om op wilgenhout te knagen. Maar de dikkere takken wordt denk ik als open haarhout verkocht. Ik zie tenminste altijd behoorlijk wat hout bij het natuurbezoekercentrum liggen. Verder is er ook een werkgroep 'Geven voor jong leven' die tuinstoelen en eendenkorven maken van de wilgentenen. Dat wordt verkocht voor de kankerpatientjes van het Sofiakinderziekenhuis in Rotterdam. Allemaal nuttige zaken dus.
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik vind ze zo mooi gemaakt, die eieren en dat kleedje, mmmmmm, ik hou zo van die "oude" spulletjes:))

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥