maandag 15 maart 2010

Cirkel bewerkingen...









Vanavond  heb ik weer eens een tekening gemaakt en vervolgens ben ik die gaan bewerken. Uiteindelijk heb ik er deze vier cirkels van gemaakt. Zoals jullie weten zijn dit soort werkjes erg ontspannend voor mij, maar ook als ik er naar kijk gaat er voor mijn gevoel veel rust vanuit.....Cirkels vind ik een prachtige vorm...

Kwam nog een gedichtje van "Toon Hermans" tegen met de titel "Cirkel"

Ik heb gezocht
gevonden en verloren
en weer opnieuw gezocht
totdat ik het weer vond
een mens wordt zoveel meer
dan ééns geboren
en voor wie zoekt is op 'n dag
de cirkel rond


23 opmerkingen:

  1. Ow!! Deze afbeeldingen/bewerkingen bevallen mij bijzonder!
    Misschien omdat ze iets minder "damesachtig" zijn?
    Hihihi, bij deze een mannengiecheltje en welterusten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat prachtig gedaan en dan dat gedichtje erbij, ik ben écht een liefhebber van het werk van Toon Hermans. Hij doet je vaak het leven veel eenvoudiger bekijken,
    fijne dinsdag van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende bewerkingen heb je weer gemaakt Josephine. Vooral de onderste trekt mijn ogen naar het midden. Goeie yoga oefening.'Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhhhhh....lieve Josephine, wat is dit prachtig, een paar mooi bewerkte cirkels maar bovenal het gedichtje van Toon Hermans, ik ken dit gedichtje, maar het raakt me iedere keer weer. Ik ben eigenlijk benieuwd naar de orginele tekening van de cirkels, zo hebben ze iets magisch, het lijkt als je er even naar kijkt alsof ze bewegen.
    Bedankt ook voor je altijd lieve en trouwe reacties en het rare van die emaille 'soep'lepel is dat wij dus regelmatig pannenkoeken eten hihi.
    Ik wens je een hele fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Josephine,prachtige bewerkingen vooral de onderste vind ik de kleuren ervan erg mooi.
    En wat betreft het gedichtje van Toon Hermans helemaal waar,prachtig.

    Hele fijne dag vandaag,hele lieve groetjes inka en andre

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is weer heel iets anders. Maar wat je ook doet het pas altijd prima in je blog. Hoe doe je dat toch.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit zijn echt spirituele cirkels geworden. Hoe meer je er naar kijkt, hoe meer laagjes je ziet! Liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik voel ook rust in de cirkels. En de gedichtjes van Toon, die blijven mooi x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen lieve Josephine..

    Mooie cirkels...en prachtig bewerkt..
    Zelf heb ik veel energiecirkels geschilderd..lekker ontspannend en verrassend!

    Heerlijk dat het voor jou ook zo ontspannend werkt...dan zijn de resultaten vaak zo mooi,
    ofdat het gestuurd wordt..!

    Lief..
    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige bewerkingen weer Josephine! En het gedichtje dat je erbij zette is ook zo mooi, en er zit veel waarheid in. Dank je wel dat je ons hier weer even op trakteert. Fijne dag, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. het zijn mandala's met elk hun eigenspirituele diepte:))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een rustige kleurenpracht, Josephine. Kleine kunstwerkjes... de woorden van the good old Toon passen er perfect bij.
    Een fijne dinsdag! x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi zeg! Heerlijk dat je hier zo ontspannen van wordt he...ik vind het geweldig als iemand precies weet waar hij/zij relaxed van wordt, dan heb je al heel wat gewonnen!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi,hi, moet altijd even kijken of Walter een reactie voor jou achtergelaten heeft.....er zit vaak een bepaalde humor in die mij doet glimlachen....

    Je cirkels zijn mooi......maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik blij ben dat ze niet draaien,zo kan ik er even naar kijken zonder dol te worden.
    Ik weet niet wat er in mijn hoofd gebeurd bij het bekijken van dergelijke vormen, het voelt niet prettig aan voor mij, raar hé....

    En je gedichtje van Toon is..... echt Toon.....

    De jammetjes heb ik niet zelf gemaakt maar zoonlief weet dat zijn moeder van lekkere dingen houd en bracht het mee van'Hanos' met de woorden; ik dacht......jij zal die kleine weckpotjes ook wel leuk vinden om te hebben.
    De jam komt bij Theo van Woerkom uit de Betuwe vandaan.....
    .....ja zeg nou zelf.....Flipje, Tiel.....dat moet wel lekker zijn...

    Fijne avond en ik hoop dat jij je weer snel ''de oude'' mag voelen!!
    Liefs,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat zijn ze mooi! cirkels zijn toch altijd al zo bijzonder, maar jij maakt er helemaal iets moois van!
    groetjes van jootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tja ik zie ze ook bewegen.....offe...ben ik niet goed denk je.
    Je gedichtje maakt het helemaal rond, ik ben ontroerd....
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  17. de tweede tekening is voor mij het meest aan trekkelijk.maar mooi zijn ze,zijn madala's he,heb het boek binnen,maar moet nog oefenen.in de onderste zie ik een giftige spin.

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Joske***
    wat heb dat weer geweldig mooi gemaakt,heel bizonder hoe langer je kijkt hoe meer je ziet.
    Een cirkel is zo apart om dat het eindeloos is
    ALS JE 1 MINUUT NAAR HET MIDDEL PUNT STAART EN DAN NAAR HET PLAVON EN EVEN 1X MAAL MET DE OGEN KNIPPERT DAN ZIE HET FIGUUR.
    Heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hallo
    Alleerst bedank ik jouw en je moeder voor de lege eierdop tip. Dat wordt souflee of zo iets dergelijks deze week denk ik.
    De cirkel variatie,s zijn leuk geworden
    In de eerste zie ik drie cobra,s en de drie anderen zijn net ogen van buitenaardse wezens.
    en ja..die Toon was toch een behoorlijke woord kunstenaar,die gevoelens zo eenvoudig maar diepgaand kon omschrijven.
    groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De groene werkt bijzonder sterk!
    Ik ga er helemaal in op.
    En wat een prachtig kleinood van Toon,
    altijd zo 'to the point', eenvoudig, lief,
    maar zo véélzeggend!

    OT: Je vroeg me of ik met chakra's werk. In de tijd dat ik er over las en ze bestudeerde, had ik er geen behoefte aan om er mee te werken. Ik zocht 'inzicht'. Nu ben ik 20 jaar ouder. Mijn interesse er voor is weer gewekt. Het voelt anders nu, misschien is het nu de juiste tijd?

    Fijn dat je genoten hebt van mijn gedicht,
    dat maakt me gelukkig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig: Oja zo waar, meerdere malen in je leven, kan het voelen alsof je herboren bent, dat heeft met je zoektocht naar jezelf te maken! Meestal zijn deze mensen goed in balans. :)

    liefs bellavien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Cirkels zijn zonder einde of begin, Dat is wat zo aantrekt in deze vorm. Het is mooi wat je hebt gemaakt en je bent behoorlijk ver in de animaties. Bedankt voor dit moois en ook bedankt voor je leuke en lieve reacties op mijn logjes. Dag, Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Josephine,
    wat een mooie bewerkingen van de circels, maar hoe ziet nu de orginele tekening eruit? Ik vind tekenen ook heerlijk ontspannend. Vond ik al toen de kinderen nog klein waren en er regelmatig tekeningen werden ingekleurd, heel simpel maar heel leuk om te doen. Jou tekeningen zijn wel iets ingewikkelder natuurlijk maar kan me voorstellen dat je je er goed bij voelt.
    Lieve groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥